Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 1097 ggr
Maximix
2016-11-17 13:56

Skendräktighet eller dräktighet? Buken , spenorna

Hej! Vad har ni för erfarenhet om skendräktighet? v.s dräktighet. -När märkte ni skillnad på er tik efter parning? -Brukar skendräktighet gå över till vecka 3? eller brukar de pågå längre? Vi sitter här i slutet av vecka 4 och hoppas att de vi ser och märker är positiva tecken. Men så kommer den där lilla röda gubben på ena axeln och säger "skendräktig". Vi tycker att spenarna blivit större än innan, Är oftast rosa/ hallon röda ibland. Har vart trött och väldigt petig med maten (fodret). Nu de sista dagarna vart väldigt intresserad av det som jag äter. Vi börjar tycka att magen iaf lite grand börjat växa (om vi ställer henne på bakbenen, för att se bättre pga all päls). Vi har inplanerat ultraljud hos vår veterinär som bor några meter här ifrån på måndag. Kan lägga in bild på spenorna/magen om så önskas. /trevlig ton, tack!

Annons:
AnneN
2016-11-17 14:15
#1

Kan vara svårt att avgöra, har varit med om tikar som vi trott varit dräktiga men som vid tid för valpning visat sig vara rejält skendräktiga. Andra gånger har vi tritt att nej den tiken är bara skendräktig och surprise surprise, där kom det en liten kull på 1-3 valpar.

Dessa gånger har det dock inte gjorts något ultraljud.

Min blandistik har några gånger varit så skendräktig att hon tom har haft skenvalpning med krystvärkar och allt och hon har aldrig blivit parad.

Önskar lycka till med tiken och förhoppningsvis friska fina valpar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maximix
2016-11-17 15:39
#2

#1 så spenar och tröttare hund tex kommit vid båda tillfällena ?

AnneN
2016-11-17 15:49
#3

#2 Ja det får min tik efter varje löp och det håller i sig till efter skenvalpningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maximix
2016-11-17 17:48
#4

Så din hund får rosa spenor o skendräktig varje månad🙄. De skiljer sig iaf denna gången efter parningen. Och aldrig haft dessa symptom innan :)

AnneN
2016-11-17 17:48
#5

#4 Nej inte varje månad, men efter varje löp

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maximix
2016-11-18 23:44
#6

Menade vid varken löp! / så då går din hund skendräktig?! Jaja snart lär vi se om min hund är med valpar :-)

Annons:
CayKantos
2016-11-19 11:35
#7

Ursäktar o.t. men var är det för härliga på valpar som ska in i denna värld? Vilka ras(er)? Få man se vild på tiken? :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: