Annons:
Etikettbeteende
Läst 3428 ggr
LauesTrollWiggo
7/26/16, 6:18 AM

Nyhämtad valp kissar inte

Hej, fick hem min valp igår, och han har ätit och druckit. Varit ute med han många ggr (ca var tredje timme) och inte distraherat honom eller ngt så han får lugn och ro när han ska kissa/bajsa, men ändå har han inte gjort det. Han har inte kissat/bajsat inne heller. Han hade precis kommit från veterinären innan vi körde hem honom så jag hoppas att det inte är ngn urinvägsinfektion. Han verkar inte stressad eller orolig heller uran väldigt livlig. Hur ska jag göra?

Annons:
Herveaux
7/26/16, 8:00 AM
#1

Ta det lugnt. 🙂
Valpen har precis hamnat i en helt ny värld och är säkert fullt upptagen med att utforska - vem har tid att kissa?
Ta ut ofta och till samma ställe så det blir en bekant plats som känns trygg.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tiger tok
7/26/16, 8:50 AM
#2

Ta ut honom oftare, typ en gång i timmen! 😊

LauesTrollWiggo
7/26/16, 12:07 PM
#3

Han har kissat 2 ggr och bajsat 1 gång nu, men inte utomhus. När jag sett att han börjat kissa inomhus har jag avbrytit, lyft upp och gått ut med han men då fortsätter han inte kissa. Antar att det är ngt man måste träna in. Har ni några tips på hur isf?

jenmjao
7/26/16, 12:12 PM
#4

Gå ut och var ute en bra stund innan ni ger upp. Gå ut varenda gång valpen vaknat, ätit, druckit, busat. Sätt upp alarm och tider minst varannan timme, Min valp är 6månader nu och vi går ut mellan varannan till vartredje timme, Han har visat tydliga tecken på att han KAN hålla sig (håller sig ifrån 22-23 till 08.00 varenda natt), Men jag tar inga risker just nu för att gå bak i träningen, Har precis börjat gå ut vartredje timme ifall han sover, ifall han inte håller igång m.m.

Corgitok
7/26/16, 7:19 PM
#5

Kom ihåg att belöna när du tagit honom ett tag och han till slut bajsat/kissat :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

LauesTrollWiggo
7/26/16, 7:32 PM
#6

Ska man väcka hunden när man ska gå ut med den eller ska man bara vänta tills den sovit klart ocj ta ut den då? Var ute 1,5 timme med honom idag och inget kiss då heller

Annons:
Herveaux
7/26/16, 7:36 PM
#7

#6 Låt honom sova.
Har ni haft uppsikt över valpen hela tiden?
Kan det finnas kisspölar på undangömda ställen i lägenheten/huset?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Corgitok
7/26/16, 7:37 PM
#8

#6 Väcka ska du inte göra då hunden behöver sin sömn. Vaknar hunden kan du ta ut den. Vissa vill dock inte att hunden lär sig att den ska kissa på natten, så det är frivilligt. Dock kan det bli flera små olyckor då. Hoppas att hunden kissar ute snart!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

hemul
7/27/16, 12:12 AM
#9

Hoppas han kissar öht. Att inte kissa på ett drygt (?) dygn verkar väl ändå lite konstigt. Säger som  Herveaux, kolla runt under möblerna efter pölar. Eller intorkade pölar kanske. 😉

LauesTrollWiggo
7/27/16, 11:26 AM
#10

Han har kissat ute en gång nu, tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: