Annons:
Etikettutställning
Läst 1328 ggr
Candy123
2016-07-27 19:55

Tandvisning

Jag skulle gärna vilja ställa Dundee på finska kelpie specialen men han visar inte tänderna till andra personer utan han backar undan :/ tips på hur man kan träna det :) (jag kan kolla hans tänder men då andra skall göra det backar han undan)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
JoannaLi
2016-07-27 20:54
#1

Min hund har också problem med det. Han tycker inte att det är jobbigt-jobbigt, men lite obehagligt, och vill gärna åla sig ur. 

Det jag gjorde var helt enkelt att säga "vänta", ta ett fast grepp och kolla tänderna. Direkt ge godis. Sen utöka tiden mellan "vänta" och godis tills jag kan stå och kika ner i godan ro i svaljet. Sen så lyfter jag läppar osv och någon annan kikar, vi båda håller läpparna, personen håller själv, och så utökar vi tills en helt okänd person kan kika ner i svaljet och räkna lite tänder osv :). 

Simpelt, men så har jag också en väldigt lätt och förarbunden hund (labradorhane) utan något större problem med själva momentet.

mejamylove
2016-07-27 21:16
#2

En kompis med en ganska osäker rottis gjorde tandvisning till ett trick, hon satte fram handen  kupad neråt så rottisen fick gå in mot handen och ställa sig där med nosen. Hon lyfte sen på läpparna och ökade sen tiden hon fick stå stilla med tänderna blottade. Funkade perfekt!

Joyous
2016-07-28 04:17
#3

Ett sätt att träna:

Upp till toppen
Annons: