Annons:
Etikettövrigt
Läst 1486 ggr
[dogocanariogirl]
2016-09-26 06:20

dogocanario

hej. jag vill komma i kontakt med ägare till rasen dogocanario eller andra som vet mer om rasen.

Annons:
[Metroid]3
2016-09-26 06:21
#1

Hej!
Har personligen inte träffat någon dogo canario, men tipsar om att gå in på Svenska Dogo Canario Klubben (http://www.sdck.se/) eller https://www.facebook.com/svenskadogocanarioklubben/ där du förhoppningsvis få mer information om rasen.
Lycka till!

[dogocanariogirl]
2016-09-26 06:52
#2

tack snälla för länkarna!!!

mejamylove
2016-09-26 14:43
#3

Finns en uppfödare där jag bor men vet inte om hon har registrerat sig än. Kan i alla fall berätta lite om hundarna och intrycket jag fått av dem. 🙂Förra året så var det hundpromenader där jag bor, så alla kom och tog med sig sina hundar på promenader på 1,5 - 2,5 timme. De såg väldigt tunga och otympliga ut, en av hanarna var dessutom sjukt dominant. När hela gänget mötte andra hundar på promenaderna så gjorde den stora hanen utfall. Uppfödaren hade svårt att hålla kvar i kopplet eftersom hunden vägde runt 60-70 kg. Men han var en import så han var inte uppfostrad på samma sätt. För hon hade en tik med sig också som såg mer ut som en bullmastiff, inte lika tung och hon var väldigt lugn och traskade på. Det var dogosarna som blev trötta fortast. Det var väl som mest 4 stycken på en promenad. Ganska sega hundar som inte har så mycket driv att träna med, men som gårdshund och med en stor gård den får vakta så är den nog ganska nöjd 😊

Wellcraft
2016-09-26 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har inte träffat särskilt många.
En av de jag träffat har varit trevlig, resten har väl varit lite som hanen #3 berättat om.
Men som sagt, jag har inte träffat alls många individer, så har ingen klar uppfattning.

Den trevliga jag träffade var inte bara trevlig, utan Otroligt trevlig!
Träffade den på mydog. Småpratade lite med ägaren. Hunden hälsade utan problem och verkade väldigt stabil trots den stökiga miljön.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Novelia
2016-09-27 09:43
#5

Jag älskar denna ras! Helt underbara hundar.

I have no sympathy for people without empathy

[dogocanariogirl]
2016-09-27 09:52
#6

tack allihopa för ära svar.. hittade en uppfödare nära mig genom facebook =)

Annons:
Honestyisdead
2016-09-27 11:31
#7

Jag har tyvärr bara träffat på instabila sådana som jag absolut inte litat på. Förmodligen tack vare okunniga ägare som inte fattat vad dom har i kopplet.

Ingen ras jag tycker nybörjare ska ha eller folk som bor mitt i städer.

LindaBlue
2016-09-27 16:26
#8

Har träffat på några stycken. Brukade gå med ett par som hade några stycken på hundpromenader vi gick på med. Tror att en eller två av dem släppte hon inte med någon annan än flocken, dock aldrig några problem med dem att gå vanliga promenader med många hundar. En av tikarna däremot var en sjukt stabil hund som funkade med alla, hon var med för att vara lite "terapihund" i rastgården åt min hund, som är lite rädd för nya stora hundar.

Upp till toppen
Annons: