Annons:
Etikettdebatt
Läst 1531 ggr
SannaSussie
2017-04-21 15:32

Hundpensionat?

Hej,

Vad har ni för erfarenhet av hundpensionat i allmänhet?

Jag har en 1-årig dvärgpinscher som i vanliga fall enbart är hos oss eller hos svärmor, men nu har det uppkommit en situation där vi behöver hjälp utifrån.

Tips/råd mottages gärna. Är ny hundägare.

Tack på förhand!

Annons:
Fridaaaa
2017-04-21 15:41
#1

Sånt kan skilja enormt
Vart bor du och behöver hjälp?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tk1971
2017-04-22 08:02
#2

De ställen jag har anlitat har, så vitt jag kan se, varit bra. Men jag kan nog tänka mig att det kan finnas mer eller mindre seriösa ställen.

flocken
2017-04-22 10:03
#3

Jag driver hunddagis o pensionat i hemmiljö. Här får hundarna vara en i familjen precis som vår egna hund. Jag hade aldrig lämnat till ett pensionat i box. Men alla hundar är olika vad som passar. Gå på din magkänsla

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

SannaSussie
2017-04-24 12:46
#4

Tack alla.

Jag bor i Stockholm. Jag fick bra känsla av ägaren till pensionatet och omgivningarna. Inga boxar utan i stället små hus med fönster och egen uteplats. Dock är jag orolig att vår hund kommer känna sig olycklig när de väl blir instänga över natten. Han sover ju med oss… Och de är placerade så att ägarna till pensionatet inte hör om det ylas eller så… Jag måste fråga mellan tider de är inlåsta utan övervakning. Just den biten känns… inte så bra.

[AnimeV4]
2017-04-24 21:13
#5

Kanske är smart med dagmatte/daghusse istället?

SannaSussie
2017-04-28 15:22
#6

#5 I vanliga fall är svärmor dagmatte, men nu är alla vi känner bortresta just under en tid när vi är utomlands pga bröllop. (Kollade om vi kunde ta med hunden men det funkade inte :(

Annons:
[AnimeV4]
2017-04-28 20:16
#7

#6 Jag tänkte att ni kunde fråga på facebook/på blocket eller dylikt🙂Synd att hunden inte fick följa med.

Upp till toppen
Annons: