Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 920 ggr
ipopuma
2016-08-31 17:19

Foderfråga - Halla

Vad är det för foder? Är det bra eller dåligt? Någon som har erfarenhet av det? Skillnad mellan de olika märkena?

Aldrig hört talas om det innan så man blir ju nyfiken ;)

Annons:
Codswallop
2016-08-31 17:26
#1

Jag personligen tycker inte speciellt mycket om det. Köpte det (lila påsen, minns inte namnet) åt mina hundar men fem hundar utav sju fick problem med magen efteråt.

Honestyisdead
2016-08-31 17:29
#2

Det har jag aldrig hört talas om faktiskt.

Changrila
2016-08-31 18:08
#3

Syftar du på deras färskfoder eller torrfoder?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Joyous
2016-08-31 18:44
#4

Humla äter just nu Halla Elit och fungerar super på det!

http://www.hallafoder.se/wp-content/uploads/2015/06/A4_torrfoder_HallFoder_Elit.pdf

Hon går upp i vikt/håller vikten, fin i mage, päls och aktivitetsnivå. Dessutom tycker hon om det! Jag byter foder ofta till min hund eftersom hon brukar sluta äta efter några kg. Halla har hon ätit en hel säck av (15 kg) med god aptit. Innehållet är kanske inget att hurra över men jag är nöjd.

JoannaLi
2016-08-31 19:17
#5

Arrak åt Hålla när han kom till mig. Det är knappast det sämsta fodret på marknaden, på långa vägar, men det blev en enorm positiv skillnad när vi bytte till Purizon, och därifrån blev det en tydlig skillnad när vi bytte till råfodring 😊

Lona
2016-08-31 21:10
#6

Våra hundar äter det sedan drygt ett år tillbaks ungefär. De får lite olika sort beroende på ålder, individ och om det är jaktsäsong. Jag tycker att det är ett väldigt prisvärt foder, innehållet ser kanske inte så kul ut på pappret men hundarna funkar minst lika bra på det som på betydligt dyrare och "bättre" foder. Personligen tycker jag faktiskt att foder med spannmål ofta funkar bättre(!) än spannmålsfria; bättre i magen och bättre mättnadskänsla men hundar är ju individer, inget foder passar alla. Jag gillar att det är svenskt även om inte alla råvaror är det och att det dessutom tillverkas relativt nära. Smakligheten kan jag inte svara på, våra äter ALLT i princip ;-).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: