Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 847 ggr
Desperathundrosita
4/27/17, 6:55 PM

Hundras?

Söker en hund som ni tror passar oss! Jag och min familj (3 st) söker en hund som… •Päls mängd spelar ingen roll •Passar till agility, tricks •Inte för stor hund •Inte särkilt skällig!! Tack för att du läste, hoppas informationen var tillräckligt bra!

Annons:
Lilahnee
4/27/17, 7:02 PM
#1

Låter som att ni ska kolla i Grupp 9, s.k. sällskapshundar. Löwchen är en mycket trevlig, lättlärd hundras. Pudel skulle också passa :) Kan även rekommendera Cavalier King Charles Spaniel men var noga med att kolla upp hälsan.

Wellcraft
4/27/17, 7:30 PM
#2

Norwich terrier

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Emouse
4/27/17, 8:09 PM
#3

Säger som #1. Kika på hundar ur grupp 9!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Elsis matte
4/27/17, 9:57 PM
#4

Norwich terrier tycker inte jag är så lämplig för agility om man är intresserad av att tävla. Pudel skulle nog däremot passa, eller en liten spaniel: pappis/phalene, cavalier eller cocker. Bichon havanais kan vara trevliga, men alla är inte så lättjobbade.

Desperathundrosita
4/27/17, 10:39 PM
#5

Tack för alla era förslag! Ska definitivt kolla på alla raser. Löwchen och pudel är ju definitivt mina favoriter. Dock synd att de flesta spanielsarna (cavalier iaf) råkar ofta ut för hälsoproblem. Hur mycket motion ungefär kräver de flesta raserna som finns i rasgrupp 9 eller de som nämd?

Lilahnee
4/28/17, 6:29 AM
#6

Är såklart alltid svårt att generalisera kring motion men de mindre Grupp 9 hundar jag haft eller känt har nöjt sig med 3-4 promenader/dag, sammanlagt 1-2 h promenad, samt någon daglig hjärngympa t.ex. gömma lite godis och lite trix. Sen klarar de heldagsvandringar i fjällen ska man inte glömma, så självklart kan de gå mer, men det är inget de behöver. Kul att du gillar Löwchen och Pudel, de är verkligen roliga att träna med och har kapacitet för att komma långt i agilityn! (pudlar ffa i XS, S och M).

Annons:
Wheaten05!
4/28/17, 7:30 AM
#7

Kanske Kromfohrländer kan vara något? Har ingen erfarenhet av rasen personligen, utgår från rasbeskrivningen från skk. :)

[Forest]
4/28/17, 9:58 AM
#8

Vet inte om någon tipsat er om Dvärgschnauze dessa tror jag även kan passa er, sen håller jag med om kolla rasgrupp 9.

Estelle13
4/28/17, 10:12 AM
#9

#5 Är olika beroende på ras och individ hur hunden är från rasgrupp 9. Har haft 3 kines tikar och kan väl säga att de är mer sällskapshundar, alltså de nöjer sig med att vara med på dagliga aktiviteter som att få springa i skogen, följa med och hälsa på folk, detsamma gäller min storpudel tik hon är nöjd med livet som de är och tycker mest om att få lulla runt med oss människor och kräver inte speciellt mkt för att bli nöjd :) Min storpudelhane däremot är definitivt en hund som behöver få jobba, framförallt med skallen för att bli trött då han har en otrolig motor och älskar att arbeta, han är en sådan hund som skulle bli rastlös om man inte medvetet aktiverande honom dagligen. Även uppfostran har jag fått jobbat en del med på honom då han har mkt egen vilja. Men generellt sett brukar storpudlar vara bra träningshundar precis som många av de mindre pudlarna och är populära att använda inom lydnad spår och agillity. Min tik är nog ovanligt lugn och nöjd med livet som de är.

Upp till toppen
Annons: