Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1043 ggr
Nova1234
2/23/17, 6:13 PM

Kurser

Jag och min hund har gått på ett par kurser hos en tränare. I höstas hörde hen av sig och undrade om jag ville gå en ny kurs i februari. Jag sa att jag vill gå kursen och anmälde mig till den. Min anmälan är bindande har hen sagt tidigare. Jag har inte fått någon kallelse till kursen. Tränaren har inte hört av sig öht. Jag har förstått att tränaren tar in många anmälningar till sina kurser och väljer sen ut vilka som ska få gå. Är det vanligt att instruktörer gör så? Jag tycker det er dålig stil att binda upp hundägare då denna inte möjlighet att gå för en annan instruktör.

Annons:
Honestyisdead
2/23/17, 6:19 PM
#1

Om du inte har betalt något och inte har skrivit på något behöver man inte gå uran kan avanmäla sig.

Mentycker det verkar konstigt att han väljer ut. Normalt sett kör man kösystem.

Nova1234
2/23/17, 6:38 PM
#2

Okey så det räcker nte med anmälan har skrivits på mejl för att den ska vara bindande? Oavsett så tycker jag det är dålig stil. Hundägaren tid är ju värd lika mycket som tränarens. Jag tror det är ett sätt för instruktören att få fullt på kursen. Risken hen tar är ju att ingen vill skriva/boka upp sig på en kurs som sen inte blir av.

Nova1234
2/23/17, 6:38 PM
#3

Okey så det räcker nte med anmälan har skrivits på mejl för att den ska vara bindande? Oavsett så tycker jag det är dålig stil. Hundägaren tid är ju värd lika mycket som tränarens. Jag tror det är ett sätt för instruktören att få fullt på kursen. Risken hen tar är ju att ingen vill skriva/boka upp sig på en kurs som sen inte blir av.

[AnimeV4]
2/23/17, 6:46 PM
#4

Jag avbokade en valpkurs när det körde ihop sig med datumen. Ångerrätt i 14 dagar råder nog även i ditt fall.

Em_
2/23/17, 6:58 PM
#5

Nej, det har jag inte varit med om. Däremot har jag gått kurser där info kommit i samband med anmälan att det måste vara minst X antal hundar för att kursen ska bli av. Men då har det också kommit bekräftelse i god tid att "nu är ni X hundar, kursen kommer gå som planerat".


Lona
2/23/17, 9:43 PM
#6

Om du har anmält via mail så är det samma som en skriftlig anmälan. Dock ett VÄLDIGT underligt sätt att ta emot kursanmälningar på, måste jag säga!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
hemul
2/24/17, 11:55 AM
#7

Oavsett är det ju väldigt dålig stil att inte ens höra av sig. Speciellt som det var hon som värvade dig till kursen.

Nova1234
2/24/17, 6:34 PM
#8

Ja, jag tycker också det är ett konstigt sätt att ta emot anmälningar på. Jag trodde att det kanske va brukligt hos instruktörer som kör privat och ett sätt att försäkra sig om att kurserna blir fulla. Instruktören är duktig och hens kurser är populära. Det va hen som mejlade mig angående fortsättningskurs. Jag tror hen mejlade många. Risken är ju att hen mister sina kunder till slut.

Joyous
2/24/17, 10:12 PM
#9

Det enda jag har varit med om är reservplatser. Alltså att instruktören fyller kursen (efter kösystem oftast men ibland kan det vara efter nivå/ambitioner inom en specifik gren. Tex de som tävlar - förtur) och sedan har de en reservlista, ifall någon hoppar av/inte kan vara med. Jag och Humla var anmälda till en helgkurs förra året. Inget var betalt men anmälan var ändå bindande och när jag blev sjuk lagom till kursen behövde jag ett läkarintyg från en läkare som intygade att jag inte kunde vara med för att slippa betala. Jag kan tycka att du inom en rimlig tid före kursstart borde få ett besked, och om nu instruktören har så många intresserade borde denna kunna fylla sin kurs ändå, trots ett och annat avhopp?

Elsis matte
2/24/17, 10:54 PM
#10

Alltså, jag har gått för privatinstruktör och då anmält till kurs via mail, det är inte konstigt i sig. Ibland har de fiskat efter efterfrågan på kommande kurser, då får du förtur vid visat intresse men inte bindande från något håll. Men att göra som "din" instruktör och kräva bindande anmälan samtidigt som hen kan välja och vraka med kort varsel, det är inte schysst och kommer kanske bli självreglerande? Gissar att många blir avskräckta av sådant bemötande…

Nova1234
2/25/17, 12:29 AM
#11

Ja, om anmälan är bindande från mitt håll, borde den även vara bindande från instruktörens håll. Som företagare har du skyldigheter att tillhandahålla det du avtalar. (Annars kan du bli ersättningsskyldig) Jag och 13 till fick ett nytt erbjudande (på mejl nu idag) om kurs i vår. För min del lockar det inte att anmäla, jag vet ju inte om jag kommer med och det är tråkigt att inte kunna planera träningen.

Elsis matte
2/25/17, 8:55 AM
#12

Tycker att du ska förmedla till instruktören vad du tycker om detta system, berätta att du uppskattar själva kurserna men inte känner att det är värt att anmäla. Personen kanske inte ens har reflekterat över hur det upplevs i andra änden?

Nova1234
2/25/17, 12:07 PM
#13

Ja, nu har hen skickat ut en intresse anmälan till många. Om hen kontaktar mig igen så säger jag att jag tycker det är tråkigt att inte veta när och om jag kommer med på kursen förrän två veckor innan start. Konstigt att hen inte tänker på att människor vill veta hur träning/kurser ska planeras. Hen kör tre kurser i veckan året om, kanske blir det för mycket.

Annons:
Upp till toppen
Annons: