Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1638 ggr
leonbergerforlife
10/20/16, 8:31 PM

när kan man börja ge dentastix till hunden?

hejsan.

jag undrar när man kan börja ge hunden dentastix?

Alltså dem som ska göra tänderna bättre?

Annons:
Fisherling
10/20/16, 8:34 PM
#1

Dentastix är mer som godis för hundar än vad det rensar tänder.

Icke-bärande köttben, förutsatt att hunden antingen äter med vett eller att man lär den (genom att hålla i benet t.ex, kladdigt men nödvändigt), är bäst för att hålla tänderna fina 😃

Honestyisdead
10/20/16, 8:35 PM
#2

Bättre du ger ben.

hemul
10/20/16, 8:35 PM
#3

Aldrig, tycker jag. Kolla vad det innehåller. Mest spannmål.
https://www.pedigree.se/mat-och-godbitar/snacks-godbitar/dentastix

hemul
10/20/16, 8:43 PM
#4

Ha ha! Två stycken han posta medans jag letade upp länken. 😃

Estelle13
10/20/16, 9:02 PM
#5

Jag varken ger dentastix eller borstar tänderna på mina hundar utan ger råa ben som stimulerar tandköttet och håller tandstenen borta :-)

Changrila
10/20/16, 10:11 PM
#6

Det kan man börja ge samma dag som man tänker att det här är något en hund bör få i sig:
Spannmål, Vegetabiliska biprodukter, Mineraler (varav 2,5% natriumtrifosfat), Kött & köttbiprodukter, Vegetabiliska proteinextrakt, Oljor & fetter.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
fridarebecka
10/21/16, 9:59 AM
#7

Står nog på förpackningen. Men jag fattar inte grejen med dentastix, min hund som väger 14 kg äter upp den största storleken på typ 1,5 minut och sen blir han dålig i magen(helt förståeligt pga innehållet), tror knappast det hinner rensa tänderna på 1,5 minut heller. Vi kör på tandborstning, ben av alla slag och handybrush istället.

leonbergerforlife
10/21/16, 10:46 AM
#8

#6 tack för svar! kul att nån svara på min fråga och inte bara säger att de är spannmål.. 

#7 jasså? vi gav en hund vi passade dentastix och hon mådde aldrig dåligt? 😐

Zadeira
10/21/16, 10:55 AM
#9

#8 Det är ju olika hur pass känsliga hundarna är för olika ingredienser. En del hundar blir dåliga i magen av vissa saker, andra kan äta vad som helst utan att nånsin bli dåliga i magen.

fridarebecka
10/21/16, 11:24 AM
#10

#8 Ja, min hund har inte känslig mage men är inte van att äta saker som innehåller till största delen spannmål så det är klart att det påverkar  🙂

Upp till toppen
Annons: