Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 3094 ggr
[Melbun]
12/3/16, 9:03 PM

Omplacering hund Göteborg

Min mamma vill gärna skaffa sig en hund och är ganska bestämd att det ska vara en omplacering. Har haft hund i yngre dagar och en dansk svensk gårdshund för några år sedan. Jag har själv ingen koll på vem man kan vända sig till i Göteborg som omplacerar och är bra. Det behöver vara en okomplicerad och lugn hund så för hennes skull bör hon ta kontakt med en seriös person som kan förmedla rätt typ av hund för henne. Ingen valp. Någon som vet var hon kan vända sig? :)

Annons:
CayKantos
12/3/16, 9:07 PM
#1

Är ni inne efter en speciell ras går det ju att kolla på rasklubbens hemsida. Annars finns djurannonser och omplacering ifokius. Finns även många facebooksider. Bara att söka på omplacering västra Götaland eller likn.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Melbun]
12/3/16, 9:15 PM
#2

#1 Nej bara storlek mindre hund som inte är så aktiv och har så mycket energi. Hon kan tyvärr inte hantera en dator så därför undrar jag om någon kanske vet eller har bra erfarenhet av någon man kan vända sig till personligen. Saknar bil och körkort så kan inte ta sig nånstans :S Kan ju göra en annons åt henne men tror desvärre inte hon får så mycket napp

CayKantos
12/3/16, 9:17 PM
#3

#2 Men många som lägger ut. Kolla på facebook är nog din bästa möjlighet. Kom ihåg att vara ärlig över för dom som omplacerar hunden om vilken vardag den kommer ha.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Melbun]
12/3/16, 9:38 PM
#4

#3 Tack men jag undrade om någon haft erfarenhet av en person eller ett ställe (som är bra och pålitlig) där det kommer och går många hundar som hon kan ta kontakt med själv. (Finns det såna?) Tanken är att hon ska leta hund och inte jag. :-)

CayKantos
12/3/16, 9:57 PM
#5

Känner bara till omplaceringshem Malmö och Stockholm. Annars finns friends forever. Vet dom hade några små hundar nyligen. Tror inte det finns så många privatpersoner inom hund. Brukar mest vara katt och smådjur.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Melbun]
12/3/16, 10:07 PM
#6

#5 Känns lite så ja. Såg nåt om hundstallet.se men jag vet inte om de verkade vara så aktiva just här. Lade till henne i en fbgrupp så kanske hon ser en hund om den dyker upp i flödet. Men tack för tipset annars!

Annons:
CayKantos
12/3/16, 10:15 PM
#7

#6 hund stallet finns bara i gbg o malmö

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
12/4/16, 5:06 AM
#8

Spca finns i Skåne om det inte är för långt det vill säga!

Itchy
12/4/16, 5:29 AM
#9

glöm inte att kolla blocket, många omplaceringar innan jul tyvärr, och vem vet, kanske rätt hund finns där

You can't spell Bitchy without Itchy

Upp till toppen
Annons: