Annons:
Etikettagility
Läst 1444 ggr
Torresthesheltie
11/20/16, 12:39 PM

Agility i Stockholm?

Hej! Nu är min sheltie över 2 år och jag tycker det börjar bli dags att börja på någon sport :) Jag har provat på lite agility tidigare och tänker att det vore kul att testa på riktigt. Men hur går man tillväga? Finns det någon här som håller på med agility och kan hjälpa mig på traven? Bör man gå till en brukshundsklubb eller gå fristående kurser på andra ställen? Jag tänker på vad som är bäst när det kommer till träning mellan kurserna, var tränar man då? Ber om ursäkt på förhand för alla dumma frågor :)

Annons:
Lilahnee
11/20/16, 1:11 PM
#1

Alltid bra att vara medlem i en brukshundsklubb om du vill tävla sen, där får du också träna på deras agilitybana. Kurser kan gå på både brukshundsklubb och fristående ställen. Vill du vara inomhus på kursen är det ofta fristående hundcenter. Självklart kan man träna inomhus genom att hyra en hall men det kan bli dyrt om man gör det ofta.

Torresthesheltie
11/20/16, 1:16 PM
#2

#1 Tack för svar! :) Brukar man göra som så att man går kurser på egen hand och sedan tränar på brukshundsklubb?

Fisherling
11/20/16, 1:42 PM
#3

Dandery-Täby Brukshundsklubb och Norra Stockholms Hundcenter är bra ställen för agility :D

Lojs
11/20/16, 2:00 PM
#4

Jag är lite partisk då jag har vänner som var med och startade klubben, men jag har hört att Solna agilityklubb är väldigt bra. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Elsis matte
11/20/16, 10:06 PM
#5

De allra flesta blir medlem i lämplig brukshundklubb eller liknande (finns rena agilityklubbar, hundungdom och lokala kennelklubbar också). Då kan du gå kurser där och sedan träna på klubben mellan gångerna. Det brukar också finnas träningsgrupper att vara med i när ni kommit en bit på väg. Det finns en hel del privata instruktörer också, men det är oftast något dyrare än på klubbar.

Torresthesheltie
11/21/16, 9:26 AM
#6

Åh, tack så mycket för era svar! Jag ska kolla upp alla klubbar ni nämnt :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: