Annons:
Etikettänglahundar
Läst 1887 ggr
Kiwi2024
1/30/17, 6:44 PM

Saga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Saga på tre vintrar tyvärr fått somna in alldeles för tidigt men för hennes och familjens bästa. Jag känner mig väldigt ledsen just nu. Vila i frid Saga en hund man aldrig glömmer🌹🥀

Annons:
Kiwi2024
1/30/17, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Kiwi2024
1/30/17, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Vixxen
1/30/17, 6:48 PM
#3

Oj så tråkigt! Vila i frid Saga! 🌺

Sylwanin
1/30/17, 7:38 PM
#4

Vila i frid, kramar till dig!

Varma hälsningar

tiger tok
1/30/17, 8:11 PM
#5

Nej vad hemskt! Vila i frid!

supernatural
1/30/17, 8:31 PM
#6

Vila i frid <3 :'(

Vad var det som hände? <3 <3

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
Kiwi2024
1/31/17, 7:58 AM
#7

Hon fick en natt ett epilepsi anfall och mamma och jag var bara hemma vi tyckte det var jätteobehagligt eftersom vi inte hade varit med om det tidigare. Men sen när hon vaknade upp var hon jätte aggressiv och man kunde inte gå nära henne nästan som att hon blev blind och döv så vi lyckades stänga in henne i hallen och så ringde vi pappa och efter ett tag kom han hem (han var på jobbet) och når han kom hem blev hon jätteglad och viftade på svansen och så som hon brukar så hon fick gå ut på en promenad, hon va lite nervös och sen va det bra igen men vi tog henne till veterinären och hon sa att en gång va ingen gång. Det gick fyra månader och hon fick sitt andra anfall igen på kvällen till morgonen och samma sak hände igen som tur var pappa hemma så jag gick till mitt rum för det var så obehagligt. Vi tog henne inte till veterinären denhär gången. Efter fyra veckor (igår) tog vi henne till en nevrolog (stavning) och när undersökningen nästan var klar så hoppade hon ner från undersökningsbordet och blrjar kräkas (hon gör det varje gång före ett anfall) och så kommer anfallet som tur med en veterinär där men det var konstigt att det var mitt på dagen med en klarvaken hund. Hon blev aggressiv som vanligt och mamma och veterinären fick lämna rummet. Efter ett tag gav dom henne lugnande och hon fick tratt och munkorg så hon inte skulle bitas. Veterinären frågade mamma hur dom skulle göra och mamma sa då att dom får ta bort henne pga aggressiviteten hon får efter. Veterinären sa också att hon inte brukar rekomendera att ta bort en hund med epilepsi men hon blir så aggressiv efter och det går inte att få bort. Och tidigare i hennes liv har hon blivit sjuk och mått dåligt ofta och efter anfallen har hon blivit nervös utomhus och var allmänt seg så det tunga beslutet togs och nu finns hon inte längre😓

supernatural
1/31/17, 8:04 AM
#8

#7 Oj, vad hemskt :( Det är aldrig kul att se sina älsklingar lida. Vi var tvungen att ta bort våran labrador för han hade cancer, det var också jättejobbigt :(

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

tulinia
1/31/17, 8:16 AM
#9

#7 jag beklagar sorgen <3

Emellaya
2/25/17, 3:28 PM
#10

#7 vad tufft det måste vara! Beklagar.

En längtan efter träning av hund, en väntan på att det nya livet ska börja

Fransu
2/25/17, 3:59 PM
#11

Beklagar verkligen. Så sorgligt. Men det var det bästa för både Saga och er.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lona
2/25/17, 4:38 PM
#12

Åh, vad sorgligt, men ett starkt beslut även om det måste ha varit oerhört tungt :-(. Vad fin hon var, beklagar sorgen <3 !


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Kiwi2024
2/26/17, 7:09 PM
#13

Visst var hon fin era ord värmer❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: