Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1164 ggr
IdaL
2016-08-27 13:11

Valptiden, hur har ni gjort?

Hej! Jag är bara lite nyfiken på hur ni gjort under era valptidder. Jag ska eventuellt bli med valp här framåt åt hösten/vintern om alla pusselbitar faller rätt. Men funderar en hel del på detta med första tiden i nya hemmet. Jag antar att jag inte är den enda som har ett jobb och har/ska/vill skaffa valp. Hur har ni tänkt lösa det under första tiden? Jag tänker att det tar ändå ett par veckor innan valpen är helt hemma hos sin nya familj. Framför allt då nyfiken hur ni som fått hem valpar efter semester tider har gjort? Har ni tagit ut semester någon vecka? Jag undersöker möjligheter att ta med mig hund till jobb då jag vill den ska vara med mig, annars har jag släkt som bor 2 hur bort som gärna hjälper till. Funderingarna dom går i huvudet…

Annons:
Zadeira
2016-08-27 13:29
#1

Det finns mängder med trådar om detta redan, kolla runt lite här inne så hittar du garanterat något nyttigt för dig och dina funderingar!

[Baltazar13]
2016-08-27 14:46
#2

4-5 veckor semester när valpen kommer, sedan tjänstledigt en månad, sedan jobba hemifrån ca en månad, därefter delvis hemma/delvis på jobbet  tills valpen är ca 6 månader då får den börja på dagis alt dagmatte.

Zyloon
2016-08-27 18:09
#3

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Lord Vulcan
2016-08-28 17:24
#4

Jag har lyckan att kunna ha mina hundar med mej på jobbet:)

Hornslandet
2016-08-28 20:38
#5

Jag tänker mig några veckors semester direkt i början. Sen blir det jobb hemifrån / valpvakt under de timmar jag måste vara borta pga jobb. Låter lite extremt för mig att vara tjänstledig, men det är klart, har man ingen alls man känner som har möjlighet att ställa upp och vara med valpen över dagen så blir det ju svårare.

Atropa
2016-08-29 10:19
#6

Studerar distans och är hemma hela tiden, så jag har haft det för bra att alltid vara här och kunnat uppfostra. Hade blivit svårt med jobb varje dag för våran del tror jag

Annons:
Upp till toppen
Annons: