Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 708 ggr
[Aalmss]
7/28/16, 9:42 PM

Lät när jag lyfte henne

Har nyligen hämtar hem en valp. Hon är ca 10-11 veckor nu. Idag gnällde hon två gånger när jag lyfte upp henne. Alltså gnällde som att de gjorde ont. Har inte hänt förut. Har lyft henne efteråt o hon har inte gnällt, men är de något jag borde kolla upp?

Annons:
Vizzla
7/29/16, 8:31 AM
#1

Min hund har ett "löst knä", inte så att det hoppar ur led men han kan pipa till ibland, i vissa lägen. En valp växer fortfarande så det kan vara många saker. Är du orolig bör du kanske prata med en veterinär?

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Honestyisdead
7/29/16, 7:42 PM
#2

Känn igenom kroppen med massage och se om du hittar nån punkt hon reagerar på. Testa sedan lätt röra benen fram och bak och kläm försiktigt på tassarna så där inte fastnat något.

Valpar kan vara dramatiska ibland och pipa när dom inte gillar sättet man lyfter på eller inte vill bli lyfta. Du kan ju också ha råkat lyfta konstigt och skapade obehag.

Händer det fler gånger hade jag ringt och rådfråga veterinär. 

Valpar är för övrigt inte dom smidigaste varelserna och stukning är inte ovanligt eftersom benen ofta lever ett eget liv ;)

[Aalmss]
8/2/16, 4:10 PM
#3

Har känt igenom hela henne och hon reagerar inte. Hon har inte pipit någonting efter, så tror jag måste lyft konstigt. Ska hålla koll så det inte skulle vara något

jenmjao
8/2/16, 4:15 PM
#4

Min tik skrek förut, och skriker fortfarande ibland när man råkar röra henne vid armhålorna, Efter hon pipigt/skrikt till så kan jag klämma i armhålorna, massera och göra precis vad som helst och hon reagerar inte, Men det är när det råkar "nypas till" och man själv knappt märker det som hon reagerar. Hon är inte röntgad men jag har kollat igenom alla leder, stretchat och mycket mer i 5år. Jag tror helt enkelt hon har känsliga armhålor IFALL något nyps till.

Upp till toppen
Annons: