Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 879 ggr
CayKantos
2017-01-23 11:35

Hund och personlig assistent

Ni som jobbar/jobbat som personlig assistent, hur har ni gjort ang semester? Är det möjligt att ta ut all semester på en gång? Samt har ni försökt ta in valp under semestern? Vad gjorde ni efter? Ska prata med min arbetsgivare idag men hade vart skönt att höra andras erfarenheter. Jag hoppas att kunna ta ut hela min semester och sen gå tillbaka till 75% eller 50% tjänst.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Honestyisdead
2017-01-23 14:00
#1

Efter måste man ha dagmatte. En semester är bara några veckor och en valp får inte lämnas ensam ens om du jobbar 50%.

CayKantos
2017-01-23 14:10
#2

Nej men det vet jag ju :) men vill även lämna valpen kortare tid hos dagmatte som möjligt när den är så ung!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sattyg
2017-01-23 15:42
#3

Har du inte möjlighet att ha med hunden till jobbet då?

Lojs
2017-01-23 16:30
#4

Det är ju helt olika hur olika arbetsgivare gör. Vi brukar få ansöka om sommarsemester senast i mars, sedan har vi möte och går igenom hur vi kan pussla ihop allas semesterveckor. För oss har vi ibland fått som vi velat, ibland har vi fått pussla på annat sätt, vi har inte en vikariepool att ta hjälp av utan bara en vikarie på oss 4 anställda så vi kan inte ha semester samtidigt. Om det passar däremot så spelar det ingen roll om vi delar upp semestern eller tar allt på en gång.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CayKantos
2017-01-23 23:51
#5

#4 Pratade med dom idag och vi ska göra exakt så ;)  tack för din erfarenhet!

#3 ganska säker på det inte går. Min fokus ska alltid ligga på henne jag assisterar, inte en valp eller något annat ;) Kanske när han blir vuxen och lugnare :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: