Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 941 ggr
Jenny82
2016-09-28 22:29

Adoptera hund?

Hej hej Jag funderar på att adoptera en liten hund i framtiden, Vet dock inte vilken hundhjälp man ska kika på, då det finns flera hundstallar. Ge gärna förslag på seriösa hundstallar. Men har lite funderingar. Jag har kennel inom skk och har för tillfället 5 st hundar här hemma (alla är givetvis av samma ras). Tror ni det är möjligt att adoptera en hund fast man redan har flera andra hundar i hemmet?

Annons:
Turast
2016-09-28 22:35
#1

Adoption = köpa en hund. 

De säger "adoption" för att det ska låta mer som en god gärning, men du köper hunden. 

Tips är att inte köpa hund från organisationer som tar in hundar från utlandet. Köp hellre en svensk hund då de är i minst lika stort behov av hjälp. Köper man från utlandet vet man inte vilka sjukdomar som kan följa med och hunden är oftast mycket mer ovan med livet vi kräver att en hund ska leva i sverige = blir jobbigt för både dig och hunden. 

Hundstallet har endast svenska hundar tror jag. De verkar ok!

Lycka till :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Wellcraft
2016-09-29 00:26
#2

Rekommenderar friendsforever. Träffat många hundar därifrån, alla lika fantastiska. Typiskt för dessa hundar är en enorm glädje och lätthet för att umgås med människor och andra hundar. En hund som jag träffat från den organisationen var lite osäker, men hade ändå inga problem med att umgås med folk eller hundar.
Det är nog den enda helt seriösa (enligt mig) organisationen som tar in hundar från utlandet. De tar in från irland, där det inte finns massa lustiga sjukdomar, det är samma sjukdomsbild som i Sverige.

Annars finns ju hundstallet och lite annat smått och gott här i Sverige.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sealle
2016-09-29 08:15
#3

Finns ju även massa omplaceringar på Blocket! Både renrasiga/SKK-reggade och blandraser.

Tokryck
2016-09-30 10:27
#4

Håller helt med #1!

Du köper hunden. Ta från Sverige, inte utlandet. Det finns många här som behöver nytt hem, vi behöver inte gå över ån för vatten.

Upp till toppen
Annons: