Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1360 ggr
Lojs
2/6/17, 11:53 AM

Modell på sele

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att sy egna selar till hundarna. Dels så börjar det bli dags för nya, dels skulle jag vilja ha selar som är precis som jag vill ha dem och som är helt anpassade efter mig (vill ha rejält med reflexer, gärna utbytbara och jag föredrar hundsaker i läder) och mina damer. Det skadar ju inte heller att maken håller på att inreda en ny läderverkstad så jag har fri tillgång på verktyg, material och läderkunskap. Mitt problem är vilken modell jag ska ta till den ena hunden. Hon drar mycket i selen (och det är helt ok för mig), och det blir väldigt lätt att selen ligger mot halsen och stör andningen. Selen hon har nu funkar helt ok, men ibland bråkar även den. Det är hon som har röd sele på bilden, tyvärr har jag inga bra bilder på selen, men kanske det typ går att se. Det får ju även vara en modell som inte stör rörelsemönstret, där känner jag att jag har lite för liten kunskap. En sån modell som den andra hunden har fungerar inte alls för henne, hon "harklar" som bara den med sådan sele. Nomesele har jag testat, men det trivdes hon inte alls i. Ni som testat mer olika selar, har ni möjligtvis länkar till selar där modellen skulle funka?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2/6/17, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till, som sagt, har inga bra bilder, men det är den röda selen jag menar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2/6/17, 12:11 PM
#2

Kan tyvärr inget om detta, men var tvungen att nämna hur underbara dom såg ut!!! Fråga inne på djurpyssel iFokus också! ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Herveaux
2/6/17, 12:15 PM
#3

Om det är okej att den ena hunden ligger på lite i selen så kanske du kan titta på hur olika dragselar i läder är sammansatta framtill, så att hunden kan både andas och röra sig utan problem?

Spännande projekt, du får gärna visa (en massa) bilder sen på hur det går!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Changrila
2/6/17, 4:41 PM
#4

y-sele, men var noga med passformen fram. Om hunden börjar harkla i y-sele eller andra selar med likadan front så är de för trånga i halsen.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lojs
2/6/17, 7:16 PM
#5

Tack för svaren! #2 Haha, på första bilden ser de ju ut som kråkor. ^^ (eller Nemi ser väl mest ut som någon form av vinthundsblandras eller något…) #3 Jag får väl kika på det, svårt att vet var man ska hotta bra varianter bara. Ska försöka komma ihåg att fota. :) (kanske bara blir skräp av det hela, har aldrig försökt skapa något i läder innan, så jag får se…) #4 Jo, det är väl så, men jag tycker det är svårt att veta hur jag ska få till det utan att störa rörelsen i bogen. Men jag får kika på bilder på hur de ska sitta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: