Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 758 ggr
Emouse
4/27/17, 8:31 PM

Burtips!

Jag ska köpa en bur som min hund kan få ligga i medans jag har lektioner (har med hunden i skolan) så att hon kan ligga i lugn och ro, men samtidigt ha goda möjligheter att röra på sig "ordentligt".

Buren behöver inte vara krocktestad eftersom den inte kommer användas i bil, den behöver inte vara i bästa kvaliteten men hålla ihop, den behöver inte heller vara särskilt fin. 

Men kraven för buren är att den ska vara så rymlig som möjligt, den ska hålla för en hund på ca 20 kg och så billig som möjligt för det priset.

Så ge era bästa tips på så stora burar som möjligt!

(OBS, hunden kommer kunna gå ut och in som hon vill så jag behöver inga kommentarer om burregler)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
JoannaLi
4/27/17, 9:00 PM
#1

Mitt tips, från mitt eget vilo-bur-sökande är att bl.a. Bitiba har mycket billiga burar. 

Satsa på tygbur! Där får du, a) mest volym för pengarna, men också b) det är mycket få gallerburar att få tag i som är så stora som tygburar går att få tag i. 

Så tygbur ftw! 

Sen är de ju mindre tåliga, så det beror väl på hur mycket din vovve kommer att testa kvalitén… 😃

Emouse
4/27/17, 9:14 PM
#2

#1 Jag tänkte det med, men den kommer antagligen användas av en ung hund med pirayatänder som kommer smaka på den också😂 Tror tyvärr inte de skulle bli så väldans långlivade, hehe.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Elsis matte
4/27/17, 9:51 PM
#3

Det finns ju hur mycket burar som helst på Blocket och i säljgrupper på fejan. Jag har hittills köpt alla mina burar så. Alla sätter inte ned priset jättemycket, men det går ju att pruta… Bra om du inte exakt bestämt dig för modell och vill ha en billig bur så länge!

amandatherese
4/28/17, 8:37 AM
#4

http://m.zooplus.se/shop/hund/hundburar_transport/mjuka_transport_boxar/hopfallbara_hundburar/490542 Jag har den här buren när jag är iväg på agilitytävling i storlek L för att min hund på 23kg ska få ett krypin där ingen kommer och stör. Billig och väger i princip ingenting samt lätt att fälla ihop :) Såg att du skrev något om pirayatänder men ger mitt tips ändå. Hoppas du hittar en bur du trivs med.

[Forest]
4/28/17, 9:42 AM
#5

Ta en koll på blocket. Jag har bur man fäller ihop i galler när vi åker på utställning,tävling eller bra att ha o vila i när vi är iväg. Jag sydde svart burskynke för att skapa mer väggar.  Men med en filt kan man med skapa väggar ;)

Emouse
4/28/17, 5:44 PM
#6

Tack för tipsen, om jag inte hittar någon passande gallerbur så ska jag absolut se efter en tygbur!

Men i nuläget vill jag ha en gallerbur som är tillräckligt stor för att röra sig i, det kan ju bli en del timmar i den under en skoldag.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Emouse
4/28/17, 6:23 PM
#7

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Magrat
4/28/17, 6:45 PM
#8

Vi hade tidigare en som liknade den här;

http://djurmaxi.se/hund-transport-canvasbur-standard-p-19071.html

Vi hade största storleken, men den blev inte så välanvänd. Äldsta tjejen avskydde utställning och Tesla har alltid sett ut som hej-kom-och-hjälp-mig

Men vi upplevde den som en bra och funktionell bur. Hade den uppställd inne så de kunde gå in och ur som de ville, fast det var inget de nappade på. Borzoier ska vara i möbler. Punkt. Men annars tror jag det kan vara något att satsa på, relativt enkel att transportera också.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: