Annons:
Etikettbeteende
Läst 857 ggr
Enzo15
8/27/16, 12:18 AM

Ny hund hemma som kissar inne

Så jag har en 1 årig Staffordshire bullterrier hane som har varit rumsren ett tag nu. Pga saker så ska jag möjligtvis ta in en till hund, tik i samma kull så min hunds syster. Jag har nu henne på prov och har märkt att hon har börjat kissa inne ibland. Hur ska jag hantera detta? Vill inte bli arg på henne ifall det är så att hon är stressad över flytt osv. Kan det vara något annat det beror på? Båda får minst 2 timmars promenad tid varje dag men oftast 3-4 och är aldrig ute kortare än 30 minuter per gång. Tack på förhand!

Annons:
Joyous
8/27/16, 12:42 AM
#1

Är hon ordentligt rumsren? Har hon flyttat runt mycket? Har hon varit hos en veterinär? Jag hade börjat med att ta henne till en veterinär, inte enbart för att hon kissar inne, utan mer för att det är en ny hund och det skadar inte att låta veterinären gå igenom henne. Nämn samtidigt att hon fortfarande kissar inne. Är hunden dåligt rumsrenhetstränad är det ju inte helt otänkbart att hon helt enkelt inte fått lära sig vad som förväntas av henne. Backa i den träningen, ta ut henne ofta, belöna ordentligt när hon gör ifrån sig ute och ignorera om det sker en olycka inne. Inte alls otänkbart att hon är stressad/otrygg över flytten och jag håller med om att du inte ska bli arg på hunden, det kan göra henne mer osäker. Hon behöver landa, få rutiner och skapa sig en trygg plats. Hur mycket vet du om hennes bakgrund?

Enzo15
8/27/16, 1:32 AM
#2

Hon har blivit ordentligt tränad så det är nog inte problemet. Jag fick veta att hon flyttade runt mellan 3 hem på bara några dagar innan jag tog henne så hon kanske bara är stressad, får hjälpa henne att landa så gott jag kan.

Upp till toppen
Annons: