Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1351 ggr
Fisherling
2016-09-30 20:26

Olika hundtillbehör

Jag har en del saker jag skulle behöva köpa in men tycker det är så svårt att själv kunna lista ut vad som är värt att köpa eller inte. Så jag får jättegärna tips om vilka grejer som är bra! 

Jag behöver;

  • En balansboll till min Aussie på 49 cm, 19 kg

  • En riktigt bra klosax (senast klämde jag handen i min och den klipper extremt dåligt)

  • Ett bra hundschampo, eventuellt ett för vit päls också

  • Ett specialdesignat SBK tjänstetecken

  • Ett brett halsband med broderat namn

  • Träningsväst

Några tips? 😃

Annons:
russin
2016-09-30 20:34
#1

Finns bara en klotång - Millers. Gillar egentligen inte handtaget, men fick tips om att linda lite vetflex runt och det funkar bra. Finns ingen som klipper så bra som Millers 🙂

thea_thea
2016-09-30 20:48
#2

Hundschampo - ESPREE!! Rainforest schampo är underbart för lukten, bright white är perfekt för att hålla pälsen kritvit! Älskar espree <3

Turast
2016-09-30 20:49
#3

#1 fyfan vad smart med millersen där! Har suttit och lindat alla mina handtag med vetflex nu 😉

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

EllenF
2016-09-30 21:19
#4

Håller med #2! Gillar med espree, deras shampo och balsam håller hög kvalité och doftar helt magiskt gott, särskilt rainforest :-) har pälsras och då blir det bad ofta, så det verkar vara väldigt snällt mot huden också.

apportbocken
2016-09-30 21:21
#5

MACH.nu eller loboo erbjuder båda möjligheten att designa sitt eget tjänstetecken. Till halsbandet tror jag MACH också funkar, eller elinshunderi. Vet inte om det var VAR det gick att köpa saker som du efterfrågade, men du får det ändå. Mohahaha.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Fisherling
2016-09-30 21:46
#6

Millers klotång och Espree schampo har skrivits ner på den mentala listan! 😃 Ni råkar inte veta om Zookompaniet eller Djurmagasinet säljer de märkena? Har nämligen de butikerna i min närhet.

Ska kolla in MACH och loboo! Vet du om de gör något annat tyg på sidorna än enfärgat? En gång hittade gav en som gjorde med camo i olika färger på sidorna och det var så snyggt, men de svarade aldrig på mitt mejl 😭

Annons:
JoannaLi
2016-09-30 22:02
#7

Jag älskar min Helsitar-väst, köpt från Dogmania. 

Schampoo - Espree! Kör inget annat. Doftar gott, rengör bra, lätt att skölja ur, och funkar skitbra som klådstillande (dock inte själva det klådstillande schampoot) för min kvalsterhund.

CissiD
2016-09-30 22:37
#8

#6 När jag för några veckor sedan letade efter Millers så var jag inne på Djurmagasinet. De visade mig en helt annan klosax som de sa var Millers men på paketet stod det ett helt annat märke. Den var också dubbla priset mot Millers. Arkenzoo hittade jag den riktiga Millers och den är jätte bra. Så ett tips är att vara försiktig så du inte betalar för mycket för fel produkt. Det måste ha varit något fel på Djurmagasinets datorsystem eftersom personalen sa att det där i stod millers i deras datorsystem på den produkten.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Lona
2016-10-01 01:08
#9

#6, Sol kan säkert fixa precis hurdant tjänstetecken du vill ha, tror även att hon gör halsband på beställning - och hon gör BRA grejer! Syredog.se Annars har jag tittat på Popix.se när det gäller halsband med namn.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

russin
2016-10-01 07:53
#10

#3 - visst var tipset bra. Den ligger helt klart oerhört mycket bättre i handen nu med vetflex 😃

Majken!
2016-10-01 08:12
#11

#6 Sol har gjort både tjänstetecken och halsband till mig, makalöst bra!

FiffiD
2016-10-01 08:42
#12

Popix för halsband eller annars http://morrharethundsport.se, som gör jättefina halsband i skinn. Och superuppskattade leksaker ;)

Upp till toppen
Annons: