Annons:
Etikettövrigt
Läst 877 ggr
Alva0422
2017-04-22 20:27

Innan ni skaffade hund..

Finns det något som ni hundägare önskat att ni visste innan ni skaffade hund första gången? Behöver inte alls vara bara negativa saker ^-^. Vill ha lite info inför hundköpet.

Annons:
CayKantos
2017-04-22 20:48
#1

Tror det finns liknande tråd som fick massor av bra svar. Har värken tid eller ork att leta upp nu men kanske en annan vänlig själ kan roller du kanske hittar själv. Testa söka på "saker du önskade du visste" eller likn

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Changrila
2017-04-22 23:14
#2

Jag önskar att jag haft bättre koll på foder, träning med positiva metoder samt känt till "min" fysioteraput för att kunna ta dit hundarna i förebyggande syfte, innan allt gick fel.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

jenmjao
2017-04-23 01:13
#3

#0 Är det din första hund? 

Jag har haft 4hundar, 2 nu, och 1 hos mamma (13årig gubbe). Jag har levt med kompisar med hundar runt mig och hund har alltid varit mitt intresse. Så jag visst redan det mesta när jag skaffade hund, Dom kommer bitas, kissa inne, dra i kopplet (visste dock inte att det kunde hålla i flera år trots träning), seperationsångest, tugga sönder allt, lägga undan mediciner, säkra luckor, eller rum.
Jag önskar ironiskt nog att jag visste att man behövde skicka in papper till skk för att bli "reggad" med sin hund där.. Min hund som jag köpte när jag var 18 var en blandras, Pang så får jag en renrasig förra året och jag kunde ingenting om SKK/BK, Jag kunde INGETING om tävling. träning för tävling, eller liknande och jag fick en Malinois, Allt gick lite snabbt och oväntat, så jag önskar att jag redan varit med i allt och gått runt på tävlingar och kollat innan osv.. Vilket jag hade tänkt göra min malle kom bara 1år för tidigt 😂

Alla hundar är unika, Du kommer lära dig tonvis ganska snabbt när hunden kommer, använd google eller skriv i det här forumet så finns det flertal vettiga svar! Tabasco på sladdar (om den biter pådom) eller bitterspray !

amandatherese
2017-04-23 07:04
#4

Jag önskar att jag hade kollat upp hur sjukt nycket passivitetsträning som krävs för att ha en avslappnad hund i olika situationer. Önskar även att jag hade haft mer kunskap om foder och pälsvård (har en trimras). Man lär sig mycket om både hunden men framförallt om sig själv när man skaffat hund. Lycka till med framtida vovven!

Changrila
2017-04-23 07:57
#5

#4, det där med passivitetsträning är dock olika mellan olika hundar :p Själv har jag aldrig medvetet passivitetstränat mina hundar, eller tränat dem på att vara i olika miljöer. De är ändå avslappnade vad jag än hittar på med dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Alva0422
2017-04-23 10:17
#6

#3 ja det blir min första hund! Har bara erfarenhet av hamstrar, marsvin och katter haha.

Annons:
Turast
2017-04-23 13:07
#7

Jag visste inte att folk var sådana idioter och inte lyssnade på ett "nej" angående att klappa min hund… Tyvärr resulterade​ det i att min första hund blev rädd för folk som tafsade. Hade jag vetat det hade jag varit hårdare mot folk och verkligen stått för mitt nej..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

amandatherese
2017-04-23 13:31
#8

#5 Självklart skiljer det bland individer och även raser, va skönt att du sluppit undan den "tråkiga" träningen med att sitta still och titta på folk >.<

Estelle13
2017-04-23 14:08
#9

Tränat mer passivitetsträning. Ha bättre kunskap om utfodring och dess positiva/negativa inverkan. Finns väl egentligen inte så mkt jag ångrar, man lär sig mkt efter tiden, att äga hund och göra fel ger ju kunskap och erfarenhet och man både lär sig och utvecklas hela tiden under hundägandets gång.

[Tuulikki]
2017-04-23 17:24
#10

Önskar att jag hade bättre kunskap och visste mer om BARF.
Jag visste att det skulle ta tid innan min omplacering skulle vänja sig och landa i sin vardag hos oss, men inte att det skulle ta SÅ lång tid (tog en bit över 1år).

Upp till toppen
Annons: