Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 3197 ggr
Persifone
2017-01-16 17:34

Keesarnas bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu tar jag och startar en bildtråd för den lilla flocken jag har här hemma. Tre keeshondtikar; Tanten Zelda som är 13 och ett halvt år, Ripley på snart tre år och Curie på sex månader.

Hoppas ni vill följa oss! 

Vi börjar med en bild på Zelda från dagens promenad och en bild på alla tre i snön för någon vecka sedan :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
TiaAce
2017-01-16 22:28
#1

Fina hundar! 🙂

Persifone
2017-02-01 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Tack! :)

Här är från dagens promenad. Curie blir sju månader nästa vecka och är inte så liten längre. Zelda t.v. Curie och Ripley bakom.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

lunakees
2017-02-15 22:37
#3

Ååh detta vill jag följa!! Så fina! Hur skiljer sig deras personligheter?

Persifone
2017-02-16 20:38
#4

#3 Kul att du vill följa! Det är lite svårt att säga ännu med tanke på att valpen bara är sju månader. Men alla tre är väldigt alerta och älskar att få lära sig nya saker. Ripley (som är tre år snart) är otroligt kvicktänkt och intelligent, hon lär sig nya trick direkt. Valpen verkar hittills ha viljan att lära sig men är inte lika kvicktänkt men detta kommer förhoppningsvis med åldern. Valpen har ju inte haft samma förutsättningar eftersom hon växt upp i hundgård med mycket mindre mänsklig kontakt än vad jag är van vid. Så vi får se hur hon utvecklas, det är ju redan stor skillnad mellan hur hon är nu och hur hon var när jag fick hem henne :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-02-16 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Här kommer lite nya bilder också!

Curie till vänster, mammas valp Jackie i mitten och Ripley till höger :)

Andra bilden är på min mammas flock, två valpköpares hundar (fyra stycken sammanlagt) och mina tre (gamlingen syns dock inte då hon står i bakgrunden).

Så det blev en skogspromenad med tolv lösa keesar :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Kapitulerar
2017-02-17 06:22
#6

Vilka sötnosar!!

Annons:
[Forest]
2017-02-17 09:04
#7

Härliga bilder :D Kul o se så många av samma ras. 😃

ifoundnemo
2017-02-17 11:09
#8

Vilket hav av keesar :O såååå härligt! Häromdagen träffade vår kees för första gången (sen uppfödaren) en kees, han blev väldigt förtjust :) dock tappade han lite intresse efter att gjort flera lekinviter som hon inte alls svarade på, dock inte konstigt då vår är en energisk 3 åring medan hon var en 12 årig tant (dock väldigt pigg för åldern tyckte jag men min kees höll väl inte riktigt med x)).

Persifone
2017-02-17 14:25
#9

#6#7 Tack så mycket :)

Ja, det är väldigt roligt, speciellt nu när jag känner flera som har keesvalp i Curies ålder, kul att få jämföra och se hur olika de är trots samma ras :)

#8 De brukar bli väldigt glada av att få träffa kompisar av samma ras är min upplevelse :) Vart bor du någonstans? Tråkigt att ni inte har några keeskompisar :(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fransu
2017-02-17 14:44
#10

Denna tråden vill jag följa! 🙂

Vad stor Curie har blivit! Är Zelda fortfarande pigg trots sin ålder? Har hon några ålderskrämpor? Jag är nyfiken eftersom vi har en shih-tzu hane som blir 12 år till sommaren. Han har helt klart blivit svagare i bakbenen, så vi har mattor överallt här hemma för det ska vara lättare för honom att gå. Både hörsel och syn har även försämrats på honom.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

ifoundnemo
2017-02-17 18:20
#11

#9 Vi bor i en liten håla i närheten av keesens uppfödare (Gunilla ju). Om du vet var hon bor :p. Men i närheten av Malmö :). Tyvärr har hon en hane som inte tycker om att hanar kommer hem till "hans" hem, annars bor vi ju nära henne så det är synd. Men det hade helt klart varit kul med keeskompisar!:).

Persifone
2017-02-17 20:55
#12

#10 Ja, nu är Curie lika hög som Ripley i manken (43 cm) och större lär hon bli :)

Tanten är pigg på promenader, då går hon två-tre timmar utan problem. Hon har dock fått väldigt dålig syn och hörsel (som hela tiden blir sämre). Hon är också väldigt svag i bakbenen så vi går inte längre i trappor och jag bär henne där det behövs (över bäckar eller in i bilen osv). Har också fått fixa med mattor inomhus och även ha små lampor tända så hon lättare ser. Jag tror hon börjar bli lite dement då hon kan "fastna" ibland, men det märker jag inte av så mycket än iaf. Inomhus sover hon väldigt mycket men så fort vi ska gå ut hoppar hon runt som om hon var  ett år. Så livskvalité finns fortfarande :)

#11 Åh, men det var ju synd :( Vi ska till utställningen i Malmö 18-19 mars, ska du dit? :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

ifoundnemo
2017-02-18 08:58
#13

#11. Ja, ska dit båda dagarna :) dock utan hund

Annons:
Persifone
2017-02-19 01:13
#14

#13 Kul! Jag kommer vara där och ställa Ripley och Curie, det blir Curies första officiella :) Du får komma förbi och säga hej!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

ifoundnemo
2017-02-19 07:17
#15

#14. Det gör jag gärna!:). Alltid kul med trevliga människor och söta vovvar ju :)

Elisabethantero
2017-02-19 09:53
#16

Härliga bilder! =)

Persifone
2017-02-19 17:00
#17

#15 Kul, men då ses vi då! 

#16 Tack! 😊

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

lunakees
2017-02-20 22:24
#18

#4 Tycker du att hundarna ändras mycket i beteendet från när de är valpar till de är vuxna? 🙂 Vad brukar ändras i så fall? De är så fina allihopa!! Kommer gärna upp med Luna  i sommar om det blir en sådan där valpträff igen som vi var på i somras 😍 Då vi föll pladask för keesen och det inte var någon tvekan om ras längre. De låter ju underbara alla tre! Intressant med hundgård, det borde ju påverka helt klart. Är hon mer självständig än vad du är van vid då också eller? Mindre kelig? Jag är säker på att hon är och kommer bli en alldeles underbar liten kees 😊

#5 Alltså så fina allihop!!! Önskar att vi också kunde vara med 😡

Persifone
2017-02-22 12:56
#19

#18 Det kommer helt säkert bli en keesträff igen i sommar, kan inte säga ännu vart den blir av bara :)

De brukar lugna ner sig med åren och bli mer följsamma är min erfarenhet.  Curie har precis som du säger varit mer självständig och inte alls lika beroende av människor. När hon lägger sig för att vila gör hon det i ett annat rum medan de andra keesarna helst vill ligga på mig eller iaf nära. Det tog ett par månader innan Curie på eget bevåg började söka kontakt med mig, hon var mer intresserad av sina nya keesvänner. Fördelen är dock att hon är den som har lättast för att vara ensam hemma (tillsammans med de andra hundarna då).  Hon börjar bli mer kelig och kan tyck det är mysigt att ligga i soffan och bli klappad nu så hon har verkligen gjort framsteg :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-02-23 20:47
#20

Idag har Curie haft sin lekkompis Astrid på besök :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Persifone
2017-02-23 20:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Och en bild på Ripley!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-02-28 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Idag fick Zelda somna in. Hon började spy natten mellan söndag-måndag, och fortsatte så i 12-timmars intervall. Hon var inte alls pigg på att gå på promenad och då kände jag att det nog är dags. 

När vi väntade på skjuts till veterinären så såg jag att Ripley har fått blodblandade flytningar (hon löpte senast i december). Så nu ska jag till veterinären med henne tidigt  imorgon för att se om det kan vara livmoderinflammation. Så det går inte jättebra för oss just nu, allt ska visst hända samtidigt.

Här är iaf en bild på min underbara tjej Zelda som jag har delat nära hälften av mitt liv tillsammans med ❤️

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Joyous
2017-02-28 22:41
#23

Men nej vad sorgligt, beklagar. Hon var en vacker liten tös! Jag håller tummarna för att det går bra imorgon med Ripley.

Fransu
2017-03-01 15:59
#24

Åh, beklagar med Zelda. Förstår att du har stor sorg som haft henne i ditt liv så länge.  Hon var en fantastisk vacker hund.🌺

Håller tummarna för Ripley.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

parsley
2017-03-01 18:43
#25

Beklagar. Håller tummarna för Ripley.

Persifone
2017-03-01 18:56
#26

Tack för er omtanke. Det är en sådan tomhet här hemma, trots de två andra hundarna så märks det att hon saknas.

Veterinären misstänkte vaginit, då hon inte uppvisade smärta över buken, tempade, eller hade påverkat allmäntillstånd. Så det var verkligen en lättnad, men jag kommer självklart ha henne under uppsikt. Hon skötte sig helt galant hos veterinären vilket kändes väldigt bra.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

lunakees
2017-03-03 01:57
#27

Men oj 😕 Beklagar verkligen sorgen! Vila i frid sötaste Zelda. ❤️ Vad skönt att det inte var livmoderinflammation! Håller alla tummar för att det ska bli bra! Kram

Annons:
Persifone
2017-03-03 21:29
#28

#27 Tack ❤️

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

ifoundnemo
2017-03-04 09:11
#29

Men fy :'( beklagar verkligen, men du tog beslutet med Zeldas bästa i åtanke och det var fantastiskt starkt gjort! Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att allt ska bli bra med Ripley! Massa styrkekramar <3

Persifone
2017-03-24 12:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#30

Lite nya bilder! Valpen på sin första stora utställning i Malmö den 19/3 där hon blev BIS 4- valp. Snacka om stolt matte ;)

Ripley blev tvåa bästa tik med CACIB. 

Och tillslut en bild från promenaden igår hemma hos mina föräldrar där hundarna lyckades hitta jaktrester…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fransu
2017-03-24 14:37
#31

Grattis till fina resultat! 🌺 Förstår att du är stolt. Vad tycker hundarna om att vara på utställning? Jag har själv aldrig ställt ut. Men jag har hört att vissa hundar älskar att "visa upp sig", men andra kan tycka det är rätt trist. Min shih-tzus brorsa var tydligen en riktigt fin shih-tzu, men han slokade på utställningarna så där gick det inte så bra trots snygg hund.

Kul att se variationen på hundarnas liv. Bilder från både utställning och sen bilder från skogen där dom är "vildar" som hittar jaktrester. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Persifone
2017-03-24 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#31 Tack 🤗

Det är väldigt olika mellan hundarna. Ripley tycker det är kul att åka iväg med matte och hitta på grejer men just inne i ringen känns det som hon tycker det är lite fjantigt. Det känns som att hon tycker att hon är för smart för att "bara" visa upp sitt yttre ;)

Hittills verkar det som att valpen älskar det dock! Inne i ringen uppför hon sig som en ängel, men så fort vi går utanför drar hon och är odräglig igen. Så som nio månaders valpar är :P 

Zelda var den roligaste hund jag har visat. Hon låg och sov utanför ringen och så fort jag tog hennes koppel och gick över bandet till ringen (hon hoppade över i ett elegant hopp trots att bandet är fäst i marken). Sedan gick hon runt och sken som en sol. Hon var aldrig så lycklig som inne i ringen.

Efter att ha varit välborstade en hel helg så är det klart att de ska få komma ut och smutsa ner sig ordentligt i skogen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

parsley
2017-03-24 17:08
#33

De är så fina. Roligt att det gick bra på utställningen.  Får jag fråga vad du använder för sele till dem?

Persifone
2017-03-24 18:00
#34

#33 Tack så mycket! De har varsin hurtta outdoor active sele. Tycker det fungerar väldigt bra då de gärna vill hoppa upp på grejer och handtaget gör att jag kan hjälpa dem upp/ner så det inte blir så höga hopp :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
ifoundnemo
2017-03-24 18:12
#35

#30. Alltid lika söta vovvar! Vad roligt att det gick så bra på utställningen :) jag gick förbi några gånger men kände inte igen vovvarna och vet ju inte hur du ser ut x) så blev inget kees-mys :p

Persifone
2017-04-09 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#36

Här kommer en liten bildbomb! Med ett par bilder när deras tre keesvänner är med :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

parsley
2017-04-09 10:29
#37

Vad fina de är. Jag kan inte låta bli att le åt den lerige. 🙂

ifoundnemo
2017-04-09 10:54
#38

Hahaha jag ler också hjärtligt åt den leriga x) ser riktigt lyckliga ut i skogen, så härligt!:)

[AnimeV4]
2017-04-09 13:37
#39

Ser ut som att de haft kul iallafall..😃

Fransu
2017-04-09 15:47
#40

Fina bilder. Någon har visst kört lite ler-race. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Persifone
2017-04-09 21:46
#41

Curie älskar att bada, i såväl vatten som lera 😛

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[AnimeV4]
2017-04-09 22:34
#42

Brukar keesar gilla det överlag?🙂

ifoundnemo
2017-04-10 07:58
#43

Vår kees är glad för att bada :) den vi hade när jag var barn HATADE att bada, han var sur på pappa (tog inte godis och ville inte gosa ) i typ en vecka efter bad och badade aldrig frivilligt i tex sjöar.

[AnimeV4]
2017-04-10 15:56
#44

#43 Men, vad rolig!😂Men de är inte kända för att varken gilla eller ogilla, förmodar jag?🙂

ifoundnemo
2017-04-10 21:27
#45

#44 Det stämmer :) utifrån min uppfattning åtminstone :p

Persifone
2017-04-11 08:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag tycker det är sällan jag stöter på keesar som går i och simmar, mestadels så doppar de tassar och möjligtvis mage för att svalka sig på sommaren.  Tror det kan bero på att pälsen blir väldigt tung när den är blöt så det försvårar såklart för dem att simma. Men Curie tycker inte att det är något problem ännu iaf :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[AnimeV4]
2017-04-11 13:02
#47

Då kanske de är som de flesta (?) raser, som varken hatar eller älskar och gillar att svalka sig med måtta😃

ifoundnemo
2017-04-11 22:58
#48

Jag har nog inte hört om någon som faktiskt simmar…om det nu inte är vad folk menat när dem säger bada x) (när jag säger bada menar jag mer för att svalka sig osv). Den vi hade när jag var barn hatade även regn :p vatten var till för att dricka, inget annat enligt honom :p dock aldrig hört om någon annan kees som hatar regn, hör oftast att dem inte bryr sig

Annons:
Persifone
2017-04-24 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

De kan se ståtliga ut också :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fransu
2017-04-25 12:00
#50

Vad lyckliga och glada dom ser ut. Det riktigt lyser om dom. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Persifone
2017-04-25 17:31
#51

Tack! Keeshondens smeknamn är trots allt the smiling dutchman 😉

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fransu
2017-04-25 20:39
#52

#51 Passande smeknamn helt klart. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Persifone
2017-05-05 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Vi var och demonstrerade på första maj och Curie skötte sig exemplariskt :)

På söndag ska vi på utställning och hon ska för första gången gå i juniorklass, jag är lite nervös :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-05-09 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Curie skötte sig exemplariskt på utställningen och slutade som fyra bästa tik med CK och reserv Cert :)

Här är en bilder från igår, tycker Curies personlighet verkligen har fångats på dessa;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-05-22 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#55

Dags att uppdatera med lite nya bilder!

Två bilder på charmtrollet Ripley under Eurovision ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
ifoundnemo
2017-05-22 20:23
#56

#55 Hahaha, så vacker hon är i sin hatt 😉

Persifone
2017-05-22 20:26
#57

#56 Jag tror hon tycker det också 😉

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fransu
2017-05-23 12:22
#58

Vilken Eurovision-pingla!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Persifone
2017-05-23 12:25
#59

#58 Hon tackar 😊

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-05-23 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#60

Idag var vi uppe vid Skansen Kronan och det blev lite bilder, valpen är nu en stilig junior, till utseendet iaf 😛

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

hemul
2017-05-24 01:36
#61

Vad härligt glada de ser ut på alla bilderna från idag! 😃

Fransu
2017-05-24 12:19
#62

Underbara bilder på så otroligt vackra hundar. Blir alltid glad av att se dom för dom utstrålar sån lycka och välbefinnande. 🙂

(Är ni från Gbg-trakten, eftersom ni fotat vid Skansen Kronan? Eller var ni bara på besök?)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Persifone
2017-05-24 19:46
#63

#61 De brukar se ganska så glada ut, men det var en bra dag eftersom de hade varit med och fikat på uteservering innan så de var nog nöjda 🙂

#62 Tack så mycket 😊 Ja, vi är bosatta i Göteborg!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
2017-07-05 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#64

Igår fyllde Curie ett år <3

Lite bilder tagna av Sofia Franzén.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[AnimeV4]
2017-07-05 16:01
#65

Tänk att det har gått så fort!

Persifone
2017-09-08 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#66

Bilder tagna av Sofia Franzén från i söndags. Igår var Curie på röntgen för höfter och armbågar. Bilderna tycker jag såg bra ut så nu håller vi tummarna för att SKK's avläsare anser det samma! Curie har sådan ofantlig energi, min mamma säger att jag fått henne för mina synder ;) Jag och Ripley har börjat kurs för Rallylydnad, hon är riktigt duktig!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: