Annons:
Etiketthälsa
Läst 4477 ggr
hanna-jo85
2016-12-06 22:26

Min hunds spya luktar avföring!

Min hund (sheltie) spydde precis upp över 1/2 liter spya som stank avföring! Hon hulkade inget innan utan det bara sprutade ut utan förvaring. Spyan var lös med en grön kula i (ca 1cm). Nån som vet vad detta kan vara?

Annons:
Tjeja
2016-12-07 00:07
#1

Hon kanske har ätit avföring? Det gröna slemmet är nog galla. Om hon fortsätter att spy och visar tecken på att må dåligt ör du kontakta veterinär och rådgöra. Men om vovven inte kräks något mer utan är som vanligt, äter, dricker och bajsar som vanligt är det lungt. Verkar hon må dåligt finns ju risk för tarmvred som är akut. Därför viktigt att kontakta veterinär direkt för rådgivning!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ambrose
2016-12-07 01:30
#2

Nu kan jag ingenting om anatomi, och vet inte ens om det är möjligt, men kan hon ha spytt upp galla + en gallsten? Shelties har tydligen en predisposition för gallsten.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

hanna-jo85
2016-12-07 09:48
#3

Gallsten gör väl ont? Hon verkar inte alls påverkad, ingen feber och har inte spytt mer. Haft avföring både igår eftermiddag och nu på morgonen så det kan väl inte vara tarmvred? Hon är en hund som äter allt hon kan få tag på, men avföring har jag aldrig märkt att hon är intresserad av. Men just verkar detta ju mest troligt. Mamma hade haft henne igår och hon bor i skogen. Min hund hade tydligen rymt upp i skogen en liten stund igår så man vet ju aldrig vad hon kan ha hittat för gott där.. Tack för era råd 😊

Tjeja
2016-12-07 09:57
#4

Nej tarmvred lär det knappast vara om hon bajsar som vanligt o inte har ont. Du kanske inte har märkt hennes intresse för avföring tidigare men faktum är att de flesta vovvar är nyfikna på och många av våra kära "äckelpottor" faktiskt mer än gärna tuggar i sig bajs från andra djur om de får chansen. Så sannolikheten att hon slabbade i sig något äckligt gott där ute i skogen när ingen såg på är faktiskt väldigt hög! Godast av allt i hundnosar ska tydligen vara människobajs… uuh. 😉😜

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

hanna-jo85
2016-12-07 10:15
#5

Åh fy människobajs.. Ja det skulle nog kunna hända då det finns många vandringsleder runt omkring hos mamma. (Hon bor på ett stort fjäll). Men ja det viktigaste är ju att hon mår bra nu iaf. Mamma håller på att bygga en inhägnad eftersom hon vill kunna ha hundarna lösa i trädgården. Men det finns ju så mycket vilt där så jag har bett henne att hålla henne kopplad tills det är klart. Hon har även sett vildsvin där nu flera gånger så vill verkligen inte att hon går löst där.. Får väl säga till mamma på skarpen nu..

[Forest]
2016-12-12 20:53
#6

5 vildsvinsbajs gillar våran ena hund att rulla i vet om flera andra hundar som äter allt möjigt i bajsväg. Jag tror att din hund har helt enkelt ätit någon bajs🤮

Annons:
Upp till toppen
Annons: