Annons:
Etikettövrigt
Läst 1090 ggr
[postmortum91]
2016-07-25 22:30

Stackars hund!

Idag blev jag utskälld av en gammal tant. Hon tittade på Sheldon och sa: TÄNK på att det är varmt åt honom. Jag blev helt ställd och tänkte att jag kan inte göra så mycket åt vädret, han måste gå ut och man trimmar inte en eurasier. Sedan fortsatte hon jättegrinigt: Det är ju varmt åt hans tassar. Jag sa fortfarande inget och blev ännu mer ställd och hade lust att svara: "jag vet ännu inte hur man lär sin hund flyga". Hon: han ska inte gå på asfalt. Jag har själv hund. Så jag vet. Jag har aldrig hört på maken. Ångrar att jag inte gav henne svar på tal

Annons:
Annette
2016-07-25 22:36
#1

Det ligger lite i det damen sa, det är varmt på asfalt.

panini
2016-07-25 22:49
#2

#1 Ja det blir det, men det finns ju inte så mycket att göra åt det? 🙂

[postmortum91]
2016-07-25 22:49
#3

Jo men jag har aldrig sett min hund reagerat på varm asfalt.

Annette
2016-07-25 22:51
#4

Man kan ju försöka att gå på annat underlag, tex gräs 🙂

ipopuma
2016-07-25 22:58
#5

Jag gick också ut på en promenad mitt på dagen igår. Inte en långis men en kisserunda. Lade handen på asfalten i 10 sekunder o den var inte het o då gick jag en sväng. Och ja bor man som man inte har hunden ute måste man ju ta den på en kissesväng mitt på dagen

Haztparken
2016-07-25 22:58
#6

#4 Ja fast det beror ju också på hur man bor. Bor man mitt i stan t.ex så kan man behöva gå på asfalt för att ta sig till gräset.

Annons:
Changrila
2016-07-25 23:07
#7

Ska man motivera saker på sådant sätt som henne så kan jag säga: "Hundar blir glada av att få ligga på asfalten och sola, jag har hund så jag vet!" ;) Visst blir asfalten varm, visst är det klokt att tänka på vilka promenadrundor man ger hunden beroende på väder så att hunden får må så bra som möjligt, men att uttrycka sig så som kvinnan du mötte är inte speciellt bra.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Ambrose
2016-07-25 23:09
#8

#1 Så brännhet är asfalten sällan. Jag går själv runt barfota på vägarna utan att bli skållad, och då har jag betydligt tunnare trampdynor än en hund. Däremot bör man vara försiktig när temperaturen går uppåt 35-40 grader. Något som sällan händer i Sverige, och vem sjutton går frivilligt oå promenad då? Historierna om hundar som bränt sönder tassarna kommer från andra delar av världen där det är betydligt varmare än här :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

panini
2016-07-25 23:18
#9

#7 Min ena hund är faktiskt en sådan, vår uteplats har bara betongplattor och där går han gärna ut och lägger sig i solen 😂

Annette
2016-07-25 23:23
#10

#9. Då kan han själv välja. 

Jag tycker inte det var så farligt sagt av kvinnan, utifrån det som beskrivits. Det finns väl värre saker att bli upprörd över 🙂

Honestyisdead
2016-07-25 23:28
#11

Jag hade ju talat om för henne att jag vet vad min hund klarar och inte klarar och att hon borde bry sig om sin egen hund som uppenbarligen har problem med värmen.

Changrila
2016-07-26 02:41
#12

#9 Jag har gett upp försöken att få in min vuxna tik i skuggan eller upp på gräset när det är varmt.. Hon hänger sig i kopplet åt andra hållet och vill verkligen till där det är som varmast, men visst händer det att folk tittar konstigt när hon ligger platt som en pannkaka på asfalten och solar…

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Daniela1983]
2016-07-26 07:24
#13

Tänker också på att det är varmt på asfalt. Men jag oroar mig mer för att det blir så varmt på bussar och att jag har inget val än att släpa med mig honom till och från jobbet så i dagsläget. Igår hamnade vi i en lite akut situation, fick hoppa av en buss som inte hade några takluckor öppna. Fick gå långt i hettan kl halv 19 istället. Sedan knacka på hos okända i akalla för att be om vatten till honom. Plus hälla över honom lite. Allt för att man missade vår ordinarie buss som brukar vädra rejält. Fast även då jobbigt för hund. :( Hatar den här hettan.

Annons:
Zyloon
2016-07-26 15:07
#14

Man kan lägga baksidan av handen mot asfalten, klarar du inte av att hålla handen där i typ tre sekunder så är det för varmt för hunden att gå på. Tråkigt att hon skulle vara så grinig mot dig ..

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Herveaux
2016-07-26 15:16
#15

#12 Du får upplysa folk om att pannkakan är avlad för att jaga vilt i ökenlandskap - vår svenska värme är ingenting för henne. 😎

Min moster har samma problem med sina plättar, jag menar Italienska vinthundar, dom får man nästan bära med sig om man ska ha bort dom från en solig fläck.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Rebornlady
2016-07-26 20:30
#16

Jag går alltid på asfalt med min hund och är det riktigt varmt så går jag barfota och jag har aldrig upplevt det som varmt.

Vizzla
2016-07-27 08:58
#17

Min ena tax har bränt sig på trampdynorna så vi smörjer och har köpt PAWZ tasskydd åt honom.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Upp till toppen
Annons: