Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1145 ggr
L.Hanna.L
2017-03-25 20:57

Midjebälte + sele

Har en sheltiekille på 1år, och tycker att det vore så skönt att kunna ha händerna fria ibland. Vad för midjebälte rekommenderar ni? Mest till längre prommenader och ibland lättare drag. Och vilken sele skulle passa bäst för det?

Annons:
JoannaLi
2017-03-25 21:28
#1

Jag rekommenderar Hööks midjebälte! Tycker att det är fullt dugligt för mina promenader och dragrundor :) 

Sen kombinerar jag den med en Baggen-lina, men har en tyngre och väldigt intensiv hund som kan bjuda en hel del ryck :D 

Till drag ska man ha en nomesele, t.ex. Björkis, Dragråttan, Zero DC Faster osv. 

Till promenader hade jag inte rekommenderat nome i första hand, eftersom att man har enormt lite kontroll över hunden i en sådan. Där hade jag istället rekommenderat en Y-sele som passar hunden väl. För oss funkar Hurtta, Zero DC Shorter, Axaeco, Julius K9 etc bra :)

Lojs
2017-03-25 23:06
#2

Jag har ett klassiskt baggen-bälte till mina, mitt har jag haft nog i närmare 10 år nu och det håller lika bra ännu, så det rekommenderar jag varmt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Agda
2017-03-26 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag använder Trixies handsfreebälte, dock med påsydda nylonband i ryggen, för jag tyckte det var lite dåligt stöd där. Googlade efter det bältet nu och ser att de verkar ha ändrat den så att den inte är lika bred i ryggen längre (min ser ut såhär, jätteskön att ha på sig).

Till midjebältet använder jag medföljande koppel, också en spårlina (antingen 5 eller 10 meter, har delat på en 15 meters) mellan kopplet och hundens sele.

Selen som min hund har på promenader är Hurttas vanliga sele (D-sele tror jag att den modellen kallas).

Upp till toppen
Annons: