Annons:
Etiketthälsa
Läst 1160 ggr
mejamylove
10/21/16, 10:13 PM

Tips på ben till hund?

Vad ger ni för ben för att hålla tänderna fina? Jag ger kycklinghalsar och revben men skulle behöva lite mer tips på vad man kan tänkas ge :)

Annons:
Fisherling
10/21/16, 10:26 PM
#1

På Zookompaniet köper jag nackben från häst och nöt, lammrevben ect. Väldigt gott tycker Tinja, och hon har fina tänder :)

hemul
10/21/16, 11:16 PM
#2

Vad får du ge för lammrevben? Bara nyfiken, för jag köper färsk lammbringa på en invandrarbutik för 39:95 eller vad det är. Till mig själv. Skitgott!

På lamm är bringa/tunnbringa = slaksida = revbenen. I ett sjok alltså med kött och allt. Det som kallas sida på gris.

Fisherling
10/21/16, 11:23 PM
#3

#2 Ah nu blev jag osäker på om det var just lammrevben. Något med lamm är det iallafall. Och tror alla köttbenen går för 59 kr kilot.

Estelle13
10/21/16, 11:27 PM
#4

De ben jag oftast ger är revben/rygg från lamm, lammnacke, kalkonhals, bogblad, kycklinglår, kycklinghals, revben/rygg från gris och ibland älgben. Skulle vilja prova att ge hel skalle och ben/nacke från nöt, hjort och häst, har blivit mycket lamm nu för det var det enda slaktaren hade sist vi var där och hämta och jag märker att hundarna börjar tröttna.

hemul
10/21/16, 11:44 PM
#5

#3 Var väl det jag tänkte att jag gör ett klipp på den där butiken! Kanske ska börja ta upp beställningar.😃

Upp till toppen
Annons: