Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1349 ggr
[SweetSunday]
4/24/17, 9:46 PM

Hundbädd

Hej! Nu när jag ändå är igång och skriver trådar tar vi en till 😉Hur/var sover era hundar? Jag har kikat lite på hundbäddar och är lite osäker på hur avancerat det behöver vara… risk för att valpen tar sönder hundbädden? Isåfall kanske det är bättre med någon slit-och-slängfilt som kan kasseras sen när den blivit smutsig och trasig…  Den jag kollat på är denna https://www.haromi.se/hunddyna-track-p-2168.html?cPath=33_47, tycker era hundar att det är skönt med eller utan kant på bädden? Lite velig på hur mycket pengar jag ska lägga ner nu i början, kanske bättre att vänta tills jag ser om valpen verkar gilla att vandalisera eller inte 😃

Annons:
Herveaux
4/24/17, 9:56 PM
#1

Min hund sover i soffan, på golvet, på sin filt eller i våran säng.

Valpar brukar ha som hobby att strimla och trasa sönder så jag hade väntat med dyrare bäddar tills hunden blir äldre.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[SweetSunday]
4/24/17, 10:05 PM
#2

#1 Okej! Tack för svaret! :)

Vinternos
4/24/17, 10:46 PM
#3

Har en Ninja hunddyna till ena hunden som fäller och smutsar ner som en toka. Bara att torka av, vattenavstötande och oerhört tåligt material. Kanske värt att kika närmare på?

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

hemul
4/24/17, 10:49 PM
#4

Är väl olika hur folk gör. Till en valp - en filt eller bädda i en vanlig pappkartong om du vill ha nåt med kanter. Vad du än köper kommer snart att vara urväxt och kanske sönderbitet.

[SweetSunday]
4/24/17, 11:02 PM
#5

#3 Det ska jag absolut titta närmare på 👍

#4 Tänker att om jag köper något, köper jag full storlek och bäddar så det blir mysigt till valpen :) Så utvuxet hoppas jag slippa, det var väl det där med sönderbitet jag funderade på…

[SweetSunday]
4/24/17, 11:07 PM
#6

#3 Hur stor kan en tollare tänkas behöva tror du? Tycker det är jättesvårt med storlekar… räcker en: 

Längd 61 cm x bredd 48 cm (höjd 7 cm)

Eller en 76 cm x 53 cm (höjd: 9 cm)

De såg väldigt bra ut 🙂

Annons:
[AnimeV4]
4/24/17, 11:17 PM
#7

Jag har köpt en stor gallerbur som kommer att stå öppen och kommer att ha filtar i den. Funderar på att sy en dyna med skumgummi + något billigt tyg. Såg det som tips på iFokus någonstans!

Sugar Mist
4/24/17, 11:18 PM
#8

Hade en gång en budgetbia ifrån Biltema som var helt fantastisk, bara att torka ur.
Billig, så om en valp går batshit crazy på den så är det inte hela världen.

-

[AnimeV4]
4/24/17, 11:28 PM
#9

#8 Jag var där förut och såg dem. Riktigt bra priser, faktiskt! Skulle ju nästan ha en sådan och mosa in i buren som tyvärr har en bottenplatta som bucklar sig (ojämn och låter) när det läggs vikt på den, så den får jag ta ur och byta ut, tror jag. Tji fick jag för att jag köpte en billigare bur..

Sugar Mist
4/25/17, 12:02 AM
#10

#9 Äsch, vad gör det om bottenplattan låter och har sig. Miljöträning? 😉

-

[AnimeV4]
4/25/17, 12:17 AM
#11

#10 Det är inte bara för valpens skull. Ska dock plocka upp den nu när valpsäkrandet påbörjas och då ska vi se vad det blir med det hela!😃

Agda
4/25/17, 3:09 AM
#12

Bäddsoffa och fåtölj har våra hundar (de har också haft en gammal säng och biabädd), plus ibland skummadrass (eller en gammal soffdyna) på golvet. Bäddar med gamla påslakan och badlakan/duschhanddukar.

När min hund var valp fick hon först en kattlåda (utan tak), när hon växte ur den (jag vill också minnas att hon tuggade sönder den) så fick hon en papplåda. Tror att hon var runt 4-6 månader när hon fick en fåtölj som bädd.

tiger tok
4/25/17, 6:39 AM
#13

Jag sydde en dyna med skumgummi i, och gjorde en kant av en filt med ett gammalt täcke i! Krävde skumgummi, tre filtar och ett täcke. Såhär blev resultatet :

Annons:
tiger tok
4/25/17, 6:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

..

Maleficum
4/25/17, 10:19 AM
#15

Gletta hade en vanlig fleecefilt när hon var valp och flytta sen upp till biabädd. På landet, efter att Fjant flytta in med mig och snodde hennes biabädd där, så har vi skurit sönder en gammal skumgummimadrass (med "äggkartongyta") och mamma sydde till madrassöverdraget så dragkedjan blev kvar så man kan ta av och köra i tvättmaskinen.

Fjant har flera olika typer av bäddar runt om här hemma då han alltid vill ligga nära där jag är, men så har hans matte jobbat i djuraffär tidigare så blev väl en hel del pryttlar till honom som kanske inte alltid var helt nödvändiga :P har bara en bråkdel av alla hans prylar och bäddar hos mig. Men eftersom han nu inte längre kan hålla sig på natten har en av biabäddarna från landet kommit hem med mig där han får sova på natten med handduk i för det är enklare att tvätta än hans tygbäddar. Tidigare sov han även i sängen och soffan men det är något han slutat med på äldre dagar (om inte jag bjuder in honom att sitta med mig).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[SweetSunday]
4/25/17, 11:18 AM
#16

Blev en ninja hunddyna, om valpen håller på och biter så att dynan inte verkar klara det (den såg trots allt extremt tålig ut) får jag lägga undan dynan och så får valpen en filt tills den lär sig att uppföra sig 😉Kan ju lägga en filt ovanpå dynan som lite extra skydd och mys i början 🙂

hemul
4/25/17, 7:12 PM
#17

En hund glömde jag skaffa säng till. Han hade en liten filt först och så tänkte jag skaffa nåt sängaktigt när han blev äldre. Men vi flyttade i den vevan och jag glömde helt bort det hela. Var först flera år senare som det slog mig att jösses, hunden har ingen korg! Men inte led han av det. Vi delade ju på sängen. Så så fick det förbli. 😉

Upp till toppen
Annons: