Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1786 ggr
tiger tok
9/18/16, 5:50 PM

Hundlöpet i Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var det bara jag som var med på hundlöpet idag? En jätte kul tillställning med massa trevliga hundar och människor! Kan verkligen rekommenderas! Man kan springa, jogga och gå! Själv power walkade jag, hela loppet är ca 5 kilometer! Man får inte ha någonting som stoppar andningsvägarna typ stryp halsband, men helt halsband och/eller sele är okej! Jätte kul var det, ca 350 människor och hundar deltog! Hoppas vi blir fler nästa år 😀 😊 ☺

Annons:
hemul
9/18/16, 6:00 PM
#1

Låter jättetrevligt! Hur klarade hundarna det då? Med så många andra hundar ikring, menar jag.

tiger tok
9/18/16, 6:08 PM
#2

Det var ute på djurgården, på ett större fält! Fanns mycket plats för hundar som behöver det! Vissa Hundar var stressade innan start men när dem kommit iväg så lugnade sig dem flesta. Det var många olika raser, nästa år kanske man kan ha en iFokus träff? Men tror att dem flesta hundarna var taggade, mycket skällande och viftande svansar!

Turast
9/18/16, 6:39 PM
#3

Tänkte vara med förra året men tror inte det skulle vara optimalt med så många hundar. haha… men bra att de har förbud mot stryp!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

tiger tok
9/18/16, 7:11 PM
#4

Ingen som varit med?

Fisherling
9/18/16, 7:23 PM
#5

Över min döda kropp att jag någonsin är med i något som har med löpning att göra :'D Oavsett om man kan gå eller inte.

tiger tok
9/18/16, 7:30 PM
#6

#5 haha, du och jag får gå tillsammans då, för någon med sämre kondition än mig får man leta ordentligt efter!

Annons:
Fisherling
9/18/16, 7:38 PM
#7

#6 Jag har helt okej kondition iallafall när det kommer till att gå i terräng, men jag tycker inte alls om att gå länge på asfalt. Gillar det bara inte :P Sen stressen att vara med i ett lopp.. Nej tack!

tiger tok
9/18/16, 7:44 PM
#8

Nää i terräng tycker jag inte heller att det är så jobbigt, och gå långt på asfalt är ju as tråkigt, här var det dock ganska mycket grusväg! Jag har ju inte heller något som stoppar mig från att bygga upp kondition, ingen övervikt eller liknande! Men vill man inte så vill man inte och då är det bara så ;)

Janval
9/18/16, 8:50 PM
#9

Kul! Jag skulle ha åkt men hade viltspårträning idag. Grattis till genomförd tävling! Är det någon som löper hund seriöst, typ canicross?

Shilon
9/18/16, 8:53 PM
#10

Jag var också där!!  Och jag powerwalkade också. Jag drabbades av en förkylning igår som höll i sig tills idag så hade inget direkt val, men nästa gång dååå! DÅ ska jag springa! (Ahem, jogga*).

Måste bara säga att jag tyckte det var ett jättetrevligt event med superbra stämning som tillgav  en mycket positiv känsla- inte så dåligt på en söndagsmorgon. Det var kanonväder också: inte för varmt men endå lite soldis och lagom kylande. Och älskade miljön! Så himla vackra vyer och natur, jättemysigt när man hörde vattnet skvalpa när man gick längsmed slingan.

Kan även jag rekommendera starkt! 

Det var inte kaos trots att det var många hundekipage, de hade strukturerat upp allt väldigt bra och alla får en "individuell" start med en åt gången i rullande band. Värt att notera är att ens personliga tid-tagning startas när man passerar startlinjen etc. (detta verkade dock ha krånglat för mig men jag sprang i fel klass så det kanske hade med det att göra)

Shilon
9/18/16, 9:01 PM
#11

#7 vill inte "vara på" eller något men tänkte bara dela med mig lite av min upplevelse av hundlöpet om det är okej :)

Jag upplevde absolut ingen stress och jag tror att normalt sett så brukar jag stressa upp mig enkelt i sådana situationer - det var bara så annorlunda! Det var ingen "3, 2, 1, kör!" utan de som stod vid startlinjen vinkade fram ekipagen med ett leende och "Who let the dog out?" ekade i högtalarna (med de tävlande hundarnas skall som förgyllde hela låten) medan event-värden pratade i speakern och drog lite skämt. Allt var bara så positivt och härligt.

När man väl var ute och gick så var det folk i alla åldrar, alltifrån unga till åldringar- det hela kändes bara som en stor promenad med lite fler hundar än vad man normalt brukar se. ;)

Fisherling
9/18/16, 9:17 PM
#12

#11 Ingenting för mig. Jag vill verkligen inte vara med i något lopp. Och om det ändå är så pass avslappnat, då känns det som att jag lika gärna, och mycket hellre skulle kunna gå en långpromenad i skogen 😃

tiger tok
9/19/16, 6:02 AM
#13

#10 vad roligt, vad hade du för hund med dig? Tänkte om jag såg dig? 😊

Annons:
tulinia
9/19/16, 6:39 AM
#14

Va roligt! Jag fick inte vara med i år, Felix är för ung >< men nästa år så ska vi springa med :D

tiger tok
9/19/16, 6:42 AM
#15

Ju fler desto bättre!! 😀 ☺

Shilon
9/19/16, 7:10 AM
#16

#12 yush! :D helt rätt! Man ska göra det som känns rätt. 👍

#13 hihi ja! Jag hade en svart toypudel med mig. (ganska korthårig)  Är din hund på bilden en labrador? :)  Och jag tror dessvärre att jag misslyckades med att se någon labbe- det var helt enkelt för många hundar. x)

#14 Låter bra det! Jag siktar på att springa nästa år, jag och min vän snackar om 10km sträckan (vet dock inte om det är på skoj eller om vi verkligen ska sikta på det)

tiger tok
9/19/16, 7:38 AM
#17

#16 haha, det var några svarta toypudlar där, den råkade inte ha en blåser sele? Själv hade jag med en gul labbe tik med grön sele och grönt koppel! Jag hade blåa arrak outdoor byxor!

tiger tok
9/19/16, 7:44 AM
#18

* en blå sele *

tulinia
9/19/16, 8:32 AM
#19

#16 om inte annat är det en härlig promenad :D ;)

Shilon
9/20/16, 8:40 PM
#20

#17 Haha JA! Exakt ett ljusblått! Hon är så rolig, oavsett hur långt vi går ( har högst promenerat ca. 12km) så får hon alltid pudelfnatt när man kommer in. x) Jag såg också lite toypudlar men alla var typ mindre än henne. xD Och najs! Kommer inte ihåg alltså, mitt minne är så kasst :( Men hundlöpet var sååå härligt alltså, det borde bli en årlig tradition att delta, precis som att gå på hundmässan. ♥

#19 verkligen!! ;D 👍

Annons:
TypisktMaria
9/20/16, 9:24 PM
#21

Jag var sugen på att vara med. Men min hund är fortfarande för stressad när det är andra hundar han inte känner i närheten :(

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

tiger tok
9/21/16, 6:05 AM
#22

#20 vad roligt, för det var nämligen den enda svarta toypudeln jag kommer ihåg :D Kollade dock nästan enbart på hundarna och inte så mycket på ägarna ;)

Shilon
9/25/16, 1:50 PM
#23

#21 ah, förstår. Det var en del hundar som stressade upp sig där men överlag så tyckte jag atmosfären bland hundarna var lugn. Hoppas det löser sig med tiden. :)

#22 Ja, jättekul!😃Haha, jag med!! Alla hundar är så fina, det blir lite förtrollande måste jag säga. Och som jag sa till min vän: det är som en liten försmak inför Stockholms hundmässa :D

tiger tok
9/25/16, 2:53 PM
#24

#23 precis,aldrig försent att förbereda sig inför stora Stockholm 😊😊

Shilon
9/25/16, 3:00 PM
#25

#24 hihi ja :D

Moast
9/25/16, 3:12 PM
#26

Vet någon vart det är man kan hitta bilderna dem tog på en när man kom i mål?

tiger tok
9/25/16, 4:14 PM
#27

#26 nej tyvärr inte! Var du med?

Annons:
Shilon
9/25/16, 6:56 PM
#28

#26 verkar som att de har lagt upp bilder på hundlöpets facebook grupp :)

Moast
9/26/16, 2:45 PM
#29

#27 japp det var jag! :)

Moast
9/26/16, 2:45 PM
#30

#28 Okej tack! Ska kolla :)

tiger tok
9/26/16, 7:14 PM
#31

#30 jaha, kul! Med vilken hund??

Moast
9/27/16, 11:50 AM
#32

#31 Med min Labrador, svart :) Vad för hund hade du?

Wellcraft
9/27/16, 12:04 PM
#33

Jag röker som en skorsten vilket säger något om min kondition.
Men tusan vilken bra miljöträning!
Min hund har inga problem med mycket folk, många hundar, höga ljud osv. Men jag fortsätter ändå ta med honom på sådana grejer.
Nu bor jag för långt bort för att delta, men det lät jättekul.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

tiger tok
9/27/16, 8:21 PM
#34

#32 gul labrador av utställnings typ! En tik med grön sele och grönt koppel! Själv hade jag blåa arrak outdoor byxor!! Vad hade du och din hund på dig? Vilken grupp startade ni i?

Annons:
Changrila
9/28/16, 1:12 AM
#35

Jag funderar på att vara med nästa år tillsammans med unghunden. Beror på hur jag tror att hon klarar av allt med andra hundar då. Risken finns att hon mest flyger runt i cirklar och tänker "ÅH! lekkompisar!" om allt och alla… :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

tiger tok
9/28/16, 7:10 AM
#36

#35 skulle det vara så, finns det somsagt mycket plats att gå undan på, i alla fall innan och efter loppet har startat! ;)

tulinia
9/28/16, 8:29 AM
#37

Så ska vi styra upp ett hundarifokus lag till nästa år? ;)

tiger tok
9/28/16, 6:56 PM
#38

Ja, bästa idén ju #37!!

Shilon
9/29/16, 7:11 PM
#39

#37 #38 Ja!!

tiger tok
9/29/16, 7:40 PM
#40

Skulle ju vara snyggt om man hade en tröja eller lapp eller något där det stod typ "hundar ifokus" eller något? Men det får man ju spekulera i när det närmar sig nästa gång!

Shilon
9/30/16, 3:57 PM
#41

#40 Yes! Det ger lite team-känsla. 👍

Annons:
tiger tok
9/30/16, 8:55 PM
#42

Man måste ju se att vi hör ihop!!

Moast
10/4/16, 3:30 PM
#43

#34 Okej! Hade på mig ett par svarta springbyxor och svart T-shirt även en grå tjcoktröja. Hunden hade ett gult sele :) Gick powerwalken i team hundstallet.

Upp till toppen
Annons: