Annons:
Etikettvalpar
Läst 3735 ggr
fridarebecka
9/23/16, 9:12 AM

Valpsnack

I den här tråden kan vi skriva om allt mellan himmel och jord som har med valpar att göra, lite som en fortsättning på valpväntartråden. Uppdatera om valpens utveckling, beklaga er över hur jobbig valpen är, skryt över framgångar, ge varandra tips, lägg ut bilder, skriv om tankar, funderingar osv 🙂

Annons:
apportbocken
9/23/16, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Chester gör framsteg i allt! Jag är som mest stolt över honom på promenaderna, då är han alert, lyhörd och fartig. Fast igår på valpkursen var han lite seg haha, men då hade han varit på dagis hela dagen. Vi fixar lite med lydnaden på lek också, och jag förundras över hur snabbt han lär sig, han är så härlig! Skickar med en halvdålig mobilbild på min skrutt.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

fridarebecka
9/23/16, 9:33 AM
#2

Skrev i senaste valpväntartråden om hur lättsam min valp var…. Jo tjena, det fick jag äta upp igår. Eller egentligen är han lättsam, men igår var han så jobbig att jag fick panik, klockan var efter 21(vi bor i lägenhet) och han bara skällde, åt på allt, attackerade mig och stora hunden, osv. Försökte träna lite med honom, det brukar få honom lugn/tyst och fokuserad, men igår bet och slet han i mina händer, och släppte jag fokus på honom för ens 2 sekunder så var han på Trassel (stora hunden) och skällde 😭 Försökte ge honom ben, men det kunde han fokusera på i typ 30 sek innan han flög på Trassel eller åt på soffan. Var så trött, ville bara ligga i soffan och göra ingenting, men vi kan ju inte låta hundarna skälla sent på kvällen. Slutade med att jag tog Trassel i dragsele och midjebälte och lille Flax under armen och gick ut och bara gick, tack och lov hjälpte det både mig och Flax att ta ett djupt andetag och slappna av 🙂 Skulle gissa att han var övertrött. Det är så skönt att ha en uppfödare som man kan prata med i såna lägen, som jag kan berätta precis hur jag känner för utan att behöva oroa mig för vad hon ska tycka om mig. Kändes genast mycket bättre då jag fick gnälla lite inför henne, hon har ju Flax´s kullsyster kvar och förstår precis hur det är 😉

Vägde honom igår också, 11 veckor gammal, och han har gått upp nästan 1,5 kg sen 8 veckor 😮 Stora killen 😍

tiger tok
9/23/16, 9:54 AM
#3

När man hittat bästa kombinationen med snyggaste valparna ;) Kanske blir valp tidigare än väntat??

Irmelinis
9/23/16, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Min mans Schappe valp (McMarras Game on Black Jack) har varit på sin första utställning, han fick HP och BIR valp och gick vidare till final *lite stolt*

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Thors matte
9/23/16, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Odin blir 11 veckor imorgon. Han är sällskapssjuk, ibland kryper han upp i famnen på mig och somna. Han nafta en hel del men det funkar oftast att avleda honom med en leksak eller tugg. Hans grymtande gris leksak som var en hans favoriter har nu gått sönder. Är förvånad att han inte skällt än men han har en del andra ljud för sig, ibland låter det som han pratar. Han funkar bra med våra katter,  vill ibland leka med katterna men de tycker mest att han är jobbig.  Tyvärr hade valpkursen redan startat då vi fick hem honom så ska gå på öppen träning på brukshundsklubben och allmänlydnadskurs till våren.

jenmjao
9/23/16, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min stackars "valp" (fyller 8månader idag) har fått snart stå ut i 3veckor med att jag är sjuk i feber. Jag har haft mina stunder där jag gett allt (typ som hela förra veckan) men för det mesta är jag så himla tråkig, Tur nog har han min tik att leka av sig med.
Han är dock så otroligt lätt och medgörlig när han väl vill, Visst har han sina dampstunder men vilken liten knott har inte det? 😍

Annons:
CayKantos
9/23/16, 6:19 PM
#7

#3 åhhh vad var det nu dy skulle ha? Och varifrån?😀

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

belliiboii
9/23/16, 6:28 PM
#8

#1 #2 #3 #5 Förlåt får jag vara dryg och fråga vad alla har för raser i tråden?? Är jätte nyfiken på att höra!😍 (Ja man kanske kan se, men det är inte alltid säkert att det man tror stämmer. Ibland kan man bli förvånad!)

