Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2930 ggr
majhefsticar
7/28/16, 1:47 AM

Presentera era hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vill ni presentera era hundar? :D skulle vara kul! Ras och gärna en bild på dem! Jag är rätt ny här :) Jag har en Shih tzu 20 månader gammal :)

Annons:
Codswallop
7/28/16, 4:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#1

Moony's Dustin Sheridan's och Moony's Doris Day - eller "Kexie" och "Dot" som de heter till vardags. Kexie är 7 år och mamma till Dot, som är 2. Båda är tyska mellanspetsar = mittelspitz.

npfutredning
7/28/16, 7:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jax ❤ Amstaffblandras. 1 år gammal och mattes ögonsten…

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Dupree
7/28/16, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gino, 8 månaders amstaff blandras. :)

Changrila
7/28/16, 8:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Aysu, saluki som är 4 1/2 år gammal. Lure Coursing-champion och två kvalificerande resultat i rallylydnad nybörjarklass (hoppas på det tredje snart). Den enklaste och mest fantastiska saluki jag haft. Kom till mig som 2åring.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Changrila
7/28/16, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ebrah, 1årig saluki. En underbar galenpanna som i framtiden ska tävlas i lite allt möjligt. En otroligt positiv, mysig och helt orädd filur med enorma mängder energi. Barnbarn till min första saluki.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

apportbocken
7/28/16, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Chester, lite mer än 3 månader gammal (har tappat räkningen på hur många veckor gammal han är), världens härligaste valp! Har planer på att träna och förhoppningsvis tävla i lite allt möjligt så får vi se vad vi fastnar för!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
apportbocken
7/28/16, 9:55 AM
#7

Just det, han är en bearded collie ^

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Herveaux
7/28/16, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Pitcher, Irländsk Varghund, 4 år.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Majken!
7/28/16, 10:13 AM
#9

Ida är en schäfer på 10 månader. Hon är otroligt följsam och fin, väldigt intensiv och svarar snabbt på retning. Kan bli väldigt arg väldigt snabbt, kräver styrning men är otroligt fin i sociala sammanhang.

jenmjao
7/28/16, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Rosie, En schäfer/labrador mix, 5år, blir 6år i November. Min vackraste underbaraste lilla prinsessa, Hon har sina perioder för allt, Men jag vet inte hur jag levt utan henne, Eller hur jag ska kunna det sen. Hon är för mig helt perfekt.
Rosie älskar att jaga bollar.

Nemo/Neo, Min Malinois valp, 6månader. Han är den mest korkade hunden jag mött, Men även den smartaste. Riktigt "dumdum" men gäller det något är han så sjukt smart. Kelig liten prinskorv är han.
Han gillar att jaga Rosie när Rosie jagar bollar. (han tar aldrig bollen även om hon inte är med i leken).

FiffiD
7/28/16, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Cassius - papillonhane 7 månader. En lite bestämd kille som vet vad han vill. Aktiv, med massor av energi och arbetslust, o lite galen  Eagle - papillonhane 2 år. Flyttade till oss för ca 1 månad sedan. Lite mera försiktig och osäker, men vi jobbar på det . En riktig mattegris som följer mig överallt. Pigg och glad, aktiv och älskar att samarbeta

FiffiD
7/28/16, 10:22 AM
#12
Zyloon
7/28/16, 10:53 AM
#13

#0 Välkommen till hundar iFokus! 🥳

Molly 8 årig tik, blandning mellan Chinese crested powder puff och Jack Russell. Hon tycker mest om att bara ligga i soffan och mysa, men hon får sina ryck ibland och springer runt i hela huset så mattorna ligger i en hög efteråt 😃 Duktig inom spår, men har ganska lågt självförtroende som vi försöker jobba upp. Otroligt lättlärd. Det bästa i godisväg är kokt kyckling, och det allra bästa som matte och husse äter är dipp. Snacka om att vi blev förvånade av att hon hade hoppat upp på bordet i vardagsrummet och slickat i sig en halv skål dipp på fredagskvällen 😂Väldigt osäker bland hundar och leker extremt sällan, men då är det tur att både matte och husse inte är rädda för att bjuda på sig själva. Trots blickar från omgivningen när man springer som en tok och tjoar 😃

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Annons:
TovaochPoppan
7/28/16, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min familj äger en jättefin Finsk lapphund. Leonardo da Vinci "Leo" på sju år. Världens snällaste och goaste nallebjörn. Dock har han en förmåga att lukta riktigt illa så man vill helst inte ha honom flåsande bredvid sig haha;) men bortsett från det så är han väldigt charmig. Jag tränade även mycket agility med honom förut men för några år sen kastrerade vi honom och då vart han en väldigt loj och lat hund. Tråkigt då han var riktigt duktig på agility:(

Mons Lollipop❤️ The one and only

IngaTrnqvist
7/28/16, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Brownie är en snart 8-årig blandras, mest schipperke och papillon i honom. Min första hund, och min läromästare. Även om han inte riktigt orkar träna aktivt och målmedvetet längre. Vi njuter istället av långa promenader i naturen och trickträning och har lagt hundsporterna på hyllan. Han föredrar mentalaktivering framför fysisk alla dagar i veckan om han får bestämma, så hans tricklista sträcker sig gott över 100-talet.

Zyloon
7/28/16, 1:59 PM
#16

#15 Han är så fin!

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Pyzen
7/28/16, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Svartvit: Hassan,11 månader, BC/Breton, tog över han för ca 4 månader sen. Älskar allt som har med "han-får-all-uppmärksamhet-och-dom-andra-ingenting" att göra, haha! Super härlig kille som alltid vill vara med ❤ Vit: Iza, snart 7 år, chihuahua/papillon/jackrussel. En riktig knähund som helst stannar inne och myser i soffan hela dagen om hon får bestämma. Världens snällaste hund, tror inte äns hon vet hur man är aggressiv❤ Svartbrun: Link, 3 år, labbe/smålandstövare. Tog över han som 6månaders valp. När jag fick hem han var han aggressiv, speciellt runt mat. Han har attackerat mej fler gånger än jag möjligt skulle kunna räkna, men jag gav aldrig upp och idag kan jag göra i princip vad jag vill och han är med på allt. Tack vare alla problemen vi haft så är vi varann närmare än jag trodde skulle vara möjligt, vet inte hur jag ska klara mej utan min vapendragare i framtiden! ❤

My K
7/28/16, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Satsa är en 2-årig tik, utav blandningen Border collie och Australian shepherd. Hon är helt fantastisk och saknar all självbevarelsedrift som finns. Hon är min första egna hund och har verkligen lärt mig i princip allt om hundar och hundträning, en riktig läromästare! 

Hon älskar allt som har med motion att göra, och har inte jättelångt tålamod när det gäller att tänka. Fick hon själv välja så skulle hon bo på agilityplanen helst sova i tunnlar så att hon aldrig slipper vara utan dom. Men hon är verkligen ingen enkel hund vi har jobbat mycket med hennes osäkerhet för främlingar och hennes utfall mot bilar, cyklister osv. Satsa är en perfekt operfekt hund, som jag hoppas komma en bit med! 😃

majhefsticar
7/28/16, 5:57 PM
#19

Kul med presentationen! Fina hundar allihop :)

tiger tok
7/28/16, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hundar som jag passar! Vivan,labrador retriever på snart åtta år och en omplacerings hund sedan fem gånger men har alltid varit världens snällaste och lugnaste lilla vovve! Men hon är väldigt rädd för vissa saker (veterinären och trappor) Världens bästa matvrak och kompis, vi tränar/tävlar inget aktivt dock! Sedan har vi Chubben! En engelsk bulldog hane på tre år! (25% amerikansk bulldog) Världens bästa lilla gris,som är den mest träningsglada hund jag träffat, tro det eller ej! Han är även väldigt passiv och en mycket säker och lugn hund i alla miljöer! Han bryr sig inte om någon eller något förutom dem han känner och med dom han känner ska han ligga bredvid och kela alternativt sitta i knät eller ligga i sängen med huvudet på två kuddar och kroppen under täcket! Men det han tycker är allra roligast och det han är allra bäst på är agility där han faktiskt vunnit en liten tävling! (agilityn är ingenting som är dåligt för honom då han är spänstig och inte har något problem med andningen, och hade det varit dåligt för honom så hade vi inte gjort detta)

Annons:
Estelle13
7/28/16, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Jag har två storpudlar, en svart hane som heter Texas eller vi säger jämt Dogge åt honom, 2  år gammal.  Sen har jag en vit tik som heter Estelle som är 3 år.

Även om de är av samma ras så är de helt olika varann i temperamentet. Hanen har mycket go, jakt och driv i sig medan tiken mer är en pigg och aktiv sällskapshund. Men det dom har gemensamt är att de är väldigt sällskapliga och ska alltid vara med och tycker att allt är roligt vad man än hittar på!

Vizzla
7/29/16, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Mina taxar Alf 7 år och Theo 4 år. Alf är en renrasig skk reggad tax. Theo kom till oss som omplacering från en familj som inte var snäll med honom. Båda gillar att spåra men på olika sätt. Alf älskar viltspår men Theo föredrar nosework. Pigga å glada hundar. Har en egen blogg www.echosierra.se

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Growing Nerves
7/29/16, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej! Detta är min minsta shih tzu, en underbart härlig valp på 11 veckor. Hon är otroligt modig och busig av sig. Inte rädd för något och är framåt mot allt och alla. 💕 Jomi-Woo's Miss Maggie May. Eller maggie som hon så fint heter till vardags. ❤️

**Med vänlig hälsing 
**Linnea Berg

Kapitulerar
7/29/16, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

En av två shih tzuer här i huset. En fem år gammal tik som heter Lola. Hon är dock nedklippt nu då hon har ögonfel som gör att vi inte kan ställa ut henne längre. Världens bästa nallebjörn. ❤️

Tessyyy
7/29/16, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Kalle, 6 månader. Född 1 januari 2016. Blandras mellan border collie och jaktlabrador. Min älskling<3

majhefsticar
7/29/16, 11:26 AM
#26

#23 Jag tror jag dör vad söt! ♡♡

Fisherling
7/29/16, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag är stolt över att ha min lilla Tinja, en Aussie-tös på 16 månader. Vi ska tävla mycket, med fokus på Agility och bruks :D

Annons:
majhefsticar
7/29/16, 7:03 PM
#28

#27 jättefin :)

Upp till toppen
Annons: