Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1348 ggr
panini
2/6/17, 4:43 PM

Vad har ni gjort idag?

Precis som det står i rubriken, vad har ni gjort idag? 🙂

Annons:
JoannaLi
2/6/17, 4:50 PM
#1

Skola hela dagen, men har fått hem min efterlängtade munkorg, så vi har påbörjat lite att vänja in den, klippt klor och nu skickade jag precis ut en bekant (som verkligen saknar att ha hund) med Arrak på en lite längre promenad, i sällskap med min bästa kompis/Arraks extramatte. Jag håller på att krypa ur skinnet. 

Ja, jag litar på personen och hen förstår hur hen ska hantera olika situationer, men… Arrak är väldigt mycket till hund (oväntat mycket, enligt de allra flesta som är med honom/tar hand om honom) och kan vara ganska svår att tyda. 

Jag försöker lugna mig med att personen är duktig, att frugan är med och att Arrak faktiskt är väldigt snäll nu för tiden (och att vi har tagit alla säkerhetsåtgärder. Långlina i sele och midjebälte, extrakoppel, halsband + sele etc). 

Det blir bra träning för både honom och mig! :D

panini
2/6/17, 4:53 PM
#2

Vi gick in till byn för att ta ut pengar vilket Sixten inte uppskattade, det är läskigt… Kenzo bryr sig inte om folk och bilar utan han blev rädd för ett löv som hängde från ett staket, men när jag tog ner det så var det helt okej att busa med!🤪

När vi kom hem så tränade jag och Kenzo med tygburen och Sixten fick träna på att vara passiv och bara kolla på.

apportbocken
2/6/17, 5:01 PM
#3

Chester har varit på dagis och jag har varit i skolan. Vi var nyss på en kissrunda där vi kastade lite pinne. :)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Elsis matte
2/6/17, 5:11 PM
#4

Första feberfria dagen efter en flunsa, så vi har bara hängt i soffan mest. En lugn promenad och lite pälsvård orkade jag också med.

-Aida-
2/6/17, 5:15 PM
#5

Vi har gjort det lilla vi kan göra idag, gått på upptäcktsfärd ute på gården, tittat på lite ankor och folk, det blåste minus grader så vi kunde inte vara ute så länge idag, blev korta stunder, hans rakade område blir snabbt kallt och fruset.
Klippt lite klor och jag själv har varit i skolan, men fick gå hem mellan lektionerna för att ta ut honom och ge lite välling.

Skogsvittra
2/6/17, 5:45 PM
#6

Jag har sorterat i garderoben och med Vince har jag tränat på kloklippning och fortsätter med att träna att han inte ska dra så förbannat när man är påväg hem på promenaden. Har haft huvudvärk hela dagen så jag är inge kul idag :(


Annons:
JoannaLi
2/6/17, 6:41 PM
#7

Det hade gått superbra på promenaden! De hade till och med gått en liten extrarunda <3 

Frugan hade fått ta över tvärt när han drog överdrivet mycket, men i övrigt hade det gått superbra! 

❤️

panini
2/6/17, 6:43 PM
#8

#7 Skönt att det gick så bra 👍

tulinia
2/6/17, 6:51 PM
#9

Jag och Felix tränade på att stänga dörrar i morse och efter det tog vi en tre timmars promenad i snön tillsammans med en annan matte och hennes hund. Bra träning för Felix att fokusera på mig trots att det finns andra hundar i närheten. 
Sen vilade han medan jag satt och pluggade. Han och husse har varit ute och tränat apportering i kylan medan jag fortfarande sitter med skolböcker… såååå tråkigt!

peafie
2/6/17, 7:16 PM
#10

Jag har jobbat och C har legat som en liten gris i sackosäcken hela dagen… magsjuk på födelsedagen och allt! Inte rättvist.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2/6/17, 7:26 PM
#11

#10 Stackaren! :'( Arrak var också magsjuk, förra veckan. Matte vabbade ett par dagar, och Arrak både njöt och var förvirrad :'D

supernatural
2/6/17, 7:31 PM
#12

Lexie hade sin första dag med mig på dagiset idag! Vi åkte spårvagn och tåg för första gången (hon till och med låg ned på tåget!), och så fick hon träffa mina jobbhundar och kollegor :) Mycket nytt! Funderar på om vi ska gå ut en sväng snart ^^

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Changrila
2/6/17, 9:08 PM
#13

Första dagen med heltidsjobb, det blev ungefär såhär för hundarna:
5:45, frukost
6:00, kissa utanför dörren
9:00, rastning
11:30-12:30, långpromenad med mycket lösspring.
15:30, snabbkiss
16:40, sen lunch
18:00, rastningsrunda
18:40, kort rallylydnadspass i lägenheten. Avslutades med att de fick toarulle med godis att roa sig lite med.

Nu är klockan 21:07, snart ska de få kvällsmat och därefter tar vi en 30 min lång promenad innan det är dags att sova. Troligen blir dagarna ungefär såhär, fast jag ska vakna tidigare imorgon för att hinna rasta dem mer ordentligt innan jobbet… Det blev lite stressigt i morse.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
Caarla
2/6/17, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

hade planer på träna lydnad och fysträna hundarna men blev inte av… Var tvungen hälsa på en kompis och fotografera hans hund för han är tvungen avliva henne på grund av epilepsi så stämningen var rätt sorgligt idag :/

Imorgon får bli lydnad och roligheter!

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Frida B
2/6/17, 11:18 PM
#15

Idag har vi lagt ett 150.meters bruksspår med två apporter och leksak i slutet, sedan tränat 2 timmars brukslydnad och lite agility på slutet. Nu vet jag hur man tröttar ut en Kelpie 😂

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Estelle13
2/7/17, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Igår blir det nu. Jobbade och sen badade ena hunden. Var lat i helgen så jag hade pälsvården kvar 4 timmar.

peafie
2/7/17, 1:07 PM
#17

#11 Haha! Lyxigt att få vara med matte, tyckte Arrak. 😃 C gillar det här med mat varannan timme så henne går det ingen direkt nöd på vid magsjuka heller. Det verkar ha gett med sig nu, i alla fall - woop!

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
2/7/17, 3:35 PM
#18

Fick in två träningspass idag. Alltså hon ger mig en sån glädje, min lilla räv 😍

Hon löper, men det är inget fel på hennes träningsvilja. Vi körde framåtsändande, apport med fokus på att hon ska ta den på vägen ut, lite skall, lite kryp, och så fotgående! Herregud vilken skillnad det har blivit på fotgåendet!

JoannaLi
2/7/17, 8:53 PM
#19

Superpepp-dag! 

Först gick vi en femkilometerspromenad i 8-metersflexi, i sällskap med Arraks favoritsökfigg i hela världen, och han skötte sig bra. 

Och nu på kvällen så lämnade jag över vovvsingen till ytterligare en vän, som körde ett pass agility med honom. 

Hon var supernöjd med honom, och jag är så himla kär i hur fin och snäll han var med henne. Visst ville han i början inte lämna läktarväggen (jag satt på läktaren), och första storbelöningen han fick ville han dela med mig men sen släppte det fint. Och (lydnadshund som han är) fattade inte alls varför han skulle springa runt grejer. "Vadå, gå ifrån dig? Är du dum? Såhär går man fot ju.", och han är så söt, när hon säger "hopp", så hoppar han i tomma luften, och fortsätter springa i fotposition. 

Men han kämpade verkligen och gav sitt yttersta <3 

Gulliga, gulliga hund! 

Vi har preliminärt bokat att hon ska ta honom på agilityträning en gång i veckan, så ska jag träna hennes hund/henne+hunden i lydnad efteråt :) Bra deal tycker jag!

panini
2/7/17, 8:59 PM
#20

Vi tog en sväng ner i skogen och traska i snön 😍

Annons:
Wellcraft
2/8/17, 12:15 AM
#21

En jäkla lång sovmorgon först och främst, inte planerat men så kan det gå med sömnmediciner.
Därefter har det blivit en härlig promenad och senare jobbade Herr Hund med nosework, targetstick + post-it lapp, lydnadspass, trickträning och lite rally, och förstås lite skitig kamp däremellan.

Slyngeln fick öva stadga, trickträning och targetstick, vi tränade också inkallning (lydnadsmomentet) och bakdelskontroll.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

tk1971
2/8/17, 10:21 AM
#22

Idag är det ensamhetsträning. Jag har ju en valp och en vuxen hund, och jag ser just nu i wifi-kameran att de ligger lugnt och framförallt tyst tillsammans framför den falnande brasan. Träningen går bra : )

Hanna.siri.saijo.
2/8/17, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Gick till skolan tidigt imorse så hann bara sätta dem i hundgården och ge dem en varsin frollick. (Oroa er inte, pappa tog morgonpromenad)

[Nalle-]
2/8/17, 11:46 AM
#24

#23, 😍 Så fina de är!

[Nalle-]
2/8/17, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Idag är jag ledig! Kom precis in från en promenad med hundarna i solen, jag älskar verkligen vintern när den är som nu 🤗 Hundarna har sprungit runt som galningar och ligger och vilar nu, men sen väntar lydnadsträning i eftermiddag. Ikväll är det styrelsemöte på klubben och sen ännu lite mer hundträning är planen. Fullt upp, men bara roliga saker! Att jag egentligen skulle behöva börja med en skoluppgift skjuter jag på framtiden, fördelen att plugga är ju att man bestämmer över tiden själv men det kan vara lite farligt också 😉

panini
2/9/17, 12:45 PM
#26

Igår körde vi favorit i repris och gick ut i skogen och traska i snön, blev bara en kilometer men det blir man tydligen rejält trött av när man bara är 20 respektive 30cm höga och snön är 20-40cm hög 😂

Idag får hundarna bara vila för jag och en vän ska ut och åka pulka 🥳

Vinternos
2/9/17, 1:31 PM
#27

Ledig. Blev dragträning med däck idag för tiken och hanen gick/sprang lös bredvid.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
panini
2/9/17, 9:29 PM
#28

Hade faktiskt energi kvar efter all pulkaåkning så det blev en långpromenad i skogen och hundarna fick vara lösa 🙂

futurehearts
2/9/17, 10:35 PM
#29

Idag var vi hos veterinären för den årliga vaccinationen, han skötte sig bra men var ganska gnällig i väntrummet, det var ju väldigt synd om honom för att ingen ville hälsa! Efter det gick vi en promenad i skog/stadsmiljö, bra med lite miljöträning för lantishunden. 

Igår hade vi en roligare dag. Vi åkte till ett motionscentrum och gick där i spåret och skogen, lite löst, lite i koppel, hoppade över stock och sten, lite passivitetsträning. Och sedan avslutade vi med lite trick och lydnad på fotbollsplanen. Han var duktig, om än lite ofokuserad. Som vanligt… 🙂

Sugar Mist
2/10/17, 12:46 AM
#30

Vi bokade inomhushallsträning med en vän och körde lite lydnad, jobba på lekbelöningar, klossträning, avvänjning av godishand i fria följet och framförgående. Brukslydnad är kul!!

-

Frida B
2/10/17, 9:39 PM
#31

Imorse fick han ett spår innan jobbet, ca 200 m med två apporter. Seg start men sen tuffade han på bra! Sen åkte vi till jobbet :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

panini
2/10/17, 9:41 PM
#32

Idag har vi bara myst i sängen hela dagen ❤️

LinaK
2/10/17, 10:04 PM
#33

Är själv förkyld så har inte blivit några stordåd direkt. En sväng i skogen med alla tre vovvar så dom fick springa av sig. Sedan blev det veckans bad av unghunden som då var lagom glad. Eller inte.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zadie
2/11/17, 4:46 PM
#34

En långpromenad i skogen på 1,5 h, ett kortare spår och några sökövningar. Blir nog lite enklare lydnad inomhus ikväll.

Annons:
peafie
2/11/17, 6:59 PM
#35

Idag har vi hunnit med ett besök på travbanan (tråkigt, tycker C), en sväng till djuraffären där vi passade ut en ny hundbur, och en långpromenad i skogen där C letade lya till sina presumtiva (låtsats-)valpar. Skendräktig så det förslår… nu har vi sovit i soffan och ska ut en sväng i löparspåret, mest för att jag är lite rastlös. Fint med helg!

Bloggen     ○    Instagram

tk1971
2/11/17, 7:07 PM
#36

Miljöträning inne i ett lite större samhälle samt koppelträning tillsammans med sambon och vår andra hund, och då blev det ju även kontaktträning. Mycket nyttig träning!

Upp till toppen
Annons: