Annons:
Etiketthundträffar
Läst 1726 ggr
supernatural
2017-04-12 08:48

Promenadkompis Stockholm!

Hej! Jag och min ridgebackblandis Lexie söker någon med hund som vill promenera med oss en gång i veckan och hjälpa Lexie förstå att man inte bara ska slänga sig ut i kopplet när man ser en annan vovve. Jag tror det vore utmärkt att promenera med ett annat ekipage så hon får avdramatisera andra hundar litegrann :) Hon är jätteduktig när hon vant sig vid en annan hund, men tyvärr får man ju inte den möjligheten vid ett kort hundmöte på promenaden. :) Vi bor i Liljeholmen, Stockholm och kan ta oss in till city eller där tunnelbanenätet och tvärbanan går :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
alltidnordin
2017-04-12 10:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi flyttar till Solna i juni och promenerar gärna efter det. Har en sheltie och kompisen jag flyttar in hos har en amstaff. Två hundar som fungerar super med andra hundar och gärna går koppelpromenader 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

supernatural
2017-04-12 11:29
#2

#1 Ja vad roligt!!! :D

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Ella Fischer
2017-04-12 11:55
#3

Jag är på resa nu, men jag och mina föräldrar kommer hem om 2 dagar. Vi bor i Hammarby Sjöstad och jag & Chico kan gärna ha en promenadkompis lite då då! Är du ett fan av serien Supernatural förresten?😍

Ella Fischer
2017-04-12 11:55
#4
Ella Fischer
2017-04-12 11:56
#5
Mika_
2017-04-12 14:59
#6

#1 åh jag bor också i Solna och har en liten sheltiefröken :) Tyvärr väldigt osäker vid hundmöten och med andra hundar generellt, så vi skulle jättegärna träffa er och öva lite. Ju mer lik en sheltie en hund är desto bättre brukar det gå dessutom, haha

Annons:
Mika_
2017-04-12 14:59
#7

#1 åh jag bor också i Solna och har en liten sheltiefröken :) Tyvärr väldigt osäker vid hundmöten och med andra hundar generellt, så vi skulle jättegärna träffa er och öva lite. Ju mer lik en sheltie en hund är desto bättre brukar det gå dessutom, haha

supernatural
2017-04-12 16:04
#8

#3 Ja vad kul! Det är ju rätt nära mig, kan ta tvärbanan dit ^_^ Och ja! Eller ja, jag var det när jag gjorde den här användaren för 5 år sen ;) Har inte kollat de senaste säsongerna pga jag blev så besviken på säsong 8 som jag tyckte sög. #6 Ja men då är vi ju två som behöver lite träning! Min tik är rätt burdus och påträngande så hon behöver få lära sig att ta det luuugnt ;) Om du vill så kan du få träffa min hund först så du ser hur hon är, innan du tar ut sin vovve - om det känns bättre :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

supernatural
2017-04-12 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är hon! 1 år och omplacering, så hon håller fortfarande på att lära sig världen.

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

alltidnordin
2017-04-12 16:47
#10

#6 Absolut!! Min är väldigt leken av sig men är cool med andra hundar. Vi kan ju höras så tar vi gärna en promenad 😃

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

KatarinaSt
2017-04-12 18:30
#11

Du kanske redan fått tillräckligt många svar, men jag tar också gärna promenad. Vi ska börja en grundkurs i vardagslydnad efter påsk med vår unghund (cocker spaniel) men vi kan definitivt träna mer på att gå lugnt och sansat med nån annan hund i närheten.

Vi bor i Ekensberg så en promenad kring Trekanten eller Vinterviken skulle kanske passa?

Ella Fischer
2017-04-13 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Haha så roligt, då har vi några gemensamma intressen! Ja, säsong 8 var inte den bästa, men det har kommit bättre säsonger nu, själv gillar jag s10 & s11 rätt så mycket :) Senaste säsongen är inte särskilt bra däremot, Mary har kommit tillbaka till liv och så. Ser genom din bakgrund att du är en hästmänniska också? :))

supernatural
2017-04-13 07:22
#13

#11 Ekensberg! Brukar gå där på kvällarna ibland! Skriv PM till mig så skickar jag min facebook så kan vi bestämma något :D #12 Ja jag hade en tinkerhäst jag klickertränade osv. Känner faktiskt igen den där bilden du bifogade sen tidigare… :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
Mika_
2017-04-13 11:33
#14

#8 Hm min är tvärtom, skygg och rejält osäker. Också omplacering. Kanske en dålig kombo? 😕 

#10 Ja men gärna det! Vore verkligen superbra träning för henne att få hänga lite med en lugn och cool typ 😎.  Hon  har en liten spetskompis hon verkligen älskar men han är tyvärr också rejält lättstressad

hemul
2017-04-13 14:57
#15

Bor ju inte i Stockholm och har inte ens hund, men vilken trevlig tråd! Jättebra initiativ. Hade jag bott bra till och haft hund hade jag varit på! Har tänkt mycket i de här banorna för kommande valp, att få ihop en grupp så jycken lär sig umgås fint.

Ville bara säga det. 😉

supernatural
2017-04-13 20:58
#16

#15 Haha tack ^_^ Ja jag tror det är nyttigt för min vovve! <3

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Upp till toppen
Annons: