Annons:
Etikettaktivering
Läst 2069 ggr
Cochon
2/6/17, 2:08 PM

Jag är sur och tråkig

Hej hej!

Jag och min pojkvän har två stycken grand danois tjejer. Jag pluggar om dagarna medans min pojkvän jobbar som dogwalker, till jobbet tar han då självklart med sig våra två tjejer. Därför är det inte så konstigt att husse är favoriten av oss två då han tar med vovvarna på långpromenader 5 dagar i veckan medans jag bara pluggar.

Det är dock inte detta som är det huvudsakliga problemet, utan det är snarare det här med att när jag är ute och går med tjejerna så går de och "letar" efter husse hela tiden. Idag fick t.ex. den ena tjejen för sig att springa ut och lukta på en bil som stannade till framför ett trafikljus medans jag skulle plocka upp bajs och var lite ouppmärksam. Hon trodde då att detta var husse som kom och skulle ta med dem ut på äventyr. Samtidigt tror de båda tjejerna att så fort en bil kör i närheten av dem så blir de lite lagom uppspelta då de även här tror att det är husse som kommer och ska plocka upp dem. Man får ofta dra iväg dem om man vill fortsätta gå framåt då de bara stannar och ska kolla om det verkligen är husse som kommer. Det är otroligt irriterande och man blir bara på än sämre humör ju mer de håller på så, så då blir jag ju ännu tråkigare när jag bara blir arg på dem för att de inte bara kan fortsätta gå vidare med mig.

Problemet som jag ser det är alltså inte att jag vill vara den absoluta favoriten utan det jag önskar är helt enkelt att när de är ute och går med mig så är de ute och går med mig PUNKT. De ska inte se varje bil som en potentiell "räddare" från tristessen utan de ska lita på att jag har koll på läget och att jag ska nog se till att "lämna över" dem till husse när det är dags för dem att komma ut på långpromenad.

Hur gör man för att lösa ett sådant här problem? Jag har inte möjlighet att följa med ut på långpromenad 5 dagar i veckan, så jag kan inte använda mig av den taktiken. Tacksam för hjälp och råd!