Annons:
Etikettaktivering
Läst 1663 ggr
Zyloon
2016-07-25 11:41

Hur aktiverar ni eran hund i värmen?

Både jag och Molly ligger helt utslagna i den här värmen. Tar jag ut henne på en promenad är hon bara jätteseg och vill gå hem igen .. Kan ju alltid träna tricks men tror inte att hon är så taggad på det heller .. Hur gör ni?

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Annons:
MissanTissan
2016-07-25 11:43
#1

Badar! :D Min border collie hatar värmen, så vi brukar gå ner till vattnet och simma ihop. Tills han är helt slut, då går vi hem. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

jenmjao
2016-07-25 11:48
#2

Det jag kan göra är att låta hundarna leka inomhus med varandra, eller att träna valpen. Jag släppte dom för någon dag sen i kanske 7minuter och båda två var totalt utmattade, Det är verkligen för varmt just nu.
Tiken är van vid att slappna av och bara vara i värme, eller om något blir för mycket, Men valpen var nyss helt galen och skulle bita på allt som inte var hans egna tuggben..

Herveaux
2016-07-25 11:54
#3

Här i denna hetta görs inte många knop.
Tidiga mornar sovs helst bort, och nu under dagen blir det mest ut och kissa, rulla runt i gräset (i skuggan), in till vattenskålen, krascha på golvet.
Senare på kvällen så kan man komma ut på en mer ordentlig promenad och passa på att göra lite improviserad aktivering som att gömma godis i träd eller kasta ut på marken, enklare balansövningar på stock och sten, lufsa runt i rastgården och om matte orkar slåss med myggen så kan vi ta oss ner till sjön så vovve får plaska loss i vattenbrynet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lojs
2016-07-25 11:55
#4

Jag som är kvällsmänniska tar aktiveringen på kvällarna. Inte ovanligt att vi är ute vid 11-12 på kvällen, lagom värme ute då. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

lisa90
2016-07-25 12:00
#5

Jag går långpromenad runt 7-8 på morgonen där det finns vatten. Om hundarna kan gå i och svalka sig åtminstone en gång på promenaden så tycker jag de fixar en långpromenad fint :) 

Annars passivitetstränar vi mycket. Går och sätter oss i skuggan i en park nånstans och bara hänger :)

[Castlevania]1
2016-07-25 12:04
#6

Våra hundar älskar att bada så de leker/simmar/apportera i sjön vid varma sommardagar.

Annons:
Joyous
2016-07-25 12:22
#7

Vi köra på som vanligt med träning och promenader, med undantag från mer krävande, långvarig fysiskt aktivitet som vi istället kör tidig morgon/sen kväll. Eftersom jag vill att Humla ska kunna prestera även på sommaren så försöker jag hålla igång henne även när det är varmt och det är en utmaning i sig, att träna upp både hennes och min egen uthållighet i värmen. Humla älskar att bada, så det gör vi naturligtvis också så mycket som möjligt nu på sommaren!

IngaTrnqvist
2016-07-25 13:01
#8

När det är riktigt varmt på dagen hänger vi mest i trädgården och han får något halvtinat ben eller något att syssla med. Sen framåt kvällen går vi till sjön.

Fisherling
2016-07-25 14:25
#9

Tinja har obehindrat kul i värmen. Hon och Benji är lösa på vår stora sjötomt ute i skärgården, de rusar, de leker, går vi på promenad springer båda glatt i skogen. Jag kan träna lydnad mitt på dagen, hon verkar inte alls besväras. När de blir varma springer de ner till sjön och badar magarna, dricker lite och sen lägger de sig i skuggan. Det blir ju korta pass, värmen gör ju så hon blir flåsig snabbare, men inget fel på drivet.

Changrila
2016-07-25 14:32
#10

Idag tog vi en tur till skogen innan värsta värmen kommit. Nu sover hundarna och långpromenaden, ja den tar vi sent ikväll. Min äldsta tik gillar visserligen det här vädret, men hon får inte bada nu pga ett sår och unga hunden är hyfsat värmekänslig. Riktiga långpromenader blir vid 6-7 på morgonen eller så går vi hemifrån ca kl 21.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Zyloon
2016-07-25 16:12
#11

#1 Bada hade vi gärna gjort! Dock så har Skövde inga badplatser där hundar är tillåtna 😕 Vi får googla lite och se om vi hittar någon liten sjö någonstans.

#3 Skönt att höra att ni kan ta det lugnt! Jag har haft sån himla ångest över att vi inte gjort något speciellt de allra varmaste dagarna här .. När det väl börjar kyla ner sig lite så ska vi försöka lägga ett kort spår ikväll 🙂

#4 Ja, det är ju verkligen skönt när solen har gått ner, dessvärre så är både hund och matte trötta och sover runt 12 😂

Tackar för alla svar hittills! ❤️

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Fialialej
2016-07-25 17:03
#12

#11 skövde brukshundklubb har en sjö precis intill, där du kan bada med din hund. Både karstorp, skultorp, uppe på billingen (och andra ställen såklart) kan hundar bada, men knte vid anlagd badplats. :)

"På natten är alla katter svarta"

Zyloon
2016-07-25 17:28
#13

#12 Vi vill gärna bada i en sjö där det går att ha hunden lös, och där vi själva kan bada också för hon vägrar ju gå i om vi inte är med. Är den vid brukshundsklubben bra? Sen antar jag att du menar uppe på billingen vid motionspåren, men där går det ju tyvärr inte att ha hunden lös ..

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Annons:
JoannaLi
2016-07-25 21:01
#14

Vi kör på som vanligt! Korta rastningar under dagen, en hel del träning inomhus, och så "storaktiveringen" på kvällen. Jag samlar på mig pepp/motivation under dagen, så har enormt svårt för att komma igång och träna/gå långpromenad tidigt på dagen. Då måste jag peppa och förbereda dagen innan = tungt. 

Arrak är inte överdrivet påverkad av värmen, tack gode gud! Däremot är matte det, men jag har lättare att pusha mig själv än hunden :P

Wellcraft
2016-07-25 21:10
#15

Vi slappar. 😎
Lite aktivering på kvällen kör vi på.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Majken!
2016-07-26 07:46
#16

Det enda vi gör är att simma. Eftersom vi bara har den här typen av värme sammanlagt under några veckors tid per år så ger jag hunden semester.

Ronja06
2016-07-26 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Vi tränar som vanligt och tävlade senast i förra veckan 4 dagar i gassande sol. (Agility). Vi håller oss givetvis mycket i skuggan mellan varven och dricker extra mycket. Ger även hundarna fitdog (vätskeersättning). Inga problem alls.

Mvh Emelie Förlägen

oh-la
2016-07-26 10:29
#18

min tjej är jättepåverkad av värmen så vi gör verkligen inte mycket alls. korta kissrundor och sedan är hon helt slut. det var samma förra sommaren. hade vi haft nära till bad hade vi badat med henne, men nu får vi åka en bit och då har det inte blivit av alls. riktigt tråkiga dagar faktiskt.

Flöffo
2016-07-26 10:39
#19

Bada, springa utan koppel, leka med leksaker och söka godis/mat, det är vad vi brukar göra mest.

//Flöffo

Vizzla
2016-07-27 10:33
#20

Vi gör inte så mycket just nu. Hundarna är lösa i stuga på dagarna, har åkt å badat men nu kommer algerna så nu struntar vi i det. När det är som varmast håller vi oss inne. De bara flämtar och vankar så jag anstränger dem inte. De kan få söka godis/mat ibland.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Naviifax
2016-07-27 13:28
#21

Vi busar av oss på morgonen, med tex långpromenad och lite bad och sen sover Navi hela dagen! Helst på rygg och alla tassar opp i luften! Och på kvällen tränar vi, olika dagar - olika aktiviteter :)

@adventuresofnavi | instagram

[Ninji]2
2016-07-29 18:41
#22

Våra hundar går fritt på gården så de bestämmer själva vad de vill göra i sommarvärmen. Frallan och minibullen ligger dock oftast på rygg och njuter av solen :)

Snuffles
2016-07-29 19:47
#23

På morgonen går vi i en timme, sen sover han till eftermiddagen och när han vaknar går vi ut och leker och tränar tricks/parkour. Sen vid nio på kvällen går vi i en timme igen.

panini
2016-07-29 20:03
#24

På dagen går vi bara promenader i miniskogen bakom vårt hus och sen chillar vi inomhus eller på baksidan. På kvällen aktiverar vi oss antingen med en långpromenad eller med träning utanför huset. Inte sällan vi är ute vid 22-23 och hittar på saker 🙂

Upp till toppen
Annons: