Annons:
Etikettoff-topic
Läst 952 ggr
Ratpack
2016-10-28 20:57

Vad hade du sagt?

Tänk dig följande…

Du är ute och går med din hund och ser en tant/gubbe med sin hund och hens hund bajsar på gräset brevid en gångbana där många går. Hen plockar inte upp och går vidare. Du frågar artigt om personen inte ska plocka upp och hen svarar att dom har en dålig rygg och därför inte kan plocka upp det.

Hade du sagt något, isåfall vad?

Annons:
Majken!
2016-10-28 20:58
#1

Jag hade erbjudit mig att plocka upp det åt hen. Inget mer med det.

hemul
2016-10-28 21:10
#2

Kan man inte så kan man inte.

Hornslandet
2016-10-28 21:29
#3

Hade nog inte orkat bry mig, finns viktigare saker för mig att lägga min energi på. Dvs hade inte ens brytt mig om att säga nått alls.

Itchy
2016-10-28 21:31
#4

jag hade snällt erbjudit att hjälpa till

You can't spell Bitchy without Itchy

[tk1971]
2016-10-28 21:56
#5

Jag hade inte sagt nåt.

[thildaaaa]
2016-10-29 10:11
#6

Jag hade heller inte sagt något, jag vet själv att de är lätt att glömma påsar, eller att man haft medsig en elr två åsså bajsar hunden 10000ggr haha :) vet att man ej ska dömma om man ej vet hela storyn. Sen kan jag tycka att de är lite underligt att ha hund om man har så ont att man ej kan plocka bajset? Men de är ju inte min ensak.

Annons:
hemul
2016-10-29 11:38
#7

Ska man lägga ut hunden på blocket när man får ont i ryggen, eller vadå? 😉

Jag tycker man ska städa efter sin hund, men jag tycker inte heller en enstaka hundbajs här och där är katastrof. T.ex. måste handikappade människor också få ha hund och vem som helst kan få tillfälligt ont eller skada sig. Det finns nog inte hjälpmedel för allt. Har själv en CP-skadad bekant som är dagmatte år en väninnas hund. Hon kör sån där permobil (typ). Hunden har lärt sig att hoppa upp på fotplattan och åka med, så hoppar hon av när hon vill kissa. Jättegulligt. Jag har inte varit med när hunden gjort stora bu, men jag kan inte tänka mig att min bekant klarar att ta upp det. Och det hoppas jag verkligen folk har förståelse för. Matte rastar nog ordentligt på morgonen innan hon lämnar hunden, tänker jag, så det borde inte hände varje dag.

Kalli
2016-10-29 12:11
#8

Jag hade nog inte lagt min energi på det från början men utan problem erbjudit mig att hjälpa till att plocka upp om det vore så.

Changrila
2016-10-29 17:21
#9

Istället för att fråga om ägaren inte ska plocka upp så hade jag frågat om ägaren behöver en bajspåse och erbjudit en av mina. Det är inte lika lätt då att komma med anledningar till att inte plocka upp.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[thildaaaa]
2016-10-29 19:42
#10

#7 nej precis, jag uttryckte mig lite dumt, men som jag skrev tidigare , att man inte vet hela storyn. Tex då att man kanske plötsligt fåt tont elr liknande! Och nej man ska inte sälja hunden för det, men tänker bara att de inte bara är hundbajs som är svårt å ta upp, men jag vet ju ej om den personen kanske har mycket hjälp med eventuell trimmning och badming, och kloklipp osv.

Lord Vulcan
2016-10-29 19:49
#11

#6 så du menar att man inte kan ha hund om man är skadad? Har själv diskbråck och kan inte alltid plocka upp. Försöker då gå där det inte vistas många människor. Ska jag då sälja eller avliva hunden, tycker du? Då skulle inte blinda ha hund!!!

Therese
2016-10-29 20:47
#12

#11 Jag  vet hur det är! När jag fick mitt diskbråck och trodde det var ryggskott så hade jag med en bajsplockare ut :P Vissa dagar är sämre men jag får så dåligt samvete om jag inte plockar upp att det oftast får göra j*vligt ont, men ibland kommer man ju inte ner. Har lärt min hund att hoppa upp på mig då det är svårt att få på halsbandet sämre dagar :)

[thildaaaa]
2016-10-30 08:13
#13

#11 läs de jag skrev i 10

Annons:
Upp till toppen
Annons: