Annons:
Etikettklicker-shaping
Läst 2921 ggr
TiaAce
2017-02-17 02:08

Tips om enkla tricks

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Har varit lite lat och inte gjort mycket senaste veckan beroende pa nytt jobb osv. Plus att vi har gatt klart 2 valp kurser sa har inte nagon som kan hjalpa med tricks….Nu vill jag garna ha lite tips pa vad jag kan gora med valp pa 5 manader. Inte nagot jattesvart. Hon ska bli agility hund sa garna 'tricks' som hjalper med det🙂

Tackar!

Annons:
Emo
2017-02-17 05:07
#1

Kan hon städa?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

tiger tok
2017-02-17 07:09
#2

Stanna, bra om hunden är på väg att ta fel hinder på banan! Runt, om hunden ska ta hindret från andra hållet!

CayKantos
2017-02-17 07:24
#3

Fokusera hellre på att miljö och socialträna med mycket folk och människor även på tävlingar. Då har du en trygg stabil hund i vardagen men även en lugn hund innan och efter tävling.:) träna även på passivitet när andra hundar håller på med något. Öka successivt.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

parsley
2017-02-17 08:21
#4

Tips på enkla tricks, som inte har något speciellt med agility att göra

Tass på tå. Sträck fram din fot mot hunden och låt hunden lägga sin tass på din fot. Öka svårighetsgraden genom att sträcka fram andra foten och låta hunden lägga sin andra tass på den.
Vinka
Vacker tass
Snurra runt
Rulla runt
Sitt vackert, med stöd i början tills den blir tillräckligt stark och har hittat balansen
Stå på två ben

TiaAce
2017-02-17 11:59
#5

#1 Nej kan inte stada men det kan jag gora

#2 Ok tack!

#3 Har gjort och gor mycket av det med, ville mest ha lite sma tricks att gora hemma. 

#4 Tack!

Emo
2017-02-17 13:44
#6

Det är annars bra när man själv inte orkar så mycket, är sjuk eller hellre vill se på TV. Låt hunden först riva sönder en kartong eller tidning. Peka på bitarna och kommendera städa. Ge hunden godis för varje bit den ger dig. På så sätt aktiverar man hunden utan att själv bli uttröttad.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Frida B
2017-02-19 11:39
#7

Tricks är jättebra! Stärker banden samtidigt som det är roligtrolig och helt kravlöst, är inte den framtidsvisionen som om man lär in fritt följ exempelvis. Jag har lärt dobby snurra åt båda håll, puss, spela död och att han ska gå bakom en när man sitter ner och sätta tassarna på axeln :) roligt!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

TiaAce
2017-02-21 23:49
#8

#7 Tack sa mycket! Ska prova dom.

HannaM
2017-02-22 07:30
#9

Min mycket tassiga hund älskar "pet" som helt enkelt är att han sätter tassen på olika föremål jag visar honom. Det kan vara min hand, en leksak eller en möbel.  Kan göras båda lugn och sansat med hunden liggande/sittande eller som en rolig lek när man står och pekar på föremål runt om i rummet och låter hunden springa mellan dom.

Liknande övning är sätta en eller två tassar (eller fyra) på en matta eller något annat platt föremål. Min hund som nu är elva månader har alltid älskat att bli runtskickad mellan olika targets, vi använder ikeas billiga dörrmattor. Det blir en övning med fart i och är väl lite förberedande för agility eftersom det är att följa dina instruktioner och gå någonstans. 

Egentligen är det ju bara fantasin som sätter stopp för vad man kan hitta på för tramsiga trick. Till avslutningen på vår valpkurs skulle man ha lärt hunden en valfri konst och det var bland annat hoppa upp i famnen, pussa på munnen,  rulla runt och vårat burpee (man gör en armhävning och ett upphopp i kombination) som för hundens del var ett ligg följt av ett skutt upp på bakbenen.

Upp till toppen
Annons: