Annons:
Etikettövrigt
Läst 1180 ggr
Lizelda
2017-05-08 11:23

Bygga staket

Vi funderar på att skaffa hus och pratar lite fram och tillbaka. Men, om vi nu skaffar det så behöver det hägnas in. Hur bör det ske på bästa sätt? Gärna kunna göra det själv med hjälp av kompisar och dylikt, kostar ju skjortan att betala någon.. Behöver vara högt och framförallt inte gå att pressa upp. Viltstängsel och fårstängsel och liknande sorter fungerar alltså inte då maskorna går att bända upp. Det är hyfsat mycket som ska hägnas in så helst ska det inte kosta svinmycket och det är en klar fördel om det är hyfsat små maskor men inte ett måste.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
felucca
2017-05-08 15:46
#1

Vad är det ni behöver stänga inne?

Tänker spontant på "sverigestängsel" men det kanske inte är tillräckligt högt?

Lizelda
2017-05-08 16:07
#2

Welsh springer spaniel.

Inte tillräckligt högt, i så fall får man ha dubbelt och så drar det genast iväg i pris.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Vinternos
2017-05-08 16:12
#3

Tänk på att man i vissa kommuner behöver bygglov efter en viss höjd, varierar kraftigt mellan kommun. Beror också på luftgenomsläppet.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Lizelda
2017-05-08 16:13
#4

#3 Allt sådant brukar gälla tätbebyggt område så det är nog inga problem :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lona
2017-05-08 17:31
#5

Vi har ett från Poda, ligger nånstans här i Västergötland. Det ser lite ut som fårstängsel men i hörnet på varje "ruta" så är tråden korsad så att det inte går att tränga sig igenom. Det var ett helt ok pris när vi köpte för två år sedan. Vi har ett rätt högt, våra labbar är ju tränade för att hoppa över stängsel ;-) . Rutorna är något mindre i nederkanten, borderterriern har lyckats klämma sig ut ett par gånger men inte cairnterriern. Inte det snyggaste och flashigaste staketet kanske, men det fyller sin funktion till ett bra pris. På framsidan har vi även planterat en häck.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: