Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 740 ggr
leonbergerforlife
2016-10-26 15:04

hundhalsband?

hejsan. vi ska hämta min hund i helgen, men vi hittar inget bra halsband? vi hitta fina från rukka men de har halvstryp? vet ni något märke som inte har stryp? han är ju somsagt bara en valp just nu

Annons:
Fridaaaa
2016-10-26 15:09
#1

Rekommenderar sele istället :) Reglerbar sele.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

leonbergerforlife
2016-10-26 15:12
#2

#1 okej tack så mycket för tipset! får kolla efter en sele när bebisen kommer hem då! :)

jenmjao
2016-10-26 15:13
#3

Jag har för mig att jag hade ett rukka halsband på min valp och det var både halvstryp + vanligt halsband om man knäppte det på rätt "öggla"/krok. Däremot skulle jag rekommendera VGW beginner för en växande valp, Hade själv det och knäppte på ryggen, billigt och går att ställa om ganska fint för en växande liten knott 😃

leonbergerforlife
2016-10-26 15:18
#4

#3 VGW såg funa ut! de är bara de att vi ska ha en leonbergshane så han kommer växa som sjutton x) tror han behöver xxl direkt xD

hemul
2016-10-26 15:26
#5

Du behöver inget FINT halsband. Som du sa kommer valpen att växa som sjutton. Köp vad som helst som sitter bra och ser ut att hålla några månader. Sen är det hög tid för nytt. 😉

Valpselar tror jag är ännu mindre gjorda att växa i än halsband, så ödsla inte en massa pengar på det heller. Men jag kan ha fel om det.

Antagligen får du ett halsband från uppfödaren, det verkar väldigt vanligt att man gör så. Då kan du ta med dig valpen och prova ut  halsband och/eller sele i lugn och ro sen.

jenmjao
2016-10-26 15:37
#6

Min hund är en malinois han växt ifrån en liten knodd till 67cm och 33kg. Han kan fortfarande ha samma VGW beginner sele som jag köpte. Det är super ställbart. Jag råkade dock beställa fel storlek på VGW (jag hade ett rosa men eftersom jag skaffa en hane skulle jag absolut köpa ett nytt blått) så jag fick tyvärr köpa ett nytt för jag var klantig med att läsa storlek :)

Annons:
Turast
2016-10-26 16:29
#7

Rukkas form polar sele är eeeenooormt reglerbar. Superbra selar som man kan koppla i fram oh på ryggen och dessutom så skaver de inte i armhålan

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

amandatherese
2016-10-26 17:30
#8

Håller med #7, den selen från Rukka är super. Du kan ju alltid prova i affär när du fått hem valpen och se vad om sitter bäst på din ras :)

leonbergerforlife
2016-10-26 21:55
#9

#7 ååh då får jag åka in och kolla på en affär efter en sån rukkasele, älskar när affärer låter hundar vara me i affären så man kan få prova sakerna på! vi har en sån affär där jag bor och personalen är verkligen hur bra och hjälpsam som helst! 😍

Hornslandet
2016-10-26 23:34
#10

Sele all the way tycker jag. Men jag skulle ändå vänja in valpen vid halsband, det tänker jag göra med min iaf.

Upp till toppen
Annons: