Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2003 ggr
Ellrose
3/31/17, 12:56 PM

Frysa mat

Hej. Jag undrar om det går att frysa hundmat som är blöt typ Cesars hundmat? Det är så att jag vill dela upp maten i små portioner men det kommer bli gammalt om jag delar upp det och låter det stå i exempel kylskåpet.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Fisherling
3/31/17, 1:06 PM
#1

Jag skulle inte göra det.

lalaz4
3/31/17, 1:07 PM
#2

Jag har tidigare fryst in blötmat som godis utan problem, då var det ett annat märke men det borde inte bli någon skillnad.

hemul
3/31/17, 1:57 PM
#3

Är det burkmat? Jag skulle också göra det. Fryser regelbundet människomat på burk, t.ex. tonfisk, krossad tomat… inga problem alls med det.

Honestyisdead
3/31/17, 2:14 PM
#4

Det går. Det enda är att det delar sig lite när man tinar det.

Lona
3/31/17, 2:21 PM
#5

Det funkar fint, det kanske konsistensmässigt inte är HELT samma men det är inget fel på det :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fisherling
3/31/17, 3:02 PM
#6

Jag tolkade det som att det handlade om blötlagt torrfoder, men det är ju såklart riktig blötmat det talas om 😂

Annons:
Ellrose
3/31/17, 6:16 PM
#7

Det är blötmat. Det gör inget om det blir en konstigare konsistens.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Lona
3/31/17, 7:15 PM
#8

Jag har för all del fryst in uppblött torrfoder också, min förra hund fick bara äta specialkost så jag blötte upp hennes torrfoder, knölade in i diverse leksaker som Kongar och annat och frös in så hon kunde få gnaga och jobba lite när de andra hundarna fick något tugg :-) . Däremot hade jag väl inte frusit in uppblött torrfoder för att så att säga tina och servera som middag - fast jag vet egentligen inte vad det gör för skillnad, bara en känsla jag har ;-P


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fisherling
3/31/17, 7:19 PM
#9

#8 För mig skulle det bara kännas.. Lite ofräscht? 😂 Typ som att frysa in en tallrik havregröt..

Odd
3/31/17, 9:52 PM
#10

#9 Jag brukar alltid ställa in min gröt i frysen efter att den är kokt, tycker mycket bättre om kall gröt än färsk =X

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fisherling
3/31/17, 10:57 PM
#11

#10 Ewww, värsta som finns, mat som är kall när den ska vara varm!

Finns typ bara ett fåtal undantag. Typ.. Pizza och pannkakor.

Odd
4/1/17, 12:07 AM
#12

#11 Haha, jag hatar kall pizza eller pannkakor, men föredrar nästan all min mat direkt från kylen dagen efter. Förlåt för OT! Jag har aldrig testat att frysa in blötmat.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: