Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1176 ggr
Lexie82
4/21/17, 1:39 PM

Rav4 eller CR-V

Börjar dra ihop sig att köpa ny bil, eftersom den jag har nu behöver palliativ vård..

Det lutar åt antingen en Toyota Rav4 eller en Honda CR-V

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa bilar och kan säga lite om framförallt utrymmet i bilen. Det ska få plats en golden retriever i skuffen och fyra vuxna (inkl förare) ska med lätthet kunna åka i den.

Får en golden retriever plats även om man skulle sätta upp en avdelare i skuffen?

Annons:
Majken!
4/21/17, 1:58 PM
#1

Jag har en CR-V och är mycket nöjd. Du får in två stora hundar i bagageutrymmet och familjen åker fortfarande bekvämt.

Lexie82
4/21/17, 2:14 PM
#2

#1 Okej! =) Vilken årsmodell har du?

Majken!
4/21/17, 2:45 PM
#3

#2012 är min ifrån.

Fisherling
4/21/17, 3:07 PM
#4

Familjen har två CR-Vs av olika årsmodeller och vi kommer typ alltid ha CR-V. Går högt över marken, automatväxel, kraftfull, fyrhjulsdrift, bekväm att både sitta i och köra, plus myyycket bagageutrymme.

Hornslandet
4/21/17, 3:35 PM
#5

Har en RAV4 07a. Toppenbil IMO, bättre 4WD än CR-V enligt tester (säger inte att CR-V är dålig dock!).

Det man ska komma ihåg är att bagaget inte är så djupt. Det är högt och brett, så stor volym, men en större bur går inte in. Jag med hund som kommer bli 67cm/40kg kan därmed inte använda bur, utan får köra galler/grindar så han kan ligga sidledes när han är fullvuxen. Vilket innebär att jag får köra takbox/baksäte för bagage då (inget problem för mig just, men för andra kan det vara det…).

En mindre typ av golden kräver ju inte lika stor bur som min hund dock. Bara de största utställningsgoldens kommer väl upp i den storleken?

LinDajSon
4/21/17, 8:37 PM
#6

Har en CR-V med några år på nacken, klart nöjd med bilen och fyra aussies får plats där bak. Har en specialbeställd dubbelbur.

Annons:
Lexie82
4/22/17, 12:49 AM
#7

Är det någon som har någon uppfattning hur stor storleksskillnad det är på bagageutrymmet mellan de två modellerna? Framförallt djupet, tänker jag på.

Lord Vulcan
4/22/17, 12:23 PM
#8

Har en crv. Är jättenöjd med bilen. Kunde dock varit lite större bagage. Men jag kan utan problem dela av. Har en stor schäfer och en mindre blandis.

Upp till toppen
Annons: