Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 825 ggr
amandatherese
3/27/17, 8:19 PM

Robur byter recept

Lite smått panik, min hund har ätit Robur genuine sedan han var liten och har funkat jättebra på det. Nu är det nya recept och priset höjs med 200:- säcken, funderar på att övergå till annat foder då det inte kommer hålla med min ekonomi medan jag studerar. Vad har ni för åsikter om standart, Carrier och Magnussons? Både bra och dåligt.

Annons:
Vinternos
3/27/17, 8:34 PM
#1

Magnussons Grain free är ett helt ok foder, dock behövs det tillsättas fisk/laxolja enligt min erfarenhet. Standardt Extra gav då  och då halvlös mage, hon är annars inte känslig för mycket fett i foder så det var lite underligt :/

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Herveaux
3/27/17, 8:36 PM
#2

Jag har inte provat Carrier eller Magnussons.
Min hund fungerar fint på Standardt Normal.
Han är kastrerad men håller lagom hull, starka klor och fin päls.
Lämnar små högar ute trots att han äter ca 800gram/dag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

DesK
3/27/17, 8:43 PM
#3

Till Zaki kör jag faktiskt med Doggys foder för känsliga magar. Det är inte så hiskeligt dyrt och Zaki mår bra på det🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

amandatherese
3/27/17, 8:56 PM
#4

#1 Okej, så skumt att avföringen varierade trots samma foder. Laxolja har han fått i vinter på grund av torr nos så då är kanske inte Magnusson ett alternativ när jag redan måste tillsätta olja under kalla månader. #2 Har läst lite om standart normal, verkar vara många nöjda kunder enligt recensioner på fodret och enligt givan ser det ut som att Helix får samma ranson som han får idag vilket hade passat bra då han varken verkar jättehungrig eller så mätt att han inte orkar äta upp :) #3 Är inte jätteförtjust i innehållsförteckningen i doggys foder, men alla tips är välkomna. Jag har massor att läsa om olika foder.

DesK