#6 Vet redan raserna men tänkte fråga ändå om någon annan också är nyfiken ;)

jenmjao
9/23/16, 7:17 PM
#9

#8 Hahaha ;) Schäfer/labrador och Malinois ❤️

[Nalle-]
9/23/16, 7:29 PM
#10

Vilken rolig tråd, så kul att få följa alla!

Min lilleman är nyss fyllda 9 veckor, så han är ju inte alls gammal. Men det som slår mig är ju hur mycket han redan har växt! Förra helgen var han lägre än familjens hund, idag när de träffades var han redan högre. Han är i alla fall en jätterolig valp, otroligt framåt och modig. Och tokbusig! Det är tur att de sover mycket 😃

apportbocken
9/23/16, 7:59 PM
#11

Mitt lilla troll är en bearded collie! Idag har han dessvärre varit dålig magen, kräkts, haft diarré med mera. Jag blir så ledsen när jag ser honom i det skicket, sliten och lite trött. Han äter inte ens GODIS.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Odietamo
9/23/16, 8:29 PM
#12

Åh jag vill också vara med. Trots att min lilla är 8 månader 😉 Tiden går så sjukt snabbt och jag njuter av tiden tillsammans med honom. Imorgon ska vi på valpträff vilket jag ser fram emot, inte sett syskonen sedan de var 4 månader.

Lighthorse
9/23/16, 9:40 PM
#13

Idag har min valp ätit kattbajs, fick gräva ut det ur munnen. Tuff å andra sidan tyckte att det var fruktansvärt kul att springa runt med det i munnen medan jag försökte få tag på honom. Älskade dumma lilla valp

Annons:
Irmelinis
9/23/16, 10:15 PM
#14

#13 himla fräscht! 😛 Jag är glad att vi inte har katt, hehe. Fast grannen har så det händer ju att valpis hittar sånt i trädgården ändå. Hur kan de tycka det är gott??

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Thors matte
9/23/16, 10:58 PM
#15

#8 Schäfer

tiger tok
9/24/16, 6:13 AM
#16

#7 Blir troligtvis australian Shepherd! Har pratat med flera ägare av rasen face to face och frågat om dem tror jag skulle klara rasen och svaret blev "absolut" 😀 😁 Valparna är från kennel dewhopps och är redmerle ❤❤ Har inte pratat med uppfödaren än men det kommer det också!!

Wellcraft
9/24/16, 7:58 AM
#17

Jag letar och letar efter valp.
Även om jag fått både tips och erbjudanden känns inget helt rätt i magen.
Så jag letar vidare, men så segt när man vill ha valp nu!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

apportbocken
9/24/16, 8:40 AM
#18

Christer verkar må bättre, han är fortfarande lite loj men har inte kräkts eller haft diarré på hela natten och morgonen! Just nu är han mer "sig själv" och lunkar runt i huset och sitter och tittar på oss människor.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
9/24/16, 8:41 AM
#19

HAHAHAHAHAH det måste ha blivit autostav eller något Min valp heter Chester och inte Christer (inget ont mot namnet Christer)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Wellcraft
9/24/16, 9:05 AM
#20

#19 😂Jag dör! Christer. Urcharmigt ju

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Irmelinis
9/24/16, 9:51 AM
#21

#16 Aussien verkar vara väldigt poppis lite överallt just nu, vad härligt! De är så fina, hoppas du kan få en liten red merle 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Irmelinis
9/24/16, 9:51 AM
#22

#17 Vilken typ av hund eller ras letar du efter?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

tiger tok
9/24/16, 11:05 AM
#23

Ja får hoppas på liten valpis!!

tiger tok
9/24/16, 11:05 AM
#24

#21

Irmelinis
9/24/16, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Jag tror dessa två samarbetar 😮
Kan svära på att Kenzie uppmuntrar Lill-bus till en massa dumheter, sen sitter hon i soffan och fnissar åt honom! 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Jojsan
9/24/16, 2:59 PM
#26

Äter era valpar också allt dem hittar på marken? Min lilla på 9 veckor går runt och luktar överallt och hittar alltid något trevligt (oftast något otrevligt) att stoppa i munnen. Han verkar speciellt förtjust i att äta små stenar av någon anledning.. Får följa honom vart han än går och ta ut allt olämpligt ur munnen…

Frida B
9/25/16, 1:50 AM
#27

#26 ohja. Har till och med köpt munkorg då han stoppar i sig väldigt olämpliga saker…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
fridarebecka
9/25/16, 7:14 AM
#28

#26 Så var/är min med, har blivit lite bättre nu. Det värsta var att han åt fimpar och snus 😮 Såg att han bar på nått en gång, trodde det var en liten pinne, men när jag kollade närmare så var det en lång fimp(mycket kvar av tobaken), den gick han nöjt och bar i munnen 🤔 Stenar gillar min också, fast äter dom mest om de fastnat under en sko tex och följt med in.

Jojsan
9/25/16, 10:00 AM
#29

#27 #28 Skönt att höra att man inte är ensam i all fall, får hålla ut och hoppas det blir bättre 😃

Min är speciellt förtjust i krossade sniglar med skalet som han hittar i gräset 😕

[Nalle-]
9/26/16, 2:32 PM
#30

#26, Min är lika dan! Han plockar upp det mesta som han hittar. Om inte annat så borde det ju tyda på ett föremålsintresse 😉😃

Jojsan
9/26/16, 3:14 PM
#31

#30 Haha, man kan ju alltid hoppas på det!

fridarebecka
9/26/16, 3:25 PM
Irmelinis
9/26/16, 6:15 PM
#33

#32 Duktig kille! Han ser ut som ett gosedjur 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

fridarebecka
9/26/16, 8:50 PM
#34

#33 haha det är jättemånga som säger det 😂 Men jag håller med! 😍

Annons:
Lighthorse
9/27/16, 8:45 AM
#35

Tuff har precis blivit 12 v och trots perioden är i full gång. Hn ignorerar mina inkallningar och allt annat är roligare än mig oavsett hur rolig jag än gör mig. Har era valpar gjort likadant? Vad gjorde ni åt der? Har också sett tendenser till överkotning på hans framben så vi har varit och köpt mattor för 800 kr…. Enligt uppfödaren växer det bort men bättre att va på den säkra sidan! (För er som inte vet kan överkotning bero på hala golv och att de inte får fäste med tassarna). Slutligen så blev skällandet för mycket, han skällde alltid när man skulle ge honom mat och till slut åkte vattensprutan fram! Att han skäller vid lek är en annan sak! Efter 2 dagar har han nu slutat skälla vilket är otroligt skönt!

Majken!
9/27/16, 8:46 AM
#36

Min "valp" fyller ett år på torsdag, jag förstår inte alls vart tiden tagit vägen!

fridarebecka
9/29/16, 7:12 AM
#37

Hur tänker ni kring att valpen leker med/bär på kopplet under promenaderna?

Jag låter inte Flax kampa och slita i det, men låter honom bära det ibland så länge han beter sig. Vet inte om jag tänker rätt, men jag vill inte sabba föremålsintresset och jag vill inte lära honom att man inte ska bära på saker. Tänker att kopplet inte är fokuset, utan att det mer handlar om att han beter sig och går fint 🙂 Men vet inte om jag tänker helt fel.

Idag fyller han 12 veckor förresten 🥳 Och grattis till Majkens valp 🥳

Majken!
9/29/16, 8:11 AM
#38

#37 Jag har kopplet som kampleksak vid behov när svåra störningar dyker upp och jag inte har bollen framme (tänk rådjur, cyklist, valfri sak som triggar igång jaktlusten). Så jag tillåter kamp i kopplet också, utöver att bära på det, men såklart lär jag in ett "nu räcker det"-kommando.

Ida hälsar och tackar!

Jojsan
9/30/16, 9:57 AM
#39

Är det någon annan som har erfarenhet av mycket diarré hos sin valp?  Var hos veterinären förra veckan och fick medicin så det blev bättre men nu har det kommit tillbaka igen och ska till veterinären idag.. Tycker det är underligt att det inte går över..

#38 Nyfiken på hur du lärt in "nu räcker det"kommandot? 🙂

Hornslandet
9/30/16, 10:18 AM
#40

#37 Kan du inte ge honom nått annat att bära på då o då på promenaderna, så kan du både lära honom att inte bita i kopplet, men inte ändå sabba nått föremålsintresse? Jag bara spånar här, men man kan ju inte låta hunden bita/riva i precis ALLTING, bara för den skull ändå? Antagligen har du redan andra saker som hunden inte är tillåten att kampa med, så det gör väl inget om även kopplet hamnar i den kategorin?

Majken!
9/30/16, 10:20 AM
#41

#39 Mina hundar får lära sig att leken är slut när jag säger det. Jag stoppar undan leksakerna, säger "nu räcker det" och så fortsätter vi med det vi höll på med. Gör detta konsekvent från valpålder.

Annons:
Frida B
9/30/16, 11:15 AM
#42

#39 ja Dobby hade diarré från dag 1 till en månad framåt… vi testade magfoder+bakti-flora+stomax men funkade inte… blev bättre på hypoallergenic då man trodde att han var allergisk men gick över till four friends valpfoder och då blev han helt plötsligt prima i magen 😂

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojsan
9/30/16, 11:31 AM
#43

#41 Låter logiskt, tack för svar :)

#42 Hmm, kanske kan bero på maten då. Tycker dock det är konstigt eftersom han äter samma torrfoder som hos uppfödaren.

jenmjao
9/30/16, 11:47 AM
#44

#39 Djurapotekets mage & tarm rekommenderar jag vid diarré, Jag behöver ge det kanske 2gånger (en morgon, en kväll) och sedan är magen myyycket bättre! Gjort detta sens han var valp.
Svarar på "hur man lär in att sluta leka" kommando också, Jag tränade in ordet "tacktack" för att släppa och när vi tränar byter jag av mellan leksak och godis, Så märker jag att han blir lite för "busig" och ofokuserad på träning så byter jag av till godis. Leker han med något säger jag bara "tacktack" och byter av till annat, eller kör mitt kommando "gå och lägg dig" (om det inte alls är lek/bus/tränings tid).
Det du kan göra är att köra "stop and go" alltså, lek försiktigt i början med valpen och sedan sätter du en godis framför nosen tills hen släpper, sedan står du bara med leksaken och hen får inte röra den (i början kanske den inte ska synas), Sedan när hunden tänker på annat kan du bjuda in till lek igen, Om och om igen, Så hunden lär sig att tagga ner när du gör det, Du utvecklar det här eftersom, tillslut ska valpen inte ha godis för att den släpper leksaken, och tillslut ska leksaken kunna dingla framför ansiktet och vara otroligt inbjudande utan att hunden/valpen tar den förns du anser att detta är lägligt.

Frida B
9/30/16, 11:47 AM
#45

#43 gjorde Dobby med… men är en stress att flytta och de med känslig mage kan få diarré av stressen :) misstänker att det var så för Dobby men att han egentligen varit känslig för ngt i maten som nu bröt ut. Var inte riktigt ngt högkvalitativt foder han fick..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

kajsa_johansn
9/30/16, 1:55 PM
#46

Jag väntar på att våran lille valp ska födas, ca 3 veckor kvar…

nouw.com/vovveloo

instagram: @kajsaalfrida

Jojsan
9/30/16, 6:37 PM
#47

#44 Tyvärr så är det lite svårt för mig att få tag på det då jag för tillfället bor i Frankrike, men tack för tipset i alla fall! :) 
Ska testa det du skrev men anar att så fort godiset kommer fram så kommer leksakerna vara helt ointressanta. 😂

#45 Ja, det är sant! Har fått en annan medicin nu från veterinären som jag ska ge i 10 dagar så hoppas det blir bättre.. Annars får jag nog testa byta foder.

fridarebecka
10/3/16, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Lämnade Flax och husse igårkväll för lite egentid med stora hunden, kom hem till detta och en sovande husse 😮😂 Flax har varit trött och ätit dåligt i några dagar pga att det blivit för mycket ny miljö och nya intryck och för lite vila, plus att jag tror han åt nått skräp i lördags som gjorde att han kräktes. Så jag blev faktiskt glad och lättad av att se att han fått tillbaka så mycket energi att han orkat med detta, ser det som ett friskhetstecken 😉 Den här veckan är det rutiner, vila och att bara få vara valp som är prio 1 för lilleman 🙂

Annons:
Irmelinis
10/3/16, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#49

#48 Hihi, bra jobbat lilla Flaxen 😃 Hoppas han inte förstörde något värdefullt! 

Vi har varit och hälsat på min 5-veckors valp för första gången, för att känna på läget hos uppfödaren och för att bekräfta att vi vill ha just den som vi hade tänkt. Och det vill vi ju! Han ska hämtas den 21 oktober. 

Med mannens valpis (5 månader gammal) har vi varit på kennelträff, 30 schapendoes i samma hägn, helt underbart!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

CayKantos
10/3/16, 4:54 PM
#50

#49 vilken ras är det? Schapendoes?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Irmelinis
10/3/16, 4:59 PM
#51

#50  Bilderna är Schapendoes i olika åldrar och valpen jag varit och tittat på är också Schapendoes :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Kapitulerar
10/3/16, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Maggie var på sin första utställning i lördags. Hon var superduktig och fick fin bedömning av domaren!! Hon kom på en fjärde plats (av sex) i valpklassen och hon verkade tycka att det var jättekul så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. :)

Irmelinis
10/3/16, 7:59 PM
#53

#52 Åh så söööööt! 
Hoppas det fortsätter gå bra för er. 🥳

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Kapitulerar
10/3/16, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#53 - tack så mycket! Ja visst är hon för söt hihi. Var jättesvårt att få bilder där inne dock

[Nalle-]
10/4/16, 6:53 PM
#55

#48, Hahah han ser ju verkligen helt oskyldig ut där i hörnet 😂 Måste vara skönt att han är så förbaskat söt! Och vilken lättnad att han börjar vara på bättringsvägen. 

#49, Vilka härliga bilder! Tycker det verkar vara en så rolig ras. Vad kul att få hälsa på valpen! Kan tänka mig att ni längtar tills ni får hem den nu. 

#54, Vilken sötnos! Spännande med utställning :) Visst är det en shih tzu?

Annons:
[Nalle-]
10/4/16, 7:00 PM
#56

Min valp fyller 11 veckor imorgon, då har jag haft honom exakt 3 veckor. Känns så underligt, nu tycker ju jag att det är som att han alltid bott här! Växer som sjutton gör han också, tycker redan han känns stor så det skulle inte förvåna mig om han växer om Asko. Han är verkligen helt underbar på alla sätt samtidigt som han redan ger mig gråa hår, så detta kommer säkert bli helt fantastiskt! 😃

Videon som jag bifogar filmades när han var 8 veckor, så han är ju redan lite större. Det är inte jag som filmat men jag har tillåtelse att dela den. Visst är han otroligt söt? Nej jag är inte alls partisk 😉

Kapitulerar
10/4/16, 7:50 PM
#57

#55 Ja, shih tzu! Jomi-Woo's Miss Maggie May :) #56 De växer ju så himla fort, valpar. Jag bor hos mina föräldrar i veckorna och det är min flickvän som har Maggie. Jag är där i helgerna och hon har vuxit som tusan varje gång jag kommer dit. Kan tyvärr inte se videon på mobilen men får kika på datorn senare!!

CayKantos
10/4/16, 8:48 PM
#58

#56 vilken söt video! Undrade bara vet det inte va du som gillade men du kanske vet bilden stabilisator dom änvände? C:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Nalle-]
10/4/16, 9:24 PM
#59

#57, Men verkligen! Jag kan tänka mig att skillnaden blir extra stor när man inte ser dom varje dag :) 

Klistrar in länken till videon här också, kunde inte heller se den när jag kollade från mobilen: https://youtu.be/CqGDBvD_GE4

#58, Nej tyvärr så har jag ingen aning! 🤔

Thors matte
10/6/16, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#60

På söndag blir Odin 3 månader. Idag ska vi åka till brukshundklubben för första gången. Det är öppen träning för valpkurs hade redan börjat när vi fick hem Odin. Han gillar inte att sitta i bilburen så vi har skaffat en säkerhetssele till honom. Han är skavd på nosen men vet inte varför det blivit så.

fridarebecka
10/12/16, 4:09 PM
#61

Idag är Flax 14 veckor, och jag blev tvungen att lämna honom drygt 30 minuter vilket jag aldrig gjort förut, inte så länge. Hade inte trott att det skulle gå dåligt då han är så cool och inte har några problem att tex lägga sig på sin plats och vila trots att vi är i ett annat rum. Filmade, och det var den trååååkigaste 34minuters filmen någonsin, han bytte plats i soffan 2 ggr men annars låg han bara och vilade 😍

hundtok
10/12/16, 4:53 PM
#62

ett år har redan gått helt sjukt!

Annons:
Jojsan
10/13/16, 7:24 PM
#63

#61 Vad skönt att höra! Smart att filma!

Idag tog jag med min 12 veckorsvalp till centrum för första gången. Gick över förväntan med tanke på hur försiktig och lite rädd han brukar vara i nya situationer. Han skötte sig riktigt bra 😃

[Nalle-]
11/25/16, 4:31 PM
#64

Hur går det för er med valparna? 😃

Min odåga har precis passerat 4 månader och pendlar genom att vara helt underbar och ge mig gråa hår 😂 Haha han är verkligen helt fantastisk men minst sagt intensiv, tror han kommer bli en jätterolig hund att träna med när han blir lite äldre.

Frida B
11/25/16, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Har inte beklagat mig över Dobby i denna tråd men skriver nu då… Dobby är snart 8 månader (HERREGUD!?) och jag varmt välkomnar könsmognad med allt vad det innebär (se ironin här). Han har börjat vakta på jobbet, han börjat jucka på tikar och ja… hundar generellt och lägger sig aldrig för hundar längre… är övertygad om att denna hunden nu skulle försvara mig om det hände någonting… Tycker även han är mer lättstressad men är nog bara jag som letar tecken. Mem han är en stjärna på så många sätt. Oerhört lyhörd, väldigt lättmotiverad, föremålsintresserad som tusan (köpte en träapport idag, han var med i butiken och han fick nosa på den, men han bara tog den i munnen ^^ ), väldigt gosig och ska vara nära hela tiden, kan nu vara själv och är med på jobbet. Han var på undersökning hos en av veterinärerna på jobbet då jag trodde han hade urinvägsbekymmer och han stod helt still vid undersökningen, även under rektaliseringen… Under ultraljudet låg han knäpp tyst och sov, han lade sig själv på sidan på bordet trots främmande människor (eller ja, han hade träffat dom någon gång förut) runt omkring… sååååå rolig att träna agility med, vi tränar raksträckor just nu och han flyger fram! Tycker det är såååå roligt! Kan skriva mycket mer om denna fantastiska kompanjon men då blir det en hel roman :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
11/26/16, 11:13 AM
#66

#65 åh så kul! Speciellt ang föremålsintresset! Skönt att se i en Kelpie! Söt bild oxå 😍

Själv vet jag inte längre. Vill inte vara efter uppfödarna men många är dårliga på att svara :( Nu vet jag inte heller om den kullen jag hade mest span på passar ang jobb och likn längre heller :/ Vi får se! Hoppas dom svarar snart så man kan hitta en lösning :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

IdaL
11/26/16, 11:53 AM
#67

Imorgon ska vi iväg och hälsa på vår blivande valpis 😍 Ska bli såå spännande!! 23 december kommer hon hem på riktigt.

fridarebecka
12/6/16, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Imorgon fyller Flax 5 månader, och jag inser mer och mer att han är precis det jag vill ha, och precis vad jag trodde att jag skulle få när jag skaffade första hunden 😍 Han är lyhörd(dock lite döv ibland 🤪), lekfull och gillar att träna, men ändå lättsam i vardagen…. förutom ibland då han är så sjukt j*vla jobbig att jag skulle vilja sätta honom på första bästa tåg tillbaka till uppfödaren🤐😇😂

Han känns ibland inte som en valp längre, han har liksom anpassat sig så bra till våra rutiner här hemma och de fösta 3 månaderna har gått så smidigt, jag trodde att det skulle vara mycket jobbigare att ha valp!

Min lilla drömprins 😍

knutteknop
12/6/16, 3:18 PM
#69

#68 Han är så jäkla fin! Kommer han fortsätta vara så mörk som han ät nu eller kommer det bli met grått när han växer upp? Jag längtar så jävla mycket efter min lill valpi! Är bara en vecka kvar men det känns som en heeel evighet…


Myrtorpets Möss och Kaniner

Annons:
fridarebecka
12/7/16, 10:49 AM
CayKantos
12/7/16, 1:44 PM
#71

Uppfödaren och jag har både haft lite stressperiod så vi förskjuten mötet till januari. Jag har även lugnat mig lite efter all taggen om att "jag ska faktisk verkligen snart skaffa valp.. wow att detta kunde hända mig är otroligt.. äntligen.." etc :p Så håller tummarna på att allt går bra med mötet, parningen, valpningen och allt annat och det i slutet finns en liten valpis till mig 💙😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

TiaAce
12/8/16, 3:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Har inte sovigt bra… jobbar natt ibland och sova pa dagen med valp gar inte 🤪 Ingen bra somn pa snart 2 veckor - Jo jag hade glomt hur det ar att ha valp hemma. Men hon ar otroligt duktig och smart. Hon passar in har perfekt - 10 veckor imorgon 😍

Frida B
12/8/16, 10:17 AM
#73

#72 så fin!! Ska bli roligt att se henne som vuxen, du får uppdatera flitigt med bilder ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

TiaAce
12/8/16, 11:22 AM
#74

#73 Tack! Ska gora det 🙂😃

Upp till toppen
Annons: