Annons:
Etikettövrigt
Läst 1221 ggr
Snuffles
2016-09-30 14:10

Kommer han glömma mig

Så jag kan inte ha min hund hos mig just nu för min mamma dog och jag är tvungen att vara på ett hbv-hem, så han är hos en vän till min mamma. Jag träffar honom lite varje dag. Men jag är jätterädd att vi ska förlora den relationen vi har och att han ska börja gilla den killen som han bor med mer än mig :( Tror ni att han kommer glömma mig eventuellt? Det känns jättejobbigt att vara i den här sitsen och att inte kunna ha honom med mig.

Annons:
jenmjao
2016-09-30 14:13
#1

Jag beklagar sorgen. 💔
Han kanske kommer tappa kontakten lite, men den kommer komma tillbaks, garanterat. Han kommer inte glömma dig. Hur gammal är han? Hur fäst är han vid dig?

Snuffles
2016-09-30 14:15
#2

#1 Han är 3 år och vi står varandra väldigt nära.

Honestyisdead
2016-09-30 14:18
#3

Han kommer inte glömma dig!

Wellcraft
2016-09-30 14:20
#4

Beklagar. 
Ni kanske tappar lite, men så fort ni ses igen så kommer ni nå fram till varandra på nolltid igen.
Er relation och det ni byggt upp kommer helt enkelt alltid finnas där. 🌺

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zadeira
2016-09-30 14:33
#5

Hundar glömmer väldigt sällan personer som varit viktiga i deras liv, och även om han kanske för stunden verkar närmre den nya personen han bor hos så kommer er relation snabbt tillbaka när ni spenderar tid ihop.

Fransu
2016-09-30 14:35
#6

Beklagar verkligen med din mamma. Så sorgligt. 😕

Hunden kommer absolut inte att glömma dig. Det är bra att du får fortsätta träffa honom, trots det som hänt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Magrat
2016-09-30 14:46
#7

Jag beklagar!

Men som de andra sagt så kommer han inte glömma dig. Er relation får ni tillbaka på nolltid sedan. jag vet inte hur gammal du är, men det finns inte möjlighet att du kan få en stödlägenhet så att du kan ha hunden hos dig?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

nollsjuarton
2016-09-30 15:17
#8

Tråkigt att höra om din mamma bortgång. :( 

Jag åkte iväg på ett utbytesår när min hund var två, när jag kom tillbaka stod ha och hoppade som galning allra längst fram på flygplatsen. Han glömmer dig inte.

JoannaLi
2016-09-30 15:18
#9

Jag beklagar verkligen! 💔

Jag tror inte att han glömmer dig - jag tror aldrig att de glömmer de människor som de verkligen känner. Det som ni växer ifrån varann nu under den här tiden, det går fort att komma över ❤️

Snuffles
2016-09-30 15:28
#10

#7 Jag är bara 15 så tror inte det går + att de är oroliga att jag kommer ta livet av mig pga det som hänt så jag måste ha ständig övervakning De brukar köra mig till honom på kvällen men jag får ingen egentid med honom så jag känner att jag inte kan fjanta runt som vanligt med honom och att det förstör vår relation. Brukar dock gå till honom när jag har lunchrast utan att de vet om det

Isvind
2016-09-30 15:40
#11

Oroa dig inte (det är lättare sagt än gjort, jag vet). Men han kommer inte glömma dig & du förstör absolut inte relationen. Jag beklagar massor. Ta hand om dig!

Magrat
2016-09-30 16:40
#12

#10 Ja är det en fara för ditt liv så är det kanske inte ett alternativ. När jag bodde på HVB-hem var det en tjej som fick lägenhet med ständig övervakning just för att kunna ha sin hund. Det kanske går att prata om det? Själv var jag 15 när jag fick min första lägenhet och det fungerade hyfsat med stöd.

Men oavsett hur det löser sig så kommer han att komma ihåg dig. Oroa dig inte över det. Se bara till att ta hand om dig själv nu, allt annat kommer att lösa sig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
2016-09-30 18:13
#13

Beklagar förlusten av din mamma <3 ! Båda mina hundar är omplaceringar och även om de trivs bra här så blir de jätteglada när de träffar sina tidigare ägare. Han glömmer dig inte och ni hittar snart tillbaks till er gamla relation igen. Samtidigt så är hundar anpassningsbara så jag tror att han har det helt ok där han är även om han säkert helst vill vara hos dig :-) . Ta hand om dig nu - och hundar är jättebra medicin så det är bra att du får träffa honom varje dag i alla fall även om det inte är samma sak.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Snuffles
2016-09-30 18:20
#14

Jag var hos honom för en stund sen och när jag skulle gå igen började han skaka och försökte följa med mig 😕

Lona
2016-09-30 18:43
#15

#14, :-( Fast det gör mina hundar om de är hos någon annan också, när jag väl har gått så är de glada igen. Ungefär som många barn när man lämnar dem på dagis, de är ledsna när föräldrarna går men sen är det fullt ös. Kanske samma sak med din hund <3 :-) ?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2016-09-30 19:09
#16

Tror inte heller det är nån fara, speciellt inte som du träffar honom så ofta.

Men vad tråkigt med din mamma. Jätteledsen för din skull. Du är ju så ung, borde inte behöva uppleva det. Vad kommer att hända med dig nu då? Kan du bo hos din pappa eller nån annan släkting eller vet du inte alls hur det kommer att bli? Himla synd att du inte får ha hunden hos sig. Det kunde du ha behövt nu. Dumma regler!

Joyous
2016-10-01 01:25
#17

Jag beklagar förlusten av din mor ❤️

Din hund glömmer inte dig. Han lever i nuet. Han mår bra där han är nu men det betyder inte att han inte kommer älska att få vara hos dig igen. Relationen till sin hund är delvis en färskvara och vissa delar kommer kanske behöva stärkas men grunden, kärleken, tryggheten och tilliten, den finns redan där. Ni kommer hitta tillbaka till varandra!

Ta hand om dig!

imsuchadiva
2016-10-01 10:03
#18

Jag beklagar sorgen! Din hund kommer absolut inte att glömma dig! Jag hämtade nyligen hem min tik som varit hos uppfödaren i ca 5 månader och under de 5 månaderna har ingen i min familj träffat henne. Kan lova att hon verkligen inte hade glömt bort oss! Hon började skrika av glädje så fort hon hörde våra röster. När vi kom hem med henne så har allt som vanligt, de andra hundarna blev glada när de fick träffa henne :) Så du behöver absolut inte oroa dig!

hemul
2016-10-07 23:39
#19

Hur är det med dig, Snuffles? Hur går det?

Snuffles
2016-10-08 10:57
#20

#19 Får fortfarande träffa honom en kort stund varje dag. Min pappa försöker fixa större bostad så jag och hunden kan bo där. Saknar att ha honom sovande hos mig på nätterna 😕

Annons:
hemul
2016-10-08 13:32
#21

Jamen då så! Vad skönt. Då kommer det ju att ordna sig. Jobbigt nu, men du vet ju att det blir bättre. Jag var orolig för att du inte hade någon att bo hos.🙂

Är det myndigheterna som har krav på hur stor bostaden ska vara? För annars gör det väl inte er nånting om ni kamperar trångt ett tag.

Em_
2016-10-09 14:17
#22

Jag tror inte att hunden kommer glömma. Mina hundar ylar i bilen sista biten fram till pappas hus, och vi är där några dagar två gånger om året. Förrförra sommaren grillade vi med mina kusiner, en av de lekte mycket med ena hunden. När vi träffades denna sommaren gick båda hundarna runt och hälsade, sedan sprang han in och hämtade samma leksak som sist och la framför personen som hade lekt med honom. De hade alltså sets en enda för ett år sedan!


Upp till toppen
Annons: