Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1620 ggr
KatarinaSt
2017-03-27 21:14

Var köper ni ert hundfoder?

Hej.

Håller på att förbereda för att ta hem en äldre valp som får Royal Canine Junior hos uppfödaren. Jag är en sån som helst handlar på nätet (inbillar mig att det blir billigare då frakten oftast är gratis om man kommer över en viss gräns).

Nu har vi ju inte haft hund förut så jag har dålig koll på bra näthandlare för hund mat/prylar. Söker man så finns det ju en uppsjö (faktiskt fler aktörer än om man handlar vanliga livsmedel för två-beningar). 

Vilka tycker ni är bäst/pålitligast?

Annons:
Herveaux
2017-03-27 21:22
#1

Jag handlar från Animail (fd Foderbilen och som nu har slagits ihop med Hemfoder som jag tidigare handlade ifrån).
Snabba leveranser, snabb, trevlig respons från kundservice.

https://animail.se/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

KatarinaSt
2017-03-27 21:32
#2

Det är ganska stor prisskillnad på Animail och ex PetsOnline i alla fall om man tittar på det här fodret: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=436269

Nån särskild anledning att inte handla från PetsOnline?

Lona
2017-03-27 21:37
#3

Vi handlar direkt från tillverkaren och får ner priset rejält - men vi beställer en pall åt gången ;-) . Annars har Zooplus.se och Bitiba.se mycket foder och väldigt bra priser (Bitiba brukar vara snäppet billigare). Snabba leveranser och bra service, nackdelen är väl att företagen ligger i Tyskland så dels har de lite annat foderutbud, dels är det längre frakt om man tänker på miljön. Det är väl främst en del svenska foder de saknar, de har de flesta stora fodermärken samt en del lite mindre tyska. Hemsidor och kundtjänst är på svenska :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

lizton
2017-03-27 21:46
#4

Mest från Vetzoo.se  De har fri frakt om man köper för över 500 kr och de kör hem till dörren och ställer paketet där om man önskar - man behöver inte vara hemma och det är praktiskt. De är trevliga och pålitliga. Man kan välja faktura utan kostnad.

Tidigare animail, men de har slutat med fri frakt och hemkörning som de hade tidigare, så dem har jag lämnat. 

Handlar ibland från zooplus.se eller bitiba.se  De är billigare än de svenska siterna  och har lite annat sortiment, bla hundfodret Simpsons Premium som är ett prisvärt spannmålsfritt hundfoder.

zooplus har bra klösträd för katter. Ingen av dem har faktura och de kör inte hem till dörren och ställer utanför som vetzoo gör,  utan man måste vara hemma och kvittera ut paketen. 

#2 PetsOnline har jag inte hört talas om. Ska kolla upp det.

JoannaLi
2017-03-27 22:02
#5

Köper färskfoder direkt från fabriken. Torrfoder köps från t.ex. Zooplus eller Bitiba :)

KatarinaSt
2017-03-27 22:07
#6

Färskfoder är nåt som jag verkligen är intresserad av att testa. Verkar inte finnas nåt negativ att säga om det, förutom att det är tre gånger dyrare typ.

Fast det är väl bäst att vänta med att introducera ny mat tills hunden acklimatiserat sig i sitt nya hem. Om den blir dålig i magen så vet jag ju inte om det beror på fodret eller ex stress.

Annons:
JoannaLi
2017-03-27 22:12
#7

#6 För mig är inte färskfoder dyrare. 

Just nu äter min labbe (25 kg) för cirka 250 kr om månaden. :) 

Allt beror på vilket foder man väljer, och hur stora kvantiter man kan köpa på en gång.

Estelle13
2017-03-27 22:34
#8

Beställer 3 st 10 kg kartonger med Mush Vaisto block från zoo.se och får det direkt hem till dörren utan kvittens. Ger även en del kött/ben/inälvor från affären och slakteriet. Kan verkligen rekommendera Mush eller annan rå utfodring. Musklade hundar med fin päls :) 10 kg Mush kostar 429 på zoo.se. Bra pris för ett sådant kvalitetsfoder som redan är färdigt ihopsatt till en komplett BARF kost med kött/ben/inälvor. När jag gav torrfoder köpte jag från antingen hemfoder eller animail. Kan dock tycka att det är synd att hemfoder och animail slagits ihop då det alltid gått smidigt med snabb leverans från hemfoder, med animail har det ibland dröjt flera veckor innan man fått sina saker. Hemfoder har dock också haft sina brister, en gång för ett par år sedan beställde jag färskfoder därifrån men fick inte det förens 2 mån efter (blev fel på frakten) en annan gång för inte så jätte länge sedan så hade jag beställt schampo och balsam men fick bara schampot. Skrev att jag inte fått balsamet varpå de skulle skicka det men istället skickade dem en till flaska schampo. Tror det var från animail som jag en annan gång köpte 2 st 3 liters dunkar, en balsam och en schampo men fick två dunkar schampo ist haha. Än så länge har det inte varit något krångel med zoo.se, frysvarorna är alltid frysta när jag fått hem dem. Hemfoder och animail har varit de enda ställena som haft torrfodret standardt som jag utfodrade mina hundar med och därav de sidorna jag oftast beställt ifrån vad gäller det mesta i hundväg.

Lia
2017-03-27 22:38
#9

Vi köpte Royal Canine Junior förut, och det billigaste blev alltid ZooPlus. Där handlar vi fortfarande även nu när vår är äldre, fast annat foder då.

Herveaux
2017-03-27 22:46
#10

#8 Har samma erfarenhet av leveranstiden för Animail, men nu när jag beställt av dom efter sammanslagningen har leveransen kommit snabbare än någonsin förut.
Hoppas det håller i sig… *peppar, peppar*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sugar Mist
2017-03-27 22:52
#11

Jag haaatar att köpa på nätet så jag köper alltid i butik.. Smidigare att köpa färskfoder IRL också :)

-

Vinternos
2017-03-27 23:05
#12

Handlar också bara i butik, känns smidigast som ovan nämner. Köper bara diverse kosttillskott via nätet, inte mat.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Lona
2017-03-27 23:44
#13

#4, Zooplus har kört hem till oss och levererat utan kvittens men det kanske beror på vem som sköter frakten? Det var inte varit samma fraktföretag när jag bodde i stan som det är nu på vischan. (I synnerhet som jag INTE ville ha det hemkört om jag inte var hemma, kul att komma hem och hitta en genomblöt pappkartong, liksom. Fodret var för all del i plastförpackning och övriga saker inte känsliga för fukt men det kunde ju inte leverantören veta. Numera så ber jag dem att köra det till utlämningsstället direkt om jag inte VET att jag kommer att vara hemma.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
tk1971
2017-03-28 08:21
#14

Vi handlar på Arken, Rilo (lokal stor zoohandel), Djurmagazinet och Petsonline.

KatarinaSt
2017-03-28 15:06
#15

Tack för många bra tips. Nu är maten beställd. Det blev från Zooplus som också har väldigt bra priser på andra saker. Bidde lite mer än bara hundmat, om man säger så 😃

Fridaaaa
2017-03-28 15:33
#16

Köper mitt på ett hundpensionat. Enda stället i Blekinge som säljer detfärskfodret jag har - vad jag hittat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2017-03-28 20:48
#17

Vi köper från butik en mindre litet företag som säljer allt möjligt för djur stora som små. Då vi har tre små hundar och köper acana 6 kg för samma pris som Animal och Zoo dessutom så kan man enkelt ta med sig hundarna in tycker det är bra om man vill prova ut halsband,täcke samt se ut något annat. Köper även voh i små köttbullar kanon smidigt att ge dom varsin på morgonen :) Smidigt gillar vi här, billigt nja det är billigare o köpa större korvar men men.

Carro107
2017-03-29 07:49
#18

Köper torrfoder från zooplus. Bra priser och det har alltid varit smidigt. Någon gång har det fattats någon vara och då har kundservice fungerat bra. Enda dryga är att man måste kvittera paketen

http://carro107.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: