Annons:
Etikettbeteende
Läst 761 ggr
[Sandi92]
2017-04-09 17:17

Normalt för unghund att vara så lugn?

Träffade en bekants Cavalier King Charles Spaniel för ett par dagar sen. Hon är lite under ett år gammal. Jag lade märke till att hon var ovanligt lugn, särskilt för att vara en så ung hund. Man kunde nästan tro det var en gammal trött hund de hade istället. Hon var också väldigt tillbakadragen och nästan lite rädd när vi kom. Hon kom inte fram själv för att hälsa, som många hundar gör. Hon låg bakom sin matte på stolen nästan hela tiden vi var där (ca 4 timmar). Hennes matte sa iofs att hon hade varit med dem och träffat mycket folk och andra hundar på förmiddagen (det var tidigt på kvällen vi var där), men jag tyckte ändå hon verkade onormalt trött. Eftersom att hon verkade vilja vara ifred så respekterade jag självklart det och trängde mig inte på henne.

Vad säger ni som är lite mer kunniga än mig? Verkar det "normalt" att hon är så lugn i hennes ålder? Hur är det med rasen Cavalier, är de ovanligt lugna?

Annons:
Elsis matte
2017-04-09 17:47
#1

Nope, unga cavalierer brukar ha bra sprutt och vara livliga. Det låter snarare som att hunden var lite dämpad, en hund som känner sig illa till mods kan se till att hålla sig undan och stilla för att slippa uppmärksamhet. Klart att hon även kan ha varit trött om det varit en ovanligt aktiv förmiddag, hade hon lekt med andra hundar kan hon ju också vara lite öm i kroppen beroende på hur vilt det gick till. Generellt är dock cavvar framåt och glada i folk, och lever upp vid besök även om de är trötta.

Upp till toppen
Annons: