Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 854 ggr
Odd
5/3/17, 5:16 PM

Märgben till Toy Pudel?

Kan man ge märgben till en toy pudel? De är rättså stora.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Wellcraft
5/3/17, 5:20 PM
#1

Undvik bärande ben i största möjliga mån. De kan fastna eller orsaka tandfrakturer, ett bärande ben från större djur är lika hårt som betong.
Råa revben, halsar, kotor, svansar m.m är mycket bättre.
Även horn är ett bra tuggben som räcker länge.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fisherling
5/3/17, 5:21 PM
#2

Skulle inte ge märgben alls. Väldigt mycket tandskador pga att de är så hårda ben, och märgen kan ge väldigt diarré.

Revben och nackkotor är väldigt uppskattade här 😃

Odd
5/3/17, 5:29 PM
#3

#1 Tack, jag brukar skaffa bättre ben men det var bara dessa som gick att få tag på idag. Benen är egentligen till min egen hund, men far var tvungen att åka iväg så jag passar vår familjehund i några timmar. Tyvärr lider han av så stor seperationsångest att han ligger här och piper ända tills far kommer tillbaka och det går inte att distrahera honom med träning eller kel (han är gammal och döv och gnäller oavsett vad för kontakt man söker), ignorera fungerar inte heller, han kan ligga och gnälla i timmar non-stop och börjar kissa och bajsa inne (vi har varit ute på en långpromenad). Tänkte han kunde få något att tugga på så att han kan slappna av, men det enda vi har hemma är märgben eller frusna kotletter.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

CayKantos
5/4/17, 6:50 AM
#4

Gör en liten aktivitetsleksak med mat eller godis i? :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lona
5/4/17, 2:09 PM
#5

Tänkte som #4, eller frys in hans vanliga mat (blöt upp det först om det är torrfoder) i en Kong eller liknande så han får slicka och gnaga för att få ut det. Har du ingen lämplig leksak så funkar det att frysa in i en liten plastburk med, se bara till att hunden inte får i sig plastbitar (och ta inte allra finaste burken du har ;-) ).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: