Annons:
Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 1876 ggr
leonbergerforlife
10/25/16, 8:59 AM

Valpväntartråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar ifall någon här väntar på en liten valp? 

får hem min på lördag! 😍

En renrasig leonberger som ska heta Nino! 

Lägg gärna upp bild på era valpar som ni väntar på eller nyss skaffat!

Annons:
Irmelinis
10/25/16, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Vilken nallebjörn du kommer att få! En väldigt vacker ras 😍

Vi hämtade Oliver i fredags, en brun schapendoes. Han är hur cool som helst!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Persifone
10/25/16, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vilka fina valpar ni har 😍 

Jag åker för att hämta min lilla tjej om två veckor.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

leonbergerforlife
10/25/16, 5:39 PM
#3

men åååh va gulliga! åker/åkte ni långt för att hämta bebisarna? själv åker jag 2 timmar 😍

Persifone
10/25/16, 6:16 PM
#4

Jag ska hämta henne i Tjeckien, så det blir ganska lång färdväg :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

leonbergerforlife
10/25/16, 8:24 PM
#5

#4 oj vad långt! åker du bil eller flyger du? :)

Persifone
10/25/16, 8:38 PM
#6

#5 Jag tar bil, känner inte för att sätta en liten valp på ett flygplan :(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Jamie+Engla
10/25/16, 8:57 PM
#7

Jag väntar valpar också, 2 faktiskt. Den ena är född och bokad att flyga från sin uppfödare till mig snart. Den andra är inte född men planerad, tiken ska paras med den utvalda hanen i februari. Vilket betyder att jag får valpen i augusti 2017

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Ellen89
10/25/16, 10:02 PM
#8

Vi vantar valp dom blir 8 veckor mot slutet av November.

leonbergerforlife
10/26/16, 9:09 AM
#9

#6 nej, de känns lite elakt mot en liten valp :/ #7 åh va kul! :) #8 åh va kul! :) så himla mysigt med nya familjemedlemmar!

Hornslandet
10/26/16, 2:02 PM
#10

Hoppas på en valp från en parning som ska ske nu i veckan. Hoppas det går i lås denna gången, då jag tidigare har intresserat mig för fyra (!) kullar där tikarna antingen gått tomma, eller bara fått för få valpar med för många valpköpare…

leonbergerforlife
10/26/16, 3:03 PM
#11

#10 åh hoppas de går vägen denna gången!håller tummarna för er 🤗

Jamie+Engla
10/27/16, 11:43 AM
#12

#9 Ja det ska bli väldigt kul, tar ett tag till innan jag har dem båda. Men under tiden är det mycket jobb

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Belimas
10/28/16, 12:04 AM
#13

#0
Det dröjer många år innan det blir en valp här igen men nyfiken på från vilken kennel din kommer ifrån ? Du kan PM om du inte vill skriva ut det offentligt🙂

Annons:
Hornslandet
10/30/16, 8:53 PM
#14

#11 sket sig tyvärr med den kullen också.. Är det bara jag som har extrem otur, eller har nån annan varit med om att de har undersökt en ras, pratat och besökt ett gäng uppfödare, väntat på att få köpa från 5 kullar och inte lyckats pga tik som gått tom eller att det tex bara fötts 1-2 st? Har väl haft lite för mycket tur med nått annat så att världen nu vill balansera ut sig lite, antar jag.. :S

IdaL
10/31/16, 4:17 PM
#15

Jag väntar valp som föds här i veckan och blir lagom leveransklar tlll julafton :) Längtar som ett litet barn gör jag! Både sambon och jag ser fram emot ett hundliv, känns som att vår livsstil kommer ta en så mycket bättre vändning på något sätt. 

#14 Jag har också haft en del otur med för få valpar i kullen, tikar som gått tomma mm. När jag sökt valp. Denna gången är det dock konstaterat valpar och jag står först upp på listan.

Cixx
10/31/16, 6:41 PM
#16

Jag hämtar hem min valp i slutet av januari ❤️

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Hornslandet
11/1/16, 3:03 PM
#17

#15 Känns som en duktigt massiv otur vid det här laget.. Jag är intresserad av två raser (väljer mer på uppfödare/föräldradjur och hur jag passar in med dem och deras egenskaper än enbart ras). De uppfödare jag har haft kontakt med och gillat, som har haft intressanta kullar på gång, har även tyckt att jag har passat bra som valpköpare och sagt att de gärna säljer till mig. Men så har det hänt så att jag ändå har gått bet på nu 6(!) kullar, varav 3 gick tomma, 1 missade jag pga att just den valpen som var tillgänglig skulle ut på foder (och det passade inte bäst med mig pga att jag inte är utställningsintresserad), och 2st hade bara 1-2 valpar och där var jag tydligen inte "första tjing" så att säga. Precis nu fick jag höra att en tik gick tom samtidigt som jag också fick höra att jag absolut hade fått köpa av dem annars. Att det ska vara så fruktansvärt svårt! Har man en hund redan idag och söker en andra är det väl en annan sak att vänta till nästa höst eller så, men jag som är mest för att ha en hund i taget ser ingen poäng i att vänta ett år på en kull där tiken kan gå tom en ytterligare gång, vem vet.

Svårt kan det vara iaf.

Upp till toppen
Annons: