Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1562 ggr
Dupree
8/25/16, 10:33 AM

Hundfoder

Vad tycker ni om torrfodret Magnusson/ Magnusson Meat & biscuit? Någon som kör det på sina hundar?

Annons:
Underbarn
8/25/16, 10:45 AM
#1

Min svärmor har det och hört många som är nöjd med det, särskilt hundar med känslig mage. Jag kör på färskfoder men hade jag haft torrfoder hade jag kunnat haft Magnusson, har kört med granngårdens egna torrfoder men slutat med det.

TjockaBerta
8/25/16, 10:58 AM
#2

Jag provade men enda hunden kräktes och den andra som var ett matvrak vägrade äta det.

>>>Malum domesticum<<<

Lizelda
8/25/16, 11:56 AM
#3

När jag åker iväg med hundarna och då inte har tillgång till färskfoder så får de Magnusson och funkar jättebra :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Rebornlady
8/25/16, 2:03 PM
#4

Min hund får det, men inte enbart utan med doggy och sen får hon one torrfoder som godis.

Lona
8/25/16, 2:05 PM
#5

Jag VET inte om det var fodret men min hund hade långvariga halsbekymmer när hon åt Magnusson, vi gick hos veterinären samtidigt som visserligen såg att hon hade en rejäl inflammation i hela luftvägarna men inte kom tillrätta med det eller hittade orsaken. I samband med att jag bytte foder så blev halsen bra, kan ju lika gärna bero på slumpen eller att någon av veterinärens behandlingar till slut fick effekt. Jag var nöjd med det annars, ett helt ok foder, men känner inte för att testa igen i och med att min hund funkar på de flesta märken. Magnusson är ett av få foder som fått ordning på min kompis labbes mage, den var mer eller mindre ständigt lös innan man med Magnusson var den bra (likaså med Halla som han äter nu). En del hundar funkar helt enkelt bättre på ett foder med spannmål även om merparten inte har någon nytta av det.., Jag gillar också att det är ugnsbakat och inte sväller så groteskt som vanligt torrfoder, det är mildare för magen också.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

lizton
8/27/16, 10:43 AM
#6

Hade Magnussons Meat & Biscuit Adult som helfoder för några år sen och det funkade jättebra. Bra magar och lättplockad avföring. Nu har vi det som godisfoder och kompletteringsfoder när den kräsna hunden vill ha omväxling.

Annons:
Joyous
8/27/16, 11:06 AM
#7

Jag använder Magnussons som godisfoder. Humla tycker det är extremt gott men hon tappade i vikt på det, trots att hon åt enorma mängder. När hon åt det som helfoder märkte jag inga andra konstigheter, bra i mage, päls, aktivitetsnivå och energi… Men den hunden fungerar på i stort sätt alla foder, så länge hon äter av det och som sagt, inte tappar i vikt.

tiger tok
8/27/16, 11:10 AM
#8

Labben vart mycket bra i magen och fick en underbar päls!! Och bulldogen som är mycket kräsen älskar fodret :))))

TypisktMaria
8/27/16, 1:51 PM
#9

Min hund som är kräsen när det gäller torrfoder älskar magnussons :)

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Vinternos
8/28/16, 4:18 PM
#10

Magnussons har nu kommit ut med ett spannmålsfritt alternativ :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

lizton
8/28/16, 4:41 PM
#11

#10 Det var spännande för en fodernörd :) De hänger med i tiden. Alla tillverkare ska nu ha ett spannmålsfritt alternativ. Ska testa det som godis. Vet du var man kan få tag på det? Gissningsvis hos tillverkaren hundmat.com förstås, men andra ställen?

Vinternos
8/28/16, 9:06 PM
#12

#11 Mataffärerna bör väl få in det i sortimentet snart ;)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Maleficum
8/28/16, 11:18 PM
#13

Vår labbe har ätit det sedan hon var valp/unghund (dock olika varianter genom åren) och hon har funkat toppen på det (ofta fått kommentar på fin päls och då är hon också kastrerad vilket ju finns risk att ge sämre päls) hon hade ofta krångel i magen som yngre men den har varit väldigt stabil med magnussons även när hon ätit massa läbbigt ute.

När det kommer till torrfoder har vi alltid gillat magnussons eftersom bitarna inte är oljiga och stinker inte skunk och man blir inte klibbig om fingrarna så det funkar bra att stoppa med sig i fickorna som godis plus att de flyter när man kör sök eller simning i vatten.

Något annat är att vår hund aldrig haft problem med tandsten under tiden hon ätit magnusson (men fått det under perioder hon ätit annat foder).

#10 Spännande! Helt klart nåt att kolla upp! Verkar ju dock bara finnas på stor säck än så länge (lite dumt om man bara vill testa och se om hunden gillar det).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Rebornlady
8/29/16, 8:56 AM
#14

Jag har köpt en tvåkilos påse.

lizton
8/29/16, 11:38 PM
#15

#14 Var har du köpt den? 

Jag mejlade vetzoo.se och frågade om de skulle ta in det och det skulle de när de fått mer info om det. (vetzoo är billigare på Magnussons än animail och hemfoder och de har bättre villkor på frakt och är snabbare)

Upp till toppen
Annons: