Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 863 ggr
hund_katt
3/27/17, 5:35 PM

svenska foder

Foder som inte stöttar dålig slakt osv? Som kommer från helst Sverige, men också Norge och Finland då de, vad jag sett, är långt ifrån så hemska som många andra länder. Inte lika bra som Sverige men det är inte långt ifrån. Både torrfoder och färskfoder. Och då menar jag inte typ doggy, som är producerat i Sverige men som använder utländska produkter. Samt, har ni tips på märken man ska bojkotta? typ planet pet, four friends etc som tillverkar godis/foder på varor från kina.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Herveaux
3/27/17, 5:39 PM
#1

Magnussons tror jag är ett svenskt foder med bara svenska ingredienser.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Turast
3/27/17, 6:10 PM
#2

"dålig slakt" - vill du utveckla? hur är en "bra slakt"?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

flocken
3/27/17, 6:15 PM
#3

Magnussons meat and bisquit grainfree använder jag på min vovve. Svenskt, ugnsbakat. Bra innehåll

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vinternos
3/27/17, 6:44 PM
#4

Mush? Visserligen BARF, men ändå tillverkat i och av finska råvaror. Emmzo har både godis, tugg och färskfoder, ett väldigt bra, svenskt företag med mestadels svenska råvaror.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Yuuuhanna
3/27/17, 7:31 PM
#5

Fodax är 100% svenskt. :)


amandatherese
3/27/17, 7:45 PM
#6

Bozita Robur, inte enbart svenskt kött om jag förstått rätt enligt deras hemsida men största delen är svenskt.

Annons:
lizton
3/27/17, 9:50 PM
#7

Magnussons är ensamma om torrfoder med 100 % svenska råvaror. De har både med spannmål och spannmålsfritt (Grain-free). Grain-free har kött av livsmedelskvalitet. Har ej kollat de andra sorterna.

hund_katt
3/27/17, 10:18 PM
#8

#2 om du har sett videon från Belgien om hur dom slaktade grisarna, och sen har sett hur det är hos svenska slakterier så förstår du hur jag menar med bra slakt. Och sen tänkte jag med om antibiotika användning, och djurhållning också hos många länder :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Estelle13
3/27/17, 10:48 PM
#9

Då rekommenderar jag Mush, de mesta av köttet förutom laxen vad jag vet kommer ifrån Finland, det sägs ju att de resistenta bakterierna som kan finnas i framförallt kyckling är värre här i Sverige än vad den är i Finland om jag inte minns fel.

Sugar Mist
3/27/17, 10:54 PM
#10

Fodax! Billigt, svenskt, bra innehåll :) Mina vovvar funkar toppen på det och jag köper 12,5kg för 300kr, fraktas inte så fruktansvärt långt hit heller.

-

Lona
3/27/17, 11:51 PM
#11

När det gäller etik, djurhantering och hundfoder så kan det vara värt att kolla upp vilka av färskfoderföretagen som fortfarande är sammanlänkade med mink/pälsdjursfarmning, tidigare var det i princip allihop, nu har några slutat (eller så har de bara bytt namn på pälsdjursfarmen, man kan onekligen hitta farmar och färskfoderföretag på samma adress även om de inte heter samma längre…) Vad gäller antibiotikaresistens så vet jag inte hur det är med just kyckling, där kan Finland vara bättre, men rent generellt har de fler resistenta bakteriestammar där än i Sverige (och "slabbar" fortfarande mer med antibiotika, både inom djurindustrin och humanvården).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hund_katt
3/29/17, 5:23 PM
#12

Tack för olika tips! :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: