Annons:
Etikettövrigt
Läst 1000 ggr
[Crestielove]
2017-04-15 14:58

Ni med newfoundland

Vad har ni för matkostnader i månaden och vilket foder ger ni då? Hur är en nuffe i temperamentet mot människor och andra hundar? (Självklart olika försvar individ men menar över lag) Skulle det att fungera att ha en nuffe med en liten hund eller är rasen för klumpig? Bor någon i Värmland och vill ha påhälsning kommer jag gärna och hälsar på för lite vovvesnack 😁

Annons:
Herveaux
2017-04-15 15:48
#1

Mysiga nallebjörnar! ❤️

Har du kollat på rasklubbens sida om du har några uppfödare nära dig?
På rasklubbens sida kanske det även går att hitta om det hålls några rasträffar i dina krokar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Crestielove]
2017-04-15 16:26
#2

Ja jag har kikat men de två som fanns hade inte uppdaterat på några år….men ska prova att Maila eller ringa 😊

Lona
2017-04-15 18:33
#3

Förutom #1s tips då kolla grupper på FB med, varenda ras brukar ha minst en grupp med "fans", likaså har rasklubbarna - och lokalavdelningarna - ofta en, i många fall uppdateras de snabbare än hemsidorna :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Kitten86
2017-04-15 20:07
#4

Är uppväxt med nuffe och de är hur underbara nallebjörnar som helst mot allt och alla. Jag är uppväxt på landet på gård med massa olika djur och vår nuffe var lika go och glad i alla oavsett om det var hönsen och kaninerna som mot grisarna och hästarna. För att inte tala om vilken underbar hund han var mot oss barn (och andra tvåbenta)😎 En riktig "nanny" som höll koll på att vi skötte oss och inte hittade på något farligt för då grabbade han tag i tröjärmen eller liknande och ledde en snällt hem till mamma 😂Foderkostnad kan jag tyvärr inte svara på eftersom det inte var jag som stod för notan 🙂

Hoppas att du hittar en bra uppfödare som du kan få träffa hundarna, och rasen hos, och som närmare kan svara på dina frågor!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
2017-04-15 20:09
#5

Kan tillägga att vår nuffe även var hur fin som helst mot andra hundar och även mot andra djur, speciellt som var mindre än honom. Han brukade kunna ha pälsen full i kattungar och om de klättrade på honom när han stod upp så stod han alltid helt stilla tills alla hade tassarna på marken igen innan han rörde sig! Han skulle, och gjorde heller aldrig, skada inte ens på en fluga 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[AnimeV4]
2017-04-15 20:16
#6

Åh😍Jag själv är jättesugen på en, men eftersom de verkar vilja ha det svalt gick den bort för mig. Om man flyttar till gård så🙂

Annons:
amandatherese
2017-04-16 07:59
#7

Nu har vi inte nuffe för tilltället men tänkte ändå inflika med att nuffen vi hade gick väldigt bra ihop med små hundar och även barn :) Det krävs mängder med social träning för att få en trevlig nuffe, sitta bland folk, få besök, åka på besök. Det är ju en hund som varit/är gårdshund så det finns vakt i dem. Elvis vaktade barnvagnar, även om de inte tillhörde vår familj, men har man koll och tränar mycket socialitet så blir det oftast väldigt trevliga hundar. Matkostnad minns jag inte, men går nog att räkna ut. Han åt någon av sorterna bozita robur har och vägde runt 60kg :)

Upp till toppen
Annons: