Annons:
Etikettvalpar
Läst 5715 ggr
hemul
2017-05-02 23:09

Hur knyter man en bärsjal?

Har garderobsrensning och skulle just slänga bort tyg jag haft liggande när jag kom på att det vore ju perfa att knyta en sån där bärsjal av. Bara det att jag inte vet hur man gör och de beskrivningar jag hittar går över min horizont. Jag är rudis på sånt där. Nån som vet nån enkel beskrivning på knytning som passar att bära valp i?

Har ju ingen valp (*snyft*), men ingen idé att jag spar tyget om jag inte ens klarar av att knyta det, så lika bra att prova om jag får till det på en gång! 😃

Annons:
Isalel
2017-05-02 23:21
#1

Har du kollat på sjalbarn.se? Jag har bara burit bebisar i sjal och tänker att det lite beror på vad det är för hund du tänkt bära och i vilka sammanhang? Tänker att du kan komma att behöva välja nån sjal där man kan knyta rätt tight i och med att en liten valp troligtvis är betydligt rörligare än en bebis :)

[AnimeV4]
2017-05-02 23:44
#2

Åh yes! Jag funderar på exakt samma sak då jag fått hem en krullsäl😃

hemul
2017-05-03 00:54
#3

Vet sjutton hur det ska vara. Har aldrig burit någonting i sjal. Bär inte ens sjal själv. Jag bär keps. 😂

Beträffande sammanhang så tycker jag det verkar praktiskt när man ska gå längre eller snabbare än valpis orkar. Har lite problem som gör att jag tror det blir jobbigt för mig att bära i famnen. Bra att ha händerna fria för annat också, tänker jag. Billigare och enklare att stuva undan än nån specialväska/ryggsäck som snart blir för liten är det ju också.

Men sen har jag även läst att Bodfäldt tycker det är jättebra för bondingen att konka omkring på valpen i en sjal när hon diskar och städar eller hur det nu var. Och varför inte?

Sjalbarn är en av de sajter som förvirrar mig. Rena konstknytningen. Vill bara att sjalen ska sitta kvar och att valpen inte ska trilla rakt igenom så att säga.🤪

hemul
2017-05-03 03:16
#4

Mää! Här hittade jag på Bodfälds blogg. "…en filt som jag knutit runt halsen och magen". Jo pytt. Det där ser väl inte ut som nån vanlig filt inte?
http://www.evabodfaldt.com/blog.evabodfaldt.com/2016/7/16/vlkommen-will-ja

Fast det gav mig en idé. Om man har nåt lite stretchigt tyg, borde man kunna använda den där bilden som modell. Klippa till tyget så man kan knyta så där. Fleece blir väl för varmt för alla inblandade, men nån slags trikå kanske. Fast trikå måste väl fållas och det är ju jobbigt.

Fick en annan idé i kommentarerna till en blogg.
"Jag tog på mig en rymlig tröja stoppade valpen innanför och satte ett bälte hårt om min midja under hundvalpen, som kikade ut i ringningen."
Inte så dumt. Om man köper en alldeles för stor herrundertröja som man kan sätta så den saggar ner där fram.. Typ sån här.
http://www.falkenbergsnetto.se/butik/herrklader/linne-singel/
Eller klassikern - nätbrynja! 😂

parsley
2017-05-03 07:04
#5

# 4 Jag är inte säker på att trikå behöver fållas. Trikå brukar inte fransa sig, som vävda tyger gör. Det är möjligt att kanten rullar sig, men jag tror inte trikån fransar sig.

hemul
2017-05-03 11:38
#6

Låter ju lovande. Inte för att tyget jag har är trikå, men jag tänkte att det kanske är bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